Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Nu har A flygit hela 18 gånger, hon somnade gott när det skakade och hoppade som värst när vi skulle landa i Manchester.
Åkte genom översvämningsdrabbade områden på väg hem och det var ite roligt, tänker på hur de har de de som bor lite längre bort där mer hem blev drabbade, bron över floden som låg under vatten på juldagen hade normal hög nivå nu och det sjönk in mer hur illa det varit, var några meter under bron idag.

Nu sover A sött sen några timmar, tror klockan var runt 5 när hon somnade och det verkar vara för natten men då vaknade vi 3.30 imorse svensk tid så 2.30 för oss, hon är så lättsam och en riktig stjärna vår tjej, go och glad trots flera flyg idag och en tidig morgon :love:

Nu har A flygit hela 18 gånger, hon somnade gott när det skakade och hoppade som värst när vi skulle landa i Manchester.
Åkte genom översvämningsdrabbade områden på väg hem och det var ite roligt, tänker på hur de har de de som bor lite längre bort där mer hem blev drabbade, bron över floden som låg under vatten på juldagen hade normal hög nivå nu och det sjönk in mer hur illa det varit, var några meter under bron idag.

Nu sover A sött sen några timmar, tror klockan var runt 5 när hon somnade och det verkar vara för natten men då vaknade vi 3.30 imorse svensk tid så 2.30 för oss, hon är så lättsam och en riktig stjärna vår tjej, go och glad trots flera flyg idag och en tidig morgon :love:
Jag tänkte faktiskt på dej idag! Skönt att ni klarat er men jag förstår att stämningen inte är på topp direkt!

Vad duktig hon är A! Sjukt skönt att det går så smidigt att flyga med henne!
Jag hoppas lilla Cs första flygtur blir så där lugn men jag tvivlar. Övning ger färdighet :D Hon har förvisso 11 timmar på sig att öva :angel:

Mvh Miks

Ledsen @Miks men den C jag känner har inte planerat att ta det lugnt på flyget :p
Ha ha ha! Nää jag vet :banghead:

Nu klättrar hon glatt upp på vardagsrumsbordet och sen i båda sofforna. Hon ger med huvudvärk :D
Dessutom har hon kommit på att hon kan klättra upp i leksakslådan över till kistan för att sen stå och kolla ut genom vardagsrumsfönstret! Hon är supernöjd :up:

Jag tror hon kommer röja järnet på flyget :meh:

Mvh Miks

Ha ha ha! Nää jag vet :banghead:

Nu klättrar hon glatt upp på vardagsrumsbordet och sen i båda sofforna. Hon ger med huvudvärk :D
Dessutom har hon kommit på att hon kan klättra upp i leksakslådan över till kistan för att sen stå och kolla ut genom vardagsrumsfönstret! Hon är supernöjd :up:

Jag tror hon kommer röja järnet på flyget :meh:

Mvh Miks
Lilla tokfian! :love:

Vems dotter här i tråden var det som var så jätteröd i rumpan för ett tag sen?

Min mini har små öppna sår runt om allt där blöjan ligger mot nertill.
Han har gråtit konstant i två dagar. Går på smärtdos på Panodil och äter Hidrasec som ska hjälpa magen att det inte blir diarré.
Smörjer som en tok. Har kört inotyol men nu zinkpasta eftersom det är öppna sår.
Feber har han också.
Vi var på barnakuten igår och fick alla mediciner och rekommendationer men han har ju sååå ont!
Vi försöker lufta heeela tiden men det bara rinner ju ur honom. :(

Vems dotter här i tråden var det som var så jätteröd i rumpan för ett tag sen?

Min mini har små öppna sår runt om allt där blöjan ligger mot nertill.
Han har gråtit konstant i två dagar. Går på smärtdos på Panodil och äter Hidrasec som ska hjälpa magen att det inte blir diarré.
Smörjer som en tok. Har kört inotyol men nu zinkpasta eftersom det är öppna sår.
Feber har han också.
Vi var på barnakuten igår och fick alla mediciner och rekommendationer men han har ju sååå ont!
Vi försöker lufta heeela tiden men det bara rinner ju ur honom. :(

Stackars lilla gubben :( usch vad jag lider med honom.

Hoppas @Miks hittar hit trots nyårsafton!

Stackars lilla gubben :( usch vad jag lider med honom.

Hoppas @Miks hittar hit trots nyårsafton!
@Sorbe Åh stackars liten!

Vi fick en kräm med svamdödande och cortison. Den hette Cortimyk. Vår läkare sa att de här små lätt får svamp i såren. Hoppa över Inotyol och liknande. Har du mildison hemma kör den istället!

Mot värken har vi användt Ipren varvar med alvedon. När barnen hade vattkoppor tyckte jag att poxclin hjälpte ganska mycket. Ett skum som man har i kylen och sen smörjer in med.

Hoppas ni får bukt med det! Lider med er :(

Mvh Miks

@Sorbe Åh stackars liten!

Vi fick en kräm med svamdödande och cortison. Den hette Cortimyk. Vår läkare sa att de här små lätt får svamp i såren. Hoppa över Inotyol och liknande. Har du mildison hemma kör den istället!

Mot värken har vi användt Ipren varvar med alvedon. När barnen hade vattkoppor tyckte jag att poxclin hjälpte ganska mycket. Ett skum som man har i kylen och sen smörjer in med.

Hoppas ni får bukt med det! Lider med er :(

Mvh Miks

Tack!!
Cortimyk kan vi ha hemma... Vet att jag sett nån sån någon gång här iaf. :D

Vad är Mildison för någon kräm?

Jag tycker att det känns som att vi börjar få mer bukt över gnällandet iaf. Men det rinner ju ur honom. Gah! Hade bara magen börjat stabilisera sig lite mer med Hidrasec som det ska göra så hade det blivit bättre. :(

Jag har precis krupit ner i sängen bredvid en rosslig liten kille som dessutom har hostat lite sedan nattningen. :(

Jag tyckte också att han kändes rätt så kall... (Han vill alltid helst sova utan täcke, jag blir helnojig av det! Får typ smyga på honom en filt i sömnen hundra gånger per natt.) Han vaknade och var ledsen för en stund sedan, så jag tog upp honom i sängen och gick och la mig. Nu sover han lugnt och tungt - snart jag med.

Gott nytt år!

Tack!!

Jag tycker att det känns som att vi börjar få mer bukt över gnällandet iaf. Men det rinner ju ur honom. Gah! Hade bara magen börjat stabilisera sig lite mer med Hidrasec som det ska göra så hade det blivit bättre. :(

Stackars!
Hoppas verkligen på att han repar sig snabbt.

Min bästa huskur mot lös mage är blåbär. De ska ha varit uppvärmda/kokta för att ge stoppande effekt. (Om han äter gröt kan du ha blåbär i gröten.)

Tack!!

Mildison är hydrocortison. Man kan fråga efter den på Apoteket. Men har du Cortimyk så kör på den istället.

Stackars liten! Håll koll så han inte blir uttorkad på kuppen! Krya på honom! Hoppas det vänder snart!

Mvh Miks

Mildison är hydrocortison. Man kan fråga efter den på Apoteket. Men har du Cortimyk så kör på den istället.

Stackars liten! Håll koll så han inte blir uttorkad på kuppen! Krya på honom! Hoppas det vänder snart!

Mvh Miks

Hur kollar man så han inte blir uttorkad? Försöker trycka i honom massa vätska. Vätskeersättning går inte så bra men vatten klunkar han i sig hyfsat. Drack nyss en flaska ersättning.

Stackars!
Hoppas verkligen på att han repar sig snabbt.

Min bästa huskur mot lös mage är blåbär. De ska ha varit uppvärmda/kokta för att ge stoppande effekt. (Om han äter gröt kan du ha blåbär i gröten.)

Köper du frysta blåbär som du värmer upp då?

Köper du frysta blåbär som du värmer upp då?

Ja, precis. OBS att det ska vara vanliga svenska blåbär, inte de stora odlade med vitt fruktkött.

Om du gör gröt kan du slänga i bären så att de åker med i micron eller kastrullen. Annars kan du värma och mixa och skeda i honom. John får i sina klämpåsar. Om du har någon klämpåse hemma är det bara att klippa upp i botten, skölja ur, fylla med blåbärspuren, sätta en påsklämma vid botten och servera.

När John var sjuk och inte ville äta rådde undantagstillstånd här hemma. Han fick dricka vatten blandat med juice, vaniljyoughurt och lite proviva - då fick han i sig både vätska och energi.

Kissar han någorlunda normalt så är det lugnt. :)

Nu är det inte bara John som är rosslig och hostig - jag är också jätteförkyld! :arghh:

I går hostade han vid några tillfällen så mycket att han kiknade, kräktes och fick panik. :crazy::cry:
Det var hemskt! Både jag och maken gjorde vårt bästa för att behålla lugnet och hålla honom trygg - men vi tyckte båda att det var rätt läskigt.

I dag har han varit bättre, medan jag har varit sämre. Snörvel, hosta, frossa och tämligen griniga bihålor, vilken dynga! Han har i alla fall ingen feber, ligger lite över sin vanliga temp men ändå under 38. Han har dessutom ovanligt god aptit och är nästan lika vild som vanligt. En fin fördel med att han är krasslig är han faktiskt kan sitta i knä. :love: Jag har längtat efter att han ska kunna sitta i knä och vara gosig, det har han aldrig haft tid med förut så jag har verkligen passat på de här dagarna. I går somnade han till och med i min famn när vi satt i soffan - det har aldrig hänt förut! Mmmm, det var så mysigt! :love:

Vi ska spendera en natt på Loka brunn i början av nästa vecka, jag har sett fram emot det jättelänge och hoppas så innerligt att jag mår bättre i morgon. Det vore så himla synd att missa det :(

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 232
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar