Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Att tandborstning ska vara ett så stort problem! Jag känner igen det alltför väl...

Jag fick sova någon timme innan det var matdags igen i alla fall... Så dåligt som vi sovit i natt var det länge sen vi sov! Inga mer så tidiga kvällar helt enkelt. :p

Nu har jag precis kastat ut storebror till sambon som bygger altantak och så har jag en A som ska ha mat... Igen. Mitt bröst tackar för det tror jag, börjar komma en ny knöl. Jag får ju aldrig detta bröst friskt nog för att börja pumpa. När/om vi ska över till ersättning lär jag få sluta amma helt och pumpa och blanda med ersättningen till en början. Den mjölkfria ersättningen är jätteäcklig och får han chansen till amning emellanåt så lär han inte äta den...

Att tandborstning ska vara ett så stort problem! Jag känner igen det alltför väl...

Ja, han borstar tänderna själv - om någon av oss också borstar tänderna. Men det är ju det där att komma åt överallt, för han vägrar ju låta oss fixa det. Svårt att tvinga upp munnen på ett barn också. Muta med godis känns ju lite som att det ger motsatt effekt :p

Ang tänder så funderar jag på om inte Milton börjar få tänder....? Varit väldigt kinkig och orolig i 3-4 dagar, Bajsat 2 ggr om dagen senn i förrgår,och i morse var det jättelöst... Normalt bajsar han var tredje dag... :p Igår tyckte både jag och mamma att på vänster sida fram i nederkäken var han svälld,och såg ut som något var på väg ut,så då var jag säker på att det var en tand,men i dag tyckte jag han såg normal ut,så jag vet inte...?

Han har varit väldigt oral,och hafft fingrarna i munnen vääääldigt mycket,och liksom tryckt ner pek och långfinger där fram i nederkäken. Så vi får se.

Men jag var skitsen med tänder,fick inte förrens vid 14 månader,så känns konstigt att han ska få vid 4! :o:p

Det kan hålla på hur länge som helst med de där tänderna... Storebror började greja, precis som du beskriver när han var två månader. Tänderna sprack igenom när han var nio...

Alvin har en pip-dag idag. Ingenting är bra, för att helt plötsligt, utan förklaring, bli tokglad igen. Jag fick honom att somna nyss, men han sov väl i tre minuter och nu är han vaken igen. Han är i alla fall tyst!

Jag beundrar er med kolikbebisar. Jag blir galen när han skriker mer än typ 10 minuter, jag vill inte veta hur det skulle vara att ha det så i flera timmar. Någonstans resignerar man väl, men ni är beundransvärda! :bow:

Storhandling är ett måste idag. Mitt bröst gör ont och jag vill helst inte gå upp ur sängen. Men om åtta minuter ska lunchen stå på bordet! ;)

Jadu, jag trodde Freja var på G med tänder men inget än. För storebror kom de över natten, inga tecken eller något.

Besöket hos tandläkaren var, spännande.. hon skrämde honom med den rörliga stolen. Men lyckades lugna ner honom (=muta!) efter en halvtimma. Hon kollade tänderna och det var UA :D ingen är lyckligare än jag.

Skönt att F är så lugn som hon är. Hon har sovit sig igenom allting :)

Vad har ni alla för planer till valborg? Ska ni hitta på något kul?? :)

Idag har jag och Melissa varit på bvc, hon fick sina sprutor, inga sura miner, tror knappt hon reagerade över att dom stack henne... :p Men de e jag glad för. Och ersättningen har verkligen gjort resultat på knappt 1 vecka har hon gått upp 200g och 1 cm på längden! :D

Vad har ni alla för planer till valborg? Ska ni hitta på något kul?? :)

Idag har jag och Melissa varit på bvc, hon fick sina sprutor, inga sura miner, tror knappt hon reagerade över att dom stack henne... :p Men de e jag glad för. Och ersättningen har verkligen gjort resultat på knappt 1 vecka har hon gått upp 200g och 1 cm på längden! :D

Hur stor var Melissa senaste besöket? (Ålder)
Lite nyfiken här med på vilken skillnad ersättningen gjort, ett par dagar kvar bara tills bvc. Blir 4 månadersbesök samtidigt.

Valborg, hum, mannen pratade om att titta på Cortegen (bor i Gbg). Annars blir det väl bara myskväll, lite god mat och någon bra film.

Valborg är en kväll som alla andra här. Eftersom storebror är så strulig med nattningarna så gör vi allt för att ha kvällarna så lika som möjligt.

Skönt med viktuppgången och att det gick så bra med sprutorna!

Jag har ringt till BVC nu och väntar på att sköterskan ska ringa upp. Det finns flera olika sorter av den ersättningen hon rekommenderade när storebror var liten... Mjölkproteinallergi är ett skit. Sen får vi se, nästa steg är väl att ta mig ur amningen utan att behöva amputera brösten. ;)

Har haft 39 graders feber sen igår kväll, fick ringa hem mannen från jobbet imorse när jag inte ens fixade att ställa mig upp utan yrsel. Nåväl, jag har varit frisk länge. Så var väl min tur.

Nu hoppas vi bara att barnen får vara friska :p

Såg precis den nya tråden vinterföräldrar 2013/2014, vilket fick mig att minnas när jag plussade ungefär i denna tidsperioden. Ett helt år sedan, vad fort tiden går!

Usch, krya på dig! Jag vet alltför väl hur det är...

Jag såg också tråden och tänkte att det snart är ett år sedan jag plussade. På fredagkvällen kräktes jag när jag borstade tänderna, det var test nog för mig. På lördagmorgonen den 12 maj hade jag ett plus på stickan att visa sambon också. ;)

Här är Valborg en kväll som alla andra, här sitter jag i soffan och ammar :p, men imorgon ska vi träffa vänner+barn och äta gott :)

De senaste dagarna har F på allvar drabbats av det fruktade ;) bebissyndromet teleskoparmar :eek:. Han når och får tag på allt man försöker fixa med när man har honom i famnen, ytterligare en sak som jag hade hunnit glömma sedan storebror var liten :p

Här är Valborg en kväll som alla andra, här sitter jag i soffan och ammar :p, men imorgon ska vi träffa vänner+barn och äta gott :)

De senaste dagarna har F på allvar drabbats av det fruktade ;) bebissyndromet teleskoparmar :eek:. Han når och får tag på allt man försöker fixa med när man har honom i famnen, ytterligare en sak som jag hade hunnit glömma sedan storebror var liten :p

Ja, min F är en hejjare på att ta ett stadigt tag i mitt hår och dra. Ont gör det också :cautious: Nä, men nu är händerna framme ofta, känna & klämma. Smakar på saker gör hon inte än ;)

*kl*

Snorig lillkille här nu på morgonen, första förkylningen för honom , har glömt vad man gör med snoriga småbarn.. Har ju näs-sug men sen använde man koksalt till något va? Typ istället för nässpray? Fler tips?

Firade Valborg med vänner som är våra f.d grannar så var i den by vi bodde innan vi köpte gården, jättetrevligt och Julius uppförde sig exemplariskt :)

Jag sköljer täppt bebisnäsa med koksalt. Nässug kan man använda om det syns snorkråkor, annars är risken bara stor att man gör illa dem. Det är bättre att skölja så snoret åker ner istället för upp.

Alvin piper och piper. Jag undrar om stockningarna gjort att det faktiskt blivit lite resursbrist i brösten. Jag har ju inte börjat med någon ersättning än (och känner jag mig själv rätt så kommer det först hända när A blir lidande, så länge det bara är jag som har ont så händer inget). Bröstet känns bättre idag än vad det gjort på en månad, så det bär ju emot att sluta då...

Jag tänkte ringa BVC och be om en extra viktkoll i nästa vecka, så han går upp som han ska i alla fall. Han har ju börjat äta varannan timme på dagarna och någon gång på nätterna igen.

Melissa var 5.60 och 61 cm lång och 13 veckor g. :)
Inann vägde hon 5,32 och var 60 cm lång, allt detta på 1 vecka. :)

Härligt. Undrar då vad jag har att se fram emot ;)

Dock så är amningen helt körd nu, får inte behålla något, ingen vätska heller. Så mjölken lyser med sin frånvaro. Trist, då jag hade hoppats kunna amma/ersättning till 5 månader iallafall. Himla influensa :banghead:

Du tror inte mjölken kommer tillbaka när du mår bättre då om du ammar på? :)

Här har storebror haft ont i magen och varit vaken 00-02, sen fick jag sova 1,5 timme innan A ville ha mat. Nu tog ju sambon storebror, men eftersom jag hör honom hela tiden så kan jag inte sova ändå. :( Jag tror det berodde på en miss som gjorde att han fick soja i sin sås på lunchen igår. Mjölk- och sojaproteinallergi är ett skit (känns som att jag skrivit det förr)... :meh:

Nu hoppas jag att vi får sova ordentligt till det är dags att gå upp på riktigt!

Bara den lilla kan äta klart. ;)

kl
Här är vi inne i en skrikperiod. Hon sover bra på nätterna, men det sliter och man blir så trött av en bebis som inte är nöjd. Oftast prickar hon in skriket när man måste laga mat eller hjälpa storebror med något. Ibland kan man göra henne nöjd om hon får 100 % uppmärksamhet, men det går ju inte alltid, vilket gör att man känner sig sjukt otillräcklig. Det är nog det som gör att jag blir så trött.

Hon har också haft svårt att sova under dagen om man inte går med vagnen, men det verkar gett med sig då hon sov 3 timmar i stillastående vagn igår och några timmar i sängen nu på förmiddagen. Förhoppningsvis kommer mera sömn ge mindre gnällig bebis.

Glömde, hon skrattade på riktigt för första gången i måndags, två gånger till och med. Både sambon och sonen har under dagarna efter jobbat hårt med att få henne att skratta igen men de belönas enbart med något litet leende eller skrämd gråt. Hon är snål med leenden och skratt.

Åh, storebror var också snål med leenden och skratt. Jag blir helt till mig fortfarande när A ger svarsleenden, för han gör det konstant (förutsatt att han inte blundar eller gråter). Jag trodde inte bebisar kunde se så glada ut! :D

Jag känner så otroligt igen mig i din beskrivning av skrikperiod. Otillräcklig och trött var två bra beskrivande ord... Men vet ni!? Hittills idag så har faktiskt Alvin varit den goa, glada bebisen som han var innan jag började med alla mediciner (mot svampen och penicillinet). Dessutom känns det i brösten att han fått upp produktionen lite mer. :)

Och vet ni, det bästa utav allt? Jag kan faktiskt, för första gången på drygt tre månader säga att jag har inte ont i bröstet idag! :D

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 849
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 519
Senast: Heulwen
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
83 376
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! Tror jag hittade senaste listan: December 2 - Evenstar, andra barnet 25 - Emrox, första barnet, flicka 20 - Rugge...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
93 093
Senast: JeayL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar