Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Nu hänger amningen väldigt, väldigt löst här! Jag vaknar med knöl i hela bröstet och 39 graders feber i natt. Då hade jag ändå ammat på det bröstet sist igår kväll.

En tripp till amningsmottagningen idag igen då för att få antibiotika... :down:

Förstår att det är frustrerande när det känns som inget hjälper. Pratade precis med en kompis som fick barn en månad efter mig. Hennes son har också kolik och skriker 4-5 dagar i veckan i 5-7timmmar åt gången. Hon var helt slutkörd stackaren! Måste vara sjukt stressande.
.

Men stackars henne, vad många timmar hennes barn skriker!! Ellie skriker varje kväll (kan hoppa över en enstaka kväll någon gång ibland, men det är sällan), däremot skriker hon inte lika många timmar utan snarare 2-3 timmar. Förut var det emellanåt 4 timmar men hon har kortat ner tiden lite senare tid. Hon har skrikit 5 timmar en gång och det var hemskt!

Jag inbillar mig att jag klarar kvällarna rätt bra numera även om det är hemskt, men är det en riktigt gnällig dag först och jag får bära runt på henne mycket under dagen och sen vet man ju att det är en skrikkväll som väntar, då är det riktigt tungt!

Jag har samma här hemma, men en Sambo som jobbar MYCKET! och som ofta kommer hem sent.... Han är Jordbrukare (bonde) och nu har vi gått in i vårbruket... då jobbar dom mer eller mindre dag och natt, tidiga mornar och sena kvällar... :crazy: Fruktansvärt frustrerande när man inget mer en önskar lite avlastning någon timme på kvällen!

:o Får väl skylla mig själv som valde en bonde just.... önskar han hade haft ett 7-16 jobb eller liknande och framförallt ledig på helgen så man iaf fick 2 dagar tsm. Rätt hemskt.... inte konstigt att han knappt vet vad Melissa ska ha på sig, eller hur man får henne att somna om hon är ledsen på kvällen! :cool:

Dessutom blir det då att jag får sköta hem och alla djuren själv... samtisigt som jag tar hand om vår dotter, heltids jobb hemifrån kan jag säga.. :p

Neh... nu får jag sluta klaga! :d

Vissa dagar är jobbiga. Andra är jävulskt jobbiga. Det är tur att det finns glada stunder också! :D Men jag blir galen på att läsa överallt om hur simpelt allt är med två små och mammor som vandrar på små rosa fluffmoln. Det stämmer inte i min vardag i alla fall. Det betyder inte att jag inte älskar mina barn mest i hela världen. Det betyder väl att jag måste bli ännu bättre på att planera.

Känner igen mig så otroligt mycket och då har jag ändå bara ETT barn att ta hand om! Vissa dagar är verkligen ett helsike men på något sätt tar man sig igenom dem ändå och sen kommer de där fantastiska ögonblicken som är få och korta men som man verkligen inte vill vara utan :love:

Blir irriterad när jag tänker på alla kommentarer jag fick innan jag gick på föräldraledighet, typ "ååh det kommer va BÄSTA tiden i ditt liv!" och "nu börjar LIVET!!". Jag vet att folk bara menar väl men jag börjar liksom undra vad det är för fel på mig för så har jag inte känt alls. Det har varit helvetiskt jobbigt! Men så älskar man den där ungen så jäkla mycket så man vill ändå ta hand om henne och inte vara utan henne.

*knappen*

Jag är så jävla frustrerad. Träffade precis en så nonchalant läkare som i princip sa åt mig att det inte var något fel på mitt bröst men att jag är psykiskt instabil.

Jag fick lite citodon i alla fall mot den "inbillade" smärtan...

