Hörni!
Vad får era kids i julklapp?
Hoppar in från vårtråden och svarar.
E får en lära gå vagn, klossar, pekbok, en ryggsäck och nåt mer som jag glömt Vet att båda vår får en del kläder av övriga för det har vi önskat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hörni!
Hörni!
Nä men fy! Stackars er! Kommer ni kunna åka nu då? Krya på henne!Nä men vi fortsätter med sjuk bebis, vi har varit på akuten med hög feber som inte velat gå ner och medtagen bebis, kom hem med antibiotika för halsfluss med rejält stora och variga halsmandlar
Nä men fy! Stackars er! Kommer ni kunna åka nu då? Krya på henne!
Mvh Miks
Lilla plutt! Det är så otäckt med de här små eftersom det går så fort!Ja vi hoppas de, doktorn sa att de inte skulle va några problem skulle ge paracetamol och ibuprofen med 4h och 6h mellan rum tills antibiotikan (ges var 6h) kickar in så hoppas vi slipper fler febertoppar för hon riktigt dålig och snabbt gick de, orkade knappt hålla huvudet uppe tog 3h att få ner febern när vi väl åkt in, i bilen hem satt hon däremot och snackade och klappade händer
Lilla plutt! Det är så otäckt med de här små eftersom det går så fort!
Jag kommer ihåg att vi hade ett A4 papper och klottrade varje gång sonen fick medicin. Efter ett tag blandar man ihop klockslag och sorter. Skriver man upp så är det mindre risk att man ger samma efter varandra eller missar på antal timmar. Litet tips i sjukstugan! Ett annat tips är att hålla 4 respektive 6 timmar ett tag och inte låta febern nå toppen igen. Då är den svårare att bli av med.
Jag hoppas verkligen ni kommer iväg så ni slipper fira med svärmor
Mvh Miks
Nä men vi fortsätter med sjuk bebis, vi har varit på akuten med hög feber som inte velat gå ner och medtagen bebis, kom hem med antibiotika för halsfluss med rejält stora och variga halsmandlar
Fy, vad jobbigt med sjukstuga igen!
En allmän fundering: Visst har hon fått antibiotika förut också? Jag upplever att de är ganska generösa med att skriva ut det i England jämfört med Sverige, här känns det som att de undviker antibiotika in i det sista pga rädsla för resistens.
Ja hon fick ju då sambon hade hosta i våras och det gick kikhosta, och jag håller med det skrivs ut för lätt verkar de som. Sambons symptom var inte ens en siffra rätt för kikhosta. Denhär gången vlev de för att halsmandlarna var så stora och variga så det var baktiriell infektion och inte virus, men de tar inge prover alls och snabbsänka görs aldrig
Dessutom är de i en sån period just nu när de vill ha mycket närhet och sover oroligt så jag tycker att du ska strunta i det barnläkaren sa för tillfället, sen kan man ju ta det senare när det känns mer aktuellt!
Imponerade att du lyckats föda två barn ändå
Men suck och stön på kommentaren från läkaren! Det där är ju bara tyckande från läkarens sida. Vore det medicinskt bevisat att det är viktigt för 10-månaders att sova i egen säng utan nattamning skulle jag förstå. Men det tvivlar jag på..
Det finns olika forskning som säger olika saker men det verkar som att amning egentligen inte ger barn karies. Men man får väl göra som man vill, jag tror ju att om ett litet barn får hål i tänderna så beror det på annat än amning.
Min lillkille växte också 3 cm mellan 8 och 10 månader men det var nog normalt eftersom det följde hans normala kurva
Precis, så tänker jag också. Och nu har som sagt Jack inte en enda tand i sikte än. De dyker väl upp framåt 1,5 som för hans storasyster, och då kommer jag förmodligen ändå trappa ner eller sluta amma.
Sen kan jag väl hålla med om att kan vara bra för barn att vänja sig vid att inte äta allt för mycket på nätterna, men jag tror det räcker att de kommer in i det någon gång efter 1-1,5-2-årsåldern. I alla fall tycker jag att det är en aning överdrivet att skälla ut någon som ammar sin 10-månaders på nätterna.
Aha ja nu när jag tänker på det är det säkert alldeles normalt! Det kanske börjar bli dags för de små krabaterna att börja växa lite på längden nu och inte bara på bredden