Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Instämmer med numma, hoppas det vänder för dig nu.

Själv har jag en ledsen liten tjej här hemma, sån här har hon aldrig varit innan. Trött, 37.6 grader i temp och ledsen. Är väl vaccinet som gör sin verkan. Min lilla tjej! Har försökt amma men det har gått sisådär, hon ammar en 5-10 minuter och somnar sedan om.

+ numma

Tack! Jag hoppas verkligen det är på gång att ge sig! Nu efter han ätit kunde jag klämma och känna ordentligt och jag kunde ana det "gamla ursugna taxörat" igen... ;) :D Nu blir det att ta tag i produktion och sår igen eftersom produktionen gått ner enormt medan jag haft så hög feber. Tidigare kunde jag utan problem dra ur 150 ml ur ett bröst, nu fick jag sisådär 50 ml med elektiska pumpen på amkingsmottagningen...

Tack!! Hade jag fått höra det här för några dagar sedan så hade jag börjat gråta för just då kändes allt rätt övermäktigt.. Saknar mina stora ungar helt galet mkt (och maken med förstås men mest ungarna..) har aldrig varit ifrån dem så här länge sedan de föddes..och är lite bitter över att deras far får uppleva allt med dem medan jag är fast här men ändå kul för ungarnas skull ju.. De har snorklat för första gången och älskar det :)

Nu har Julius varit lugn och nöjd och på ett superhumör i några dagar så just nu känns det mer okej, har även haft hjälp med gården men från och med imorgon är jag helt själv med hästar, kalvar, får (med lamm eller som väntar lamm), killingar och hundar.. Så då blir det tufft. Men det är ju bara 8 dagar så det är bara att bita ihop. Tyvärr har vi sjukhusundersökningar för Julius på måndag och onsdag och BVC på torsdag så det lär vara fullt upp. Men nästa söndag hämtar jag maken och barnen på Arlanda så då är allt back to normal igen :)

Apropå storlekar.. Julius 6v har växt ur 56 och har nu 62 så vi hann knappt använda alla kläder i de små storlekarna :( Gud vad fort det går!!

Jag läste några av dina tidigare inlägg och jag skickar lite styrka till dig, kämpa på med allt nu när du är ensam hemma med bebis. Jag som tycker det är jobbigt med en sambo som jobbar mycket får lite perspektiv på saker och ting :)

Vad stark du är som kämpar på med amning trots allt strul! Imponerad! Jag hade gett upp vid det här laget men du kämpar på!

Kl
Nu var det längesen jag skrev något! Har vart inne och läst men har inte riktigt haft tiden att skriva nåt.

Har vart på babysim ett tillfälle nu, hon tyckte det var mysigt mest hela tiden, blev lite rädd en gång när hon svalde lite vatten, men det gick över så hon var glad i slutet iaf :)

Angående storlekar så har hon 56 fortfarande (blir 3 månader på tisdag).
Har börjat ge henne lite ersättning 2-3 tillfällen om dagen, dels för att vänja av i tid eftersom jag ska jobba i sommar, men också för att hon aldrig verkade bli mätt på eftermiddagen/kvällen. Har tryckt ut och kollat hur mjölken ser ut efter avslutad amning också och de är fortfarande den blå/magra mjölken som kommer ut då. Kan ju inte mätta spec mkt :(

Hon har blivit en mer nöjd bebis som ökat mer i vikt. En aning gasig i magen av ersättningen, men det funkar bäst med NAN HA som är lite mildare och är för barn som kan utveckla mjölkallergi eftersom jag själv är känslig.

På onsdag är det dags för vaccination, hoppas att hon inte blir allt för dålig av den bara :(

Vad stark du är som kämpar på med amning trots allt strul! Imponerad! Jag hade gett upp vid det här laget men du kämpar på!

Amningsproblemen känns som en liten minigrej jämfört med att vara utan sina barn i mer än två veckor, det hade nog jag tyckt var jobbigare! ;) Dessutom att ha allt annat som du fixar själv nu tycker jag är imponerande! :bow:

Jag tror faktiskt vi kommit över det värsta med stockningen nu. Jag tror inte jag har feber igen i alla fall! Jag var så törstig när vi vaknade så att kolla tempen är ju lönlöst eftersom jag drack en massa vatten precis ;) Nu tror jag lilleman ätit klart, så nu ska jag bara ha honom att sova igen efter att han sovit som en stock i sex timmar... Wish me luck..! :cool: ;)

Hur gick det? Fick du honom att somna? ;)

Freja är idag återigen sitt vanliga glada jag, skönt! Inte kul när hon är ledsen, inte alls... Inatt har det varit lite kinkigare än vanligt också, inte så att hon inte sovit. Men hon var ledsen varje gång hon vaknade så fick ligga och klappa på henne länge varje gång hon vaknade för att få henne att somna om. Då hade det underlättat med samsovning, men det vill hon inte alls. Hon vill sova i sin egna säng, och då gäller det att få in armen mellan "spjälorna" för att kunna klappa på henne. Eller att sitta upp, men det orkar ju inte jag ;)

Ska idag försöka få ihop dagen. Rexade dvärgväduren ska till fodervärd där hon ska få kull,och så ska jag åka iväg och ta bort hittekaninen som tyvärr inte blivit bra. Men det ska bli skönt med ett lägre antal kaniner igen. Ffa bli av med rexen då hon är lite opålitlig kring barn.

Jodå, han somnade så fint! Exemplarisk natt! :D

Låter skönt att få ner kaninantalet! Inte för att jag kan speiellt mycket om kaniner, men det måste ju vara mindre att göra med färre djur, det kan jag räkna ut i alla fall! ;) Fast det kanske är som att ha fler hästar, spelar ingen större roll om man har 3 eller 5... :p

Jodå, han somnade så fint! Exemplarisk natt! :D

Låter skönt att få ner kaninantalet! Inte för att jag kan speiellt mycket om kaniner, men det måste ju vara mindre att göra med färre djur, det kan jag räkna ut i alla fall! ;) Fast det kanske är som att ha fler hästar, spelar ingen större roll om man har 3 eller 5... :p

Alltså, när jag bodde hemma och hade 6 stycken så kände jag att jag utan problem kunde ha lika många till. Men, då bodde dom ute. Jag hade hagar att rasta dem i och kunde lätt ta ut dem i sele & koppel.

Nu bor jag i lägenhet, kaninerna skräpar ner, och för varje kanin så blir det mer nedskräpning. Jag får städa burarna ofta för att det inte ska lukta. Och ska jag rasta dem så får jag ta med dem ut i sele&koppel och gömma mig i skogen för att inte ha hundraelva barn samlade kring mig :banghead: . Sen så brukar jag släppa dom i lägenheten, funkar bra med 3 utav dem då de är snälla mot varandra. Den fjärde avskyr andra kaniner så då får jag stänga dörrar och se till att sonen inte öppnar så att dom kommer åt varandra.

Så ja, det är mycket mera jobb. Men så fruktansvärt kul. Avlar & hoppar med mina.

Oj, jag har aldrig riktigt förstått mig på kaninhoppning får jag erkänna. :angel: Jag har nog bara dåliga referensramar (min bild av kaninhoppning är när vi tog ut en "klubb" eller vad det är för att visa upp kaninhoppning på en julshow i ridhuset. Samtliga av kaninerna tyckte det var mer spännande att gräva i ridhusbottnen än att hoppa några hinder)...

Haha, Alvin har precis ätit (från supertrasiga bröstet) och har somnat. Han är sparsam på mammas trasiga bröst i alla fall, han har släppt bröstet och ligger och snuttar i luften i sömnen nu. :love:

Tycker också du är grymt duktig Trazel! Som du kämpar för att kunna amma! :bow:

Här rullar allt på som vanligt, Melissa äter och sover och ligger med i vagnen ute i stallet. Hon har också växt en hel del och har börjat annvända kläder i stl 62. Hon är på måndag 2.5 månad. :laugh:

Uppdaterar med bilder på min nya fölunge som föddes i Fredagskväll vid 17:30, var med under hela förlossningen, en liten Hingst vart det! <3
Bild:
625486_10151442834438163_1323325008_n.jpg

Lägger även ut en bild på min nya hopphäst, 8-årigt swb sto som kom igår. <3
Bild:
66849_10151443545038163_1423257767_n.jpg

Åh, han är ju bara ett par långa ben! :D :love:

Jag känner mig inte duktig, för mig (observera att det är för mig, jag dömer ingen annan) är det självklart att kämpa på för amningen. Jag ammade storebror och jag vet hur smidigt det är! Speciellt nu när det blir vår och sommar och då kan man ju verkligen ta vägen var som helst med minimal ansträngning. :)

Jag har nog inte svarat på storleksfrågan tidigare, men vi kör på 56 och 62. Mest 62 nu, men byxor funkar fortfarande i 50. :p

Urgulligt föl och vackert sto!

*fortsätter på knappen*
Tror min lilla F har kommit in en ny "matfas", trots att hon ammar så är hon inte nöjd och vill amma hela tiden. Gav henne precis 70 ml sparad mjölk i flaska, och direkt fick jag en nöjd och glad tjej. Så, det blir väl att amma - amma - amma och dricka en massa vatten så att brösten ställer in sig på nytt. Alltid lika kul.

Kul med fler som behöver ställa om produktionen! ;) Det är något helt nytt för mig sedan jag hade den där rackarns febern. Hade jag vetat att produktionen blev så påverkad skulle jag ha varit mer noggrann med Alvedon. Nu tog jag det bara när feberkramperna inte var långt borta...

Kul med fler som behöver ställa om produktionen! ;)

Oh ja, jättekul... känner mig helt utsugen :grin:

Men nu har det börjat rätta till sig lite, hon är inte lika arg idag och jag tycker det rinner på bättre.

Försökte baka syltkakor, gick inget vidare. Men enligt sonen så blev dom goda åtminstone ;) Får testa något annat recept...

Har snart en hel låda i frysen fylld med bakverk, men vad ska man annars göra om dagarna? Sonen älskar att baka så han är ju överlycklig när jag nämner att vi ska baka något..

Det är helmysko hur trött man blir av att bara amma... :eek:

Känns som att jag inte gjort annat än ätit, druckit, ammat och sovit i helgen. Men nu har A varit nöjd efter de två senaste amningarna och dessutom kräkts (vilket han inte gjorde när den var så jättedålig), så nu verkar produktionen gått upp lite i alla fall. :)

För en stund sedan låg jag och ammade i godan ro på problembröstet. När jag reser mig inser jag att BHn varit veckad under och nu är jag superöm. Jag ger mig katten på att det kommer bli en ny stockning nu. Jag bröt ihop lite smått när jag insåg det... :(

Jag är inte längre en bra mamma till mina barn. Jag har bestämt mig att ge den här Fluconazolkuren en chans. Får jag inte ordning på amningen efter det, då börjar vi invänjning av den vidriga ersättningen (all mjölkfri ersättning både luktar och smakar jätteilla)... :cry:

Storebror framför allt, förtjänar en mamma som orkar med honom. Alvin är ju inte så ansträngande än. :cry:

Edit: Stockningen kom som ett brev på posten och nu ligger jag med över 39 graders feber, trots Alvedon igen. Det börjar räcka nu känner jag...

Senast ändrad:

Åh trazel, jag förstår att det känns jobbigt :( - du har ju verkligen kämpat med amningen och det är ju supertrist när det inte fungerar trots att man vill. Men ersättning är ju också bra mat för bebisar och som du själv skriver - till slut kommer man till en punkt där det blir orimligt att fortsätta kämpa. Men jag håller förstås tummarna in i det sista att du kan få läka och fortsätta amma som du vill!

Edit: såg din edit - vilken skit! :(

Fy vad du kämpar, men till slut får man säga stopp och tänka på att livet i övrigt ska fungera också. Du kan ju inte ha feber flera dagar i veckan, det suger ju all kraft ur en.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 518
Senast: Heulwen
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
83 374
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! Tror jag hittade senaste listan: December 2 - Evenstar, andra barnet 25 - Emrox, första barnet, flicka 20 - Rugge...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
93 090
Senast: JeayL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar