Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3
Förstår vad du menar. Jag var ju så inställd på att amma under hela graviditeten,sen när det väl är dags så funkar det inte!
Mjölken rann aldrig till riktigt,Milton bara skrek,jag grinade. Dessutom fick vi lov att använda amningsnapp eftersom han absolut inte fick något tag,och den slog han ju bara bort hela tiden när han var arg. Kämpade på i flera veckor,men det vart aldrig bättre.
Jag mådde så otroligt dåligt psykiskt över amningen,så jag beslutade mig för att sluta. Det var ett jättejobbigt beslut då jag verkligen ville ge han riktig bröstmjölk,och det var ju det enda som jag varit inställd på från början. Men det är inte värt att ha sån ångest över amningen så man nästan mår illa,och man ville knappt ens att bebisen ska vakna för man visste att då var det amning som gällde direkt.
Nu känns det bra med ersättning,när jag väl bestämde mig så lättade det 5 ton från mina axlar. Nu älskar jag matstunderna!
Lite bökigt i bland,speciellt på nätterna,men det är värt den,för nu mår jag bra,då mår bebis bra också,och då mår jag ÄNNU bättre!