Ibland var det nästan tuffare med det första barnet, det var en sådan stor omställning. Det var mycket som förändrades när han kom, nu är jag mycket lugnare i mig själv, även om jag tyckte jag var rättså lugn med W också. Jag kan bara tänka mig med kolik ovan på allt, jag skickar så mycket pepp det bara går.
Chambery, jag förstår om du tycker det är jobbigt. Som det är nu är sambon ledig hela måndagar och halva alt hela onsdagar och det är rena lyxen. I vanliga fall jobbar jag mån-fre så då blir det aldrig någon hel ledig dag tillsammans då, så nu passar jag på att njuta. Finns det någon tid på året som är lite lugnare eller är det full fart hela tiden? Jag förstår att du har fullt upp med djuren och barn, själv är jag tacksam att vi bara har ett radhus i stan även om drömmen är ett hus på landet.

Är det bara jag som har ammningshjärna och ovanligt svårt att uttrycka mig i text? Jag är ingen stjärna i vanliga fall heller men nu blir det verkligen hejcon bacon, hoppas ni har över seende med detta :)

Fy f...n vad jag lider med dig och att träffa en idiot läkare ovan på allt gör ju inte saker och ting bättre.

Fy f...n vad jag lider med dig och att träffa en idiot läkare ovan på allt gör ju inte saker och ting bättre.

Jag hade ju räknat kallt med att det stämde som de sa igår. Om knölen växte och jag fick feber skulle jag ha antibiotika. Så jag trodde ju det skulle vara simpelt avklarat. BM jag träffade var super dock, hon stöttade mig men läkaren stod på sig och var en "störst, bäst och vackrast"... :( Andra läkare har lyssnat på BM i de fallen, de ser så många fler bröst och har mycket mer erfarenhet än läkarna (som är förlossningsläkare/gyn).

Jag har för övrigt inte tagit citodonen eftersom min mamma berättade att jag fått morfin tidigare och blivit lite knäpp i huvudet av det. :p

Nu har vi bäddat ner oss i sängen och så fort storebror går och sover ska vi också släcka och sova. Jag är dödstrött.

th_20130412027_zps3f3a569e.jpg

Hoppas det går bra att lägga in en bild, andra gången, hoppas hoppas det går lika bra som förra gången. Den som tagit bilden är W 4 år.

En blivande fotograf :). Vad söt hon är, lilltjejen!

Jadu, nu har han väl kommit ikapp viktmässigt. Men han låg på 13,6 hela förra hösten. Och han är väl normallång. 104 på kläder, 98 på byxor (annars tappar han dem), har inte varit hos bvc sen i somras så där vet jag inte var han ligger ;)

Aha, har ni 2,5-årskontroll istället för treårskontroll? Vi har precis börjat köpa byxor i 104, men han har fortfarande sina 98: or också, så de låter rätt lika.

Blir irriterad när jag tänker på alla kommentarer jag fick innan jag gick på föräldraledighet, typ "ååh det kommer va BÄSTA tiden i ditt liv!" och "nu börjar LIVET!!". Jag vet att folk bara menar väl men jag börjar liksom undra vad det är för fel på mig för så har jag inte känt alls. Det har varit helvetiskt jobbigt! Men så älskar man den där ungen så jäkla mycket så man vill ändå ta hand om henne och inte vara utan henne.

Upplevelsen av bebistiden skiljer sig nog mycket åt. En kompis till mig talade längtansfullt om hur lätt det är att ha en liten spädis som bara äter och sover, medan jag tycker att pyttisarna mest är opålitliga kravmaskiner ;) (om än otroligt söta och charmiga sådana, annars skulle de väl knappast få igenom sådana servicekrav som de får :p) medan jag (hittills) bara tyckt att livet med barn blivit roligare ju större de blivit.

Hur har det gått för dig, trazel?

Jorå. Så länge strul-bröstet får särbehandling i form av att ammas först håller knölen sig hyfsad och febern borta. Såren börjar nog faktiskt läka ändå (*peppar, peppar*). Nu ikväll låg jag och tänkte "nu gör det jätteont - eller vänta, det gör ju inte det"! :D :banana:

Det kanske, kanske finns en strimma av hopp! :up:

Vad bra, hoppas att det fortsätter så! :up:

Det skulle vara så himla skönt om det bara ville funka nu!

