Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Vad mysigt med hunden!

Storebror här gillar också hundar starkt. Han tjatar ofta om att mormor ska komma med sin hund. :D

KL

Har haft dagen från helvetet idag :cry: först en lite allmänt kinkig förmiddag då hon varken kom till ro för att sova eller äta ordentligt. Efter att ha vankat någon halvmil runt i lägenheten slumrade hon någon minut på min arm. Sedan traskade vi iväg till babymassagen. Hade onda aningar om hur det skulle gå, vilka besannades. Massagen funkade inte alls, utan Ellie skrek i högan sky och jag gick ut ur rummet och fick bära omkring på henne istället, vilket slutade med att hon somnade (tack och lov...).

Tyvärr blev det ingen långvarig sömn och vi traskade vidare till bvc. Ellie var vid det här laget på uselt humör och trots att jag testade alla trick jag kunde komma på skrek hon utav bara helsike. Jag kunde knappt höra vad bvc-sköterskan sa och det märktes liksom ingen större skillnad på ljudnivån när Ellie fick sprutorna. På ett sätt var det rätt skönt, det hade känts jobbigare om hon hade varit på toppenhumör när man "plågade" henne.
Vid det laget var jag i princip redo att hänga mig själv och bvc-sköterskan verkade märka det så hon frågade massa om hur koliken artade sig och vi ska testa lite nya strategier i en vecka (nån slags rumppys (??) och sluta med miniform och semperdropparna) sedan får vi ett extrabesök och tänka ut en plan b (eller plan f eller vad det kan vara vid det här laget).

Fy vilken dag! :(

*kl*
Här var det BVC-besök och vaccination igår. F var 65 cm och vägde 7180, så han hade sjunkit lite på kurvorna jämfört med förra gången, tillbaka till ungefär hur han låg när han föddes, så det kändes bra :)

Idag har dock varit en enda kamp... Jag är tokförkyld och storebror är tokförkyld och F har varit lite svängigare än vanligt i humöret (visserligen åt båda håll, vad han kan skratta nu :love:) och jag är delen första att erkänna att jag tycker det är väldigt jobbigt att ta hand om barn när man själv är sjuk... Det borde vara förbjudet :p. Jag hoppas att vi ska bli friskare till imorgon!

Usch, i jämförelse känns min kväll som himmelriket. :eek:

Alvin var trött, men kom inte till ro. Storebror var hungrig, men fick ingen ro att äta eftersom Alvin skrek. Slutade med att jag satt och åt med ett skrikande på var sida av mig. Mitt i det fick jag SMS av sambon (som jag redan haft nedräkning till att han skulle komma hem) om att hans tåg var försenat och att han skulle bli sen.

Innan hade Alvin skrikit sig igenom hela matlagningen och storebror bara springer och ska se varför han skriker hela tiden. Det blir ett väldigt passande eftersom storebror inte alltid är genomsnäll mot lillebror längre... Mitt i det lagade jag kyckling - dvs ganska strikt handhygien.

Lagom till sambon kom hem hade jag lyckats amma Alvin till sömns och kommit upp och satt och myste med storebror i knät. Han kunde inte alls förstå vilket kaos som varit... :banghead:

*kl*

En bild från idag..

DSC_0884_zps7997281c.jpg

Och det är inte ersättning, utan hederlig utpumpad mat ;)

Mums fillibums!

Här duger inte flaskan längre, tråkigt nog. Äkta vara ska det vara...

Alvin vill inte heller ha flaska längre. Eller, han har aldrig velat, men det har gått när han blivit tvungen av hunger. Vi kommer ha svårt att gå över till ersättning... Så jag hoppas brösten tänker fixa till sig! ;)

Mums fillibums!

Här duger inte flaskan längre, tråkigt nog. Äkta vara ska det vara...

Får F bestämma så hade det BARA varit flaska ;) slippa jobba och bara njuta av den goa maten. Men tyvärr får hon inte bestämma det själv. Vi kör ett mål på flaska 3-4 gånger i veckan för att hon ska ha vanan inne när jag ska sluta amma så småningom... :bow:

Här var det BVC-besök och vaccination igår. F var 65 cm och vägde 7180, så han hade sjunkit lite på kurvorna jämfört med förra gången, tillbaka till ungefär hur han låg när han föddes, så det kändes bra :)

Vilken skillnad! Kan inte du dela med dig av några hekton till min F? Jag hade gärna tagit 400 gram tills nästa bvc besök den 18 april ;) så att vi kommer upp till 5 kg iallafall ;)

Fy vad jobbigt det låter. Det är hemskt när de skriker och aldrig är riktigt nöjda. Det känns som man slår knut på sig själv men inget hjälper. Hoppas plan B med rumpventil hjälper. Bra att BVC vet hur jobbigt ni har det så de kan stötta ordentligt.

