Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Lilla C får av oss en bok som sjunger och en liten pryl som blinkar och låter.

Vi kommer behöva köpa en hel uppsättning leksaker i Florida i januari (som vi antagligen kommer behöva lämna kvar i april när vi åker hem) så det känns lite overkill med massor av julklappar.

Av mormor får barnen inträde på Legoland i Florida och av farmor och farfar inträde till Disney world.

I födelsedagspresent (29/12) vet jag att hon får en gosedjurs Babba av mormor (lilla C kommer bli jätteglad :love:). Sen har vi önskat oss grejer som passar en 1,5 åring tills när vi kommer hem igen.

Vad får John @Blueberry ?

Mvh Miks

Hörni!
Vad får era kids i julklapp?

Av oss får Alice kläder, en läragå/sitta på/stoppa klossar i bil och en badlaksak (som hon skulle få av tomten på julfesten imorn)
Av mormor och morfar får hon flygbiljetter, en bilstol och kläder.
Morbror ska ge pengar så vi kan köpa här hemma sen. Och av gammelmormor får hon kläder.

Av farmor o farfar har vi köpt kläder som de betalat som vi packar med till Sverige (för att dom är så ******* envisa och elaka) och sen har hon handlat leksaker på ebay fast vi sagt nej och att de inte är säkert :banghead::banghead::banghead: Dom skulle även betalat bilstolen men iom att den köps i Sverige och redan är uthämtat så ville mina föräldrar stå för den.
Komplicerat och långt igen :p

Jag håller dessutom på att sy lite nytt till A men det mesta blir till födelsedagen, tänkte passa på att köpa presenter på rean efter jul :up::D

Tycker synd om A nu, ena stunden är hon min goa vilda lilla unge och nästa är allt katastrof och inget är bra. Sömnen är inte bra alls, idag sov hon max 45min mot 3h annars, kommer inte till ro på kvällen och vaknar och är ledsen, så olik sej själv.
Själv är jag helt slut, det tar på med sjuk bebis och sen all skit med svärföräldrarna på mitt redan innan dåliga mående :crazy::yuck:
6 dagar till vi åker till Sverige :banana::bump:

John får ett ulligt gungfår från farmor och farfar, några badleksaker och klossar och sånt från kusinerna.

Från min sida av familjen vet jag inte riktigt, mormor har varit här söndag-onsdag och skämt bort honom med en ny garderob och ett gäng nya leksaker (bland annat ett fantastiskt fin Waldorfdocka :love:), sen har vi fått paket från mina syskon - men jag har inte en aning om vad det är :D

Från oss vet vi inte riktigt vad han ska få. Vi var på invigningen av ett familjerum på köpcentret i morse, där hade de stora uppblåsbara nyckelpigor/puffar från ikea som John tyckte var helfestliga. Kanske en sån... Vi får se :)

Han är i stort behov av skor, så det behöver vi fixa. Vi har ett par mockasiner från Tassa som är superbra, men eftersom han går behöver han skor som han kan ha ute.

Jag har köpt en pedagogisk lekkkub, med massor av pilla och fundera-prylar på. Och en skitsöt gosedjursuggla.

Vad någon annan get vet jag inte, vi har inte önskat och de har inte frågat :)

@Blueberry ,angående skor. V har ju gått i snart två månader men skor är fortfarande liteövetkurs. Men lätta, platta skor med lite värmande material hittade jag på h&m.
Rejäla vinterkängor, som behövs här, fungerar inte alls :p

Jag är redo att skicka in en reklamation på den här bebisens sovvanor! :arghh:

Tre dagar i rad nu har hon först vaknat vi 00:30 för välling, varit vaken 45 minuter och sen somnat om. Det känns ändå ok. 45 minuter är bättre än tidigare! Däremot har hon vaknat för morgonen vid 4:20! Det är inte ok :arghh: Jag är trött!

Hon har sovit riktigt dåligt sedan i augusti men nu är det katastrof. Dessutom är det så stor kontrast från sonen som aldrig vaknar på natten och kan ta sovmorgon på helgen. När han var bebis sov han till 8:30. Snacka om att jag ska ge igen på lilla C när hon är tonåring. Jag kommer vara den där svinelaka mamman som dammsuger vid 10 när lilla C varit ute och slirat kvällen innan :devil: Sånna tankar kan få mig att titta ömt på henne och tänkt "Du kommer få igen hjärtat :D"

Mvh Miks

Nä men vi fortsätter med sjuk bebis, vi har varit på akuten med hög feber som inte velat gå ner och medtagen bebis, kom hem med antibiotika för halsfluss med rejält stora och variga halsmandlar :(

Nä men vi fortsätter med sjuk bebis, vi har varit på akuten med hög feber som inte velat gå ner och medtagen bebis, kom hem med antibiotika för halsfluss med rejält stora och variga halsmandlar :(
Nä men fy! Stackars er! Kommer ni kunna åka nu då? Krya på henne!

Mvh Miks

Nä men fy! Stackars er! Kommer ni kunna åka nu då? Krya på henne!

Mvh Miks

Ja vi hoppas de, doktorn sa att de inte skulle va några problem skulle ge paracetamol och ibuprofen med 4h och 6h mellan rum tills antibiotikan (ges var 6h) kickar in så hoppas vi slipper fler febertoppar för hon riktigt dålig och snabbt gick de, orkade knappt hålla huvudet uppe tog 3h att få ner febern när vi väl åkt in, i bilen hem satt hon däremot och snackade och klappade händer :love:

Ja vi hoppas de, doktorn sa att de inte skulle va några problem skulle ge paracetamol och ibuprofen med 4h och 6h mellan rum tills antibiotikan (ges var 6h) kickar in så hoppas vi slipper fler febertoppar för hon riktigt dålig och snabbt gick de, orkade knappt hålla huvudet uppe tog 3h att få ner febern när vi väl åkt in, i bilen hem satt hon däremot och snackade och klappade händer :love:
Lilla plutt! Det är så otäckt med de här små eftersom det går så fort!

Jag kommer ihåg att vi hade ett A4 papper och klottrade varje gång sonen fick medicin. Efter ett tag blandar man ihop klockslag och sorter. Skriver man upp så är det mindre risk att man ger samma efter varandra eller missar på antal timmar. Litet tips i sjukstugan! Ett annat tips är att hålla 4 respektive 6 timmar ett tag och inte låta febern nå toppen igen. Då är den svårare att bli av med.

Jag hoppas verkligen ni kommer iväg så ni slipper fira med svärmor :eek:

Mvh Miks

Lilla plutt! Det är så otäckt med de här små eftersom det går så fort!

Jag kommer ihåg att vi hade ett A4 papper och klottrade varje gång sonen fick medicin. Efter ett tag blandar man ihop klockslag och sorter. Skriver man upp så är det mindre risk att man ger samma efter varandra eller missar på antal timmar. Litet tips i sjukstugan! Ett annat tips är att hålla 4 respektive 6 timmar ett tag och inte låta febern nå toppen igen. Då är den svårare att bli av med.

Jag hoppas verkligen ni kommer iväg så ni slipper fira med svärmor :eek:

Mvh Miks

Tack för tipset om att skriva ner, blir bra när man är uppe under natten och ger.

Vi var hos svärmor i lördags så Alice fick sina klappar, hon va som vanligt för hon har ju inte gjort nått fel. Vi orkade inte bry oss så körde på som vanligt för Alice skull, hon fick sin första ponny, en gunghäst :D vi kommer ha massa skoj med del jag och A, måste sy massa tillbehör :D:D:D:D

Fy, vad jobbigt med sjukstuga igen!

En allmän fundering: Visst har hon fått antibiotika förut också? Jag upplever att de är ganska generösa med att skriva ut det i England jämfört med Sverige, här känns det som att de undviker antibiotika in i det sista pga rädsla för resistens.

Fy, vad jobbigt med sjukstuga igen!

En allmän fundering: Visst har hon fått antibiotika förut också? Jag upplever att de är ganska generösa med att skriva ut det i England jämfört med Sverige, här känns det som att de undviker antibiotika in i det sista pga rädsla för resistens.

Ja hon fick ju då sambon hade hosta i våras och det gick kikhosta, och jag håller med det skrivs ut för lätt verkar de som. Sambons symptom var inte ens en siffra rätt för kikhosta. Denhär gången vlev de för att halsmandlarna var så stora och variga så det var baktiriell infektion och inte virus, men de tar inge prover alls och snabbsänka görs aldrig

Ja hon fick ju då sambon hade hosta i våras och det gick kikhosta, och jag håller med det skrivs ut för lätt verkar de som. Sambons symptom var inte ens en siffra rätt för kikhosta. Denhär gången vlev de för att halsmandlarna var så stora och variga så det var baktiriell infektion och inte virus, men de tar inge prover alls och snabbsänka görs aldrig

Vet inte om det är nån skillnad på att ge penecillin och antibiotika, A får inte penicillin då sambon är allergisk

Dessutom är de i en sån period just nu när de vill ha mycket närhet och sover oroligt så jag tycker att du ska strunta i det barnläkaren sa för tillfället, sen kan man ju ta det senare när det känns mer aktuellt! :)

Precis :) tar tag i det sen när det är en lite lugnare period för honom och när han har smältit värsta chocken över att jag "överger" honom om dagarna :) om det inte har löst sig själv vid det laget.

:D
Imponerade att du lyckats föda två barn ändå ;) :D

Men suck och stön på kommentaren från läkaren! Det där är ju bara tyckande från läkarens sida. Vore det medicinskt bevisat att det är viktigt för 10-månaders att sova i egen säng utan nattamning skulle jag förstå. Men det tvivlar jag på..

Hahaha :D:o Ja ni kanske inte har fattat det, men jag är en pygmé :) med extremt högt bmi...

Ja verkligen! Vi fortsätter att sova alla tillsammans i vår jättesäng ett tag till tror jag :) så länge det funkar bra och alla trivs med det.

Det finns olika forskning som säger olika saker men det verkar som att amning egentligen inte ger barn karies. Men man får väl göra som man vill, jag tror ju att om ett litet barn får hål i tänderna så beror det på annat än amning.

Min lillkille växte också 3 cm mellan 8 och 10 månader men det var nog normalt eftersom det följde hans normala kurva :)

Precis, så tänker jag också. Och nu har som sagt Jack inte en enda tand i sikte än. De dyker väl upp framåt 1,5 som för hans storasyster, och då kommer jag förmodligen ändå trappa ner eller sluta amma. :)

Sen kan jag väl hålla med om att kan vara bra för barn att vänja sig vid att inte äta allt för mycket på nätterna, men jag tror det räcker att de kommer in i det någon gång efter 1-1,5-2-årsåldern. I alla fall tycker jag att det är en aning överdrivet att skälla ut någon som ammar sin 10-månaders på nätterna.

Aha ja nu när jag tänker på det är det säkert alldeles normalt! Det kanske börjar bli dags för de små krabaterna att börja växa lite på längden nu och inte bara på bredden :D:angel:

Precis, så tänker jag också. Och nu har som sagt Jack inte en enda tand i sikte än. De dyker väl upp framåt 1,5 som för hans storasyster, och då kommer jag förmodligen ändå trappa ner eller sluta amma. :)

Sen kan jag väl hålla med om att kan vara bra för barn att vänja sig vid att inte äta allt för mycket på nätterna, men jag tror det räcker att de kommer in i det någon gång efter 1-1,5-2-årsåldern. I alla fall tycker jag att det är en aning överdrivet att skälla ut någon som ammar sin 10-månaders på nätterna.

Aha ja nu när jag tänker på det är det säkert alldeles normalt! Det kanske börjar bli dags för de små krabaterna att börja växa lite på längden nu och inte bara på bredden :D:angel:

Nu ammar vi inte längre, och har inte gjort på flera månader, men eftersom Johns kurva har varit något av en karusell så trycker jag gladeligen i honom en flaska under natten.

(Han har 6 tänder, och några nya på g verkar det som. Jag tror dock inte att mat ur flaska/bröst ens är särskilt nära tänderna? Det är ju inte direkt som att de sköljer runt det i munnen...)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 233
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025