Det blev dock ett glapp mellan första och andra bröstet på kvällsamningen och jag känner redan nu i knölen... Får hoppas det inte blir mer än så ändå. I morgon tänkte jag låta bli särbehandlingen igen, det ska ju inte behövas och vi har tid på amningsmottagningen på tisdag igen... :angel:

Upplevelsen av bebistiden skiljer sig nog mycket åt. En kompis till mig talade längtansfullt om hur lätt det är att ha en liten spädis som bara äter och sover, medan jag tycker att pyttisarna mest är opålitliga kravmaskiner ;) (om än otroligt söta och charmiga sådana, annars skulle de väl knappast få igenom sådana servicekrav som de får :p) medan jag (hittills) bara tyckt att livet med barn blivit roligare ju större de blivit.

Jag är otroligt tvådelad i den frågan! Jag tycker det är jääättemysigt med bebis, men att det är skönt att de blir mer självgående också.

Det är nog tur att de växer och utvecklas, jag hade inte orkat bebis hela tiden. Var ålder har nog sin charm ändå. Jag intalar mig i alla fall att det finns en charm i att allt är nej, stopp och min. Det är tur att det finns ljusa stunder med en tvååring också! :D :love:

Jag minns inte att jag upplevde bebistiden som så himla mysig med mina två första.. Med Alvin så var jag nog mest omtumlad över omställningen i att bli förälder, Disa föddes ju 1,5år senare så då var jag nig mest inställd på att få det att flyta på så bra som möjligt med två blöjbarn.

Med Julius har jag däremot njutit av den här tiden, dels så har jag tid att njuta eftersom det är mkt lugnare med två stora barn samt så vet jag att det här är sista gången så jag passar på att njuta lite mer :)

Mina stora ungar (och maken) kom hem igår, brunbrända och fulla med bubblande resminnen.. Sååå härligt att ha dem hemma igen även om det fortfarande svider att jag missat alla deras härliga upplevelser (snorkling, elefantridning, sett vilda apor mm) men nu mår jag toppen igen bär de är hemma även om Julius och mina lugna sovmorgnar var ett minne blott imorse ;)

Skönt att ha barnen hemma igen!

Själv så lät jag min 3 åring åka med mina föräldrar till sommarstugan i helgen, för i fredags åkte jag och lillan iväg till en kompis för att sova där en natt och sedan åka iväg på lite kaninhoppning på lördagen. Så att han också skulle få göra något kul.

Lilla F var en ängel, lite svårt att sova själv, men sov gott hela natten när jag låg nära. På tävlingen så var hon glad & lycklig hela dagen. Sov i sin bilbarnstol och ammade exakt var tredje timma. Fick höra från alla håll och kanter "vilken glad och go liten tjej du har". Andra kom fram och sa "När *** var liten så skulle h*n aldrig varit så tyst & nöjd som F är". :sneaky:

Vi kom hem 10 i fredagskväll och igår så var hon trött och sov stora delar av dagen. Skönt att få sova i egen säng ;) men det tyckte jag med.

Nu verkar dock stora grabben åkt på en förkylning. Han hostar en del, men är rätt pigg ändå. Får hoppas att det är något som går snabbt över!

Båda mina killar har varit otroligt okomplicerade bebisar så länge jag inte ätit mjölkprodukter under amningstiden. Tror det har att göra med att jag tycker att det är mysigt. Samtidigt kan jag se framåt och längta efter att de blir mer självständiga och inte lika beroende av mig. Storebror är ju bara pappas kille i princip och jag duger inte mycket till (så var det även innan Alvin föddes, så det är inget som kom med honom). Så de stunder jag duger bra får jag passa på att njuta av det också.

Jag försöker se det positiva och njuta i alla situationer, men det är svårt ibland... ;)

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 518
Senast: Heulwen
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
83 374
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! Tror jag hittade senaste listan: December 2 - Evenstar, andra barnet 25 - Emrox, första barnet, flicka 20 - Rugge...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
93 090
Senast: JeayL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar