Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Mmmm... I morgon är det julafton! Jag har cirka noll julstämning i kropp och själ, men julen är inte direkt min bästa högtid. Jag vill bara ha paket och rödkål och resten kan nästan kvitta :D

(Ser mycket fram emot julklappsutdelning med hela flocken i sängen i morgon bitti.)

Jag fick en fantastisk present i morse när maken ringde och berättade att han ska vara föräldraledig på heltid januari, februari och mars. Blev så lycklig och lättad att jag grät en skvätt. Vi har haft en rätt kämpig höst, men tack vare min sjukskrivning har vi varit hemma båda två nu i december - och haft jätteroligt och mysigt tillsammans :love: Vi har gemensamma dagar att ta ut, så vi kommer vara hemma tillsammans nästan hela januari också. Just nu känns det som som att vi är på ett väldigt bra ställe, både i livet och förhållandet.

John fick förresten sin nyckelpiga (sagostund från ikea) redan i går, och han tycker att den är riktigt lattjo. :) Just nu sover han tungt bredvid mig efter en rekordenkel nattning, han somnade under tiden jag sjöng Tipp tapp för honom :love:

*slut på osammanhängande dagboksinlägg*

Vi tog in granen idag. Lilla C såg ut typ såhär :eek: :bump: :banana: "Till mig!!!"

:meh: Nu är alla grenar upp till 1 meter avklippta intill stammen. Vi har den absolut fuuuulaste granen :laugh:

I måndags tog hela familjen en massa vaccin inför vår resa. Lilla C fick mässling och hepatit A. Hon var jätteduktig. Inga biverkningar. Nästa omgång strax innan vi åker i januari. 29 dagar kvar :)

God jul alla fina vintertrådare :heart
Miks

God jul allihop!
Jag sitter på jobbet och längtar hem till vår första jul ihop, herregud vad jag ser fram emot att ge V paket :o.

Trodde jag skulle känna mig lite vemodig som jobbar natt hela julen, men det känns helt ok med de få timmar vi får ändå!
Jag menar, när hon inte dricker kaffe så räddar mamman liv, o det får V lära sig att leva med- 3skiftsmammor missar många högtider ;):D.

God jul alla mammor och bebbar :)! Eller ska vi kalla dom för barn nu?

A förvånade oss med att börja teckna igår och använder tecknena för lampa, dricka och potta <3! Så otroligt roligt och så mycket lättare allt blev nu. Nu gäller det att mata på med fler tecken :). Ljudord kan hon "mamamama" (mamma) och "bapabapa" (pappa), "baaa" (alla djur) och "tisshhh" (kiss).

Jag är en julälskare men är däckad med äcklig mensvärk. Skönt att vi ska fira hemma och förberedde allt igår. Min mamma och pappa kom precis och hade med sig Alvedon, årets bästa julklapp!

A ska få en mjukiskorg med grönsaker, sen är pakethögen från andra redan oroväckande stor...

Min lille vilde!
John är som en liten orkan, han är rysligt snabb och väldigt busig.

I dag har vi uträttat några ärenden, han har varit en klippa hela tiden. Åkt kundkorg på XXL (ståendes och babblandes :D) för att sedan åka kundvagn i drygt en timme på Bergvik. Ätit, bytt blöja och röjt i familjerummet. Han älskar att åka kundvagn och att vara med och handla. (Ikea är liksom drömmen för honom, där får han knata runt på golvet också.) Sen somnade han bilen och efter 45 minuters sömn var det dags att röja igen. Han började med att ta sig ur sängen - oskadd och nöjd... :eek: Sedan dess har det varit full kareta, han har så mycket projekt hela tiden. Just nu har han upptäckt att han kan trycka på den röda knappen på grenuttaget i sovrummet.

Jag tycker att han äter lite för lite "riktig mat", men han växer och orkar för fullt så jag försöker chilla. I dag har han ätit smörgås och tomtegröt och chiapudding och clementin. I går testade han fiskpinnar. På julbordet föredrar han rödbetssallad framför allt annat :D Han smakar på allt i alla fall...

Sover?
Helst inte. Helst aldrig. Helst mycket osammanhängande.

Jahapp, nyss släpade han ut en kabinväska ur garderoben i sovrummet, drog ut den till hallen, välte den, klättrade upp på den och ställde sig sedan upp medan den vickade på mattkanten.

Förr eller senare får jag en hjärtinfarkt.

Hoppas alla haft en fin jul.

Alice har haft det jättebra, riktigt bortskämd har hon blivit. Jag och sambon har haft bf på nätterna så vi fått sova ordentligt, sambon lyckades dock bli sjuk och för att fortsätta på samma spår är det skitväder med ordentliga översvämningar hemma, över 5m över normalt vattenstånd, tur vi bor högt upp men följer på facebook hur illa det är och hur samhället gått samman för att donera, städa och sanera.

Hoppas alla haft en fin jul.

Alice har haft det jättebra, riktigt bortskämd har hon blivit. Jag och sambon har haft bf på nätterna så vi fått sova ordentligt, sambon lyckades dock bli sjuk och för att fortsätta på samma spår är det skitväder med ordentliga översvämningar hemma, över 5m över normalt vattenstånd, tur vi bor högt upp men följer på facebook hur illa det är och hur samhället gått samman för att donera, städa och sanera.

FEM METER?!!
Herregud!

Bläh!
John är 75 cm lång.
Han går jättebra.
Gissa hur många bra vinterkläder det finns i hans storlek?

:arghh:

Allt är så stort och bylsigt, och börjar på storlek 92.

Polarn & Pyret är undantaget - men satan vilka priser! :cautious:

Bläh!
John är 75 cm lång.
Han går jättebra.
Gissa hur många bra vinterkläder det finns i hans storlek?

:arghh:

Allt är så stort och bylsigt, och börjar på storlek 92.

Polarn & Pyret är undantaget - men satan vilka priser! :cautious:
Kolla på oiidesign. De har många overaller i stl 80. Många på bra rea just nu. Fanns en kornblå från Ticket som såg fin ut för strax över 500. Molo har bra overaller men lite dyrare. Där finns dock en bra andrahands marknad.

Skippa kedjorna och kör nätet är mitt tips :)

Mvh Miks

Jisses! Fyy vad hemskt! Hoppas ni klarar er!

Mvh Miks

Vi bor högt upp så vi klarar oss från översvämmningar men det regnade non stop 2 dagar så hoppas taket inte läkt in allt för mycket, hyresvärdens enda åtgärd sist var att byta en av två ruttna hängrännor :banghead: problemet blev bättre men inte bra. Gissa vilka som ska flytta igen? (Och på en höjd långt från alla floder)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 232
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London