Här var det tre månaderskontroll idag. Allt såg bra ut, hon ligger precis på kurvan vad gäller både vikt och längd. Hon fick också sprutorna. I Örebro får de ingen sockerlösning i samband med vaccination. Allt gick bra, men nu ligger hon och smågnäller lite samtidigt som hon ammar. Annars är hon oftast glad fram till ca 19.00-sovdags då hon har en gnällperiod. På morgonen brukar hon ofta ligga snacka och göra en massa ljud, hur gulligt som helst.

Alicia fick sin spruta idag, hon skrek en del efter men de gick över snabbt :) Hon vägde 4890g så hon har inte heller kommit över 5-kg strecket än. Är 3mån och 1 dag idag.
Ferrari: Hur mycket vägde din tjej när hon föddes?

Senast ändrad:

Ingen sockerlösning i upplands län heller. Jag höll i henne och så stack dom i varsitt ben samtidigt.

Din stackare!! Hoppas att pysventilen hjälper. Berätta hur det går, jag har själv funderat på att köpa ett paket för Julius har haft några kvällar med magknip.. Han har väldigt mycket gaser också.
Tycket du att du får bra stöd av BVC när det gäller koliken?

*kl*
Idag är Julius 7v. Väger 5600g och firade in 7v dagen med sjukhusbesök (ännu en undersökning ) där de satte en nål i hans lilla hand och sprutade sedan in radioaktivt ämne i hans blod för att mäta njurfunktion. Hade en kompis med som hjälp och allt gick jättebra. Så nu väntar jag spänt på resultatet av undersökningen. Imorgon är det bara 4 dagar tills mina älskade ungar och min make kommer hem igen! Längtar!

Förstår att du längtar efter dina andra barn, jag hade blivit galen eller nåt! :p

Just exakt nu kanske det skulle vara skönt med en kort paus på sisådär en halvdag eller så... Alvin sov typ en timme i natt, sammanlagt. Han har aldrig strulat med nattsömnen förut ju. Tror det är för jag tog medicinen försent igår så han fick gaserna i natt istället för på dagen, för gaser får han av den...

Storebror sköter sig jättebra nu på morgonen, men mitt morgonhumör är sämre än vanligt (vanligtvis klarar jag i alla fall att umgås med folk på morgonen utan större missöden - idag är det bara jättejobbigt allt). Storebror leker för sig själv och har knappt kommit i närheten, undra om han känner sin mamma tro. Måste passa på att mysa lite med honom nu innan han ska till dagis och den där lillebrorsan vaknar igen! ;)

Jaja, det ska nog bli en bra dag av det här också. Solen skiner ju trots allt! :D

Jag tycker de är väldigt förstående på bvc och försöker komma med råd, men jag har liksom för länge sedan gett upp hoppet om att något kan hjälpa oss. Försöker mer härda ut och hoppas på att det går över snart. Och bara att någon lyssnar på en och peppar lite kan ju göra underverk och hjälpa en att klara några kvällar till :)

Ska absolut berätta om hur det går med pysventilen! Har införskaffat ett paket nu. Var minst sagt tveksam när bvc-sköterskan berättade om det men de verkar inte så himla farliga nu när jag har läst instruktionerna, så vi får väl se!

Stackare, din kväll lät inte som någon höjdare den heller! :(

Hur går det för dig med amningen? Hoppas hoppas det börjar ordna sig!!

Ja verkligen, jag är så himla glad att de finns och lyssnar för man går ju verkligen sönder inuti när det är så här :(

Ellie blev också vägd och mätt, hon vägde 6340 g och var 58,4 cm lång (jämför med 5450 g och 56,5 cm 7 mars), så hon växer så det knakar i alla fall :)

KL

Jag förväntade mig massor av gnäll nu dagen efter sprutan men nej hon har varit på toppenhumör?? Bättre än vanligt! :D Just nu ligger hon och sover SJÄLV i sin vagn!! kan man få sprutor oftare eller? :laugh:

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 518
Senast: Heulwen
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
83 374
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! Tror jag hittade senaste listan: December 2 - Evenstar, andra barnet 25 - Emrox, första barnet, flicka 20 - Rugge...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
93 090
Senast: JeayL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII