Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Jag vet inte om jag känner mig så tuff egentligen, men det känns som att den här perioden är enklast för mig att arbeta. Jag ska ju ha en månads semester i juni/juli också och sedan jobbar jag bara 1½ månad till innan jag är mammaledig igen och då kan jag ju vara det flera månader.
Dessutom är Malva så nöjd hela tiden så jag kommer nog kunna ha med henne lite på jobbet dessutom.
Och dessutom känns det rättvist att sambon får vara pappaledig de första månaderna den här gången, han ser verkligen fram emot det :).

Jag tycker det är beundransvärt! Jag skulle inte klara av att gå till jobbet och lämna A hemma. :p Men så har vi ju haft strul sedan han var en vecka gammal, så det känns som att jag inte riktigt hunnit njuta av bebistiden. Men jag tror faktiskt det är påväg att vända nu! :)

Hur löser ni det med amningen? Jag tänkte om du ska vara ledig igen sen, ska du fortsätta amma och pappan får komma med bebisen till jobbet eller blir det pumpa/ersättning? Jag är bara nyfiken på hur man löser det rent praktiskt... :)

Jag hoppar in igen efter ett uppehall igen, jag har precis läst ikapp ni är ju helt otroliga pa att uppdatera.

Vi är ju ute pa resande fot, befinner hos i Argentina hos sambons familj, det har varit lite stressigt med resor men allt har gatt över förväntningar och Saima har varit hur glad som helst trots nästan 2 dygns resor :crazy:
Lite jobbigt var det vid landning med planet men det har nog mest varit jag som tyckt att det varit jobbigt (oroat mig för hur det skulle ga).

Vi var hos läkaren här och hon väger nu 5550 g och är 56 cm, sa hon växer sa det knakar :D tänder är pa g och hon snurrar runt fran mage till rygg och lite spontant händer det fran mage till rygg ocksa.

Jag blir sa imponerad av er alla som haft strul med kolik, sjukdomar och annat jobbigt ni är sa otroligt starka. Jag skulle nog bryta ihop totalt känns det som.

Ang. fler barn som jag sag att ni pratade som, jag skulle nog vilja ha ett syskon till henne ganska tätt. det är nog bara det att jag inte är sa sugen pa att vara gravid igen :o kan inte mannen fa vara det istället... Jag är sa ridsugen sa jag haller pa att bli tokig, men men allt gar men kanske inte samtidigt brukar jag tänka.

Nisse, jag blev ocksa lite nyfiken pa hur ni rent praktiskt löser det, jag funderar ocksa pa att eventuellt börja arbeta lite smatt da min fd chef erbjöd mig att arbeta hemifran sa jag ska traffa honom sa fort jag ar tillbaka i Europa. Jag tycker dock att det ar svart att fa ut mjölk med pump, är det ngn som har ngt tips? vad för pumpar har ni som pumpar?

Jag har en sån där tvåstegshandpump från Medela. Den funkar väl bra, men jag kan inte pumpa bort stockningar med den. Skulle jag pumpa mycket skulle jag utan tvekan satsa på att hyra en elektrisk.

Jag ska gå tillbaka till jobbet i augusti (1,5 dag i veckan) och hade egentligen kunnat tänkt mig att göra det redan men tänkte amma ett tag till, sen hade det nog inte funkat friktionsfritt eftersom Julius efter maken och barnens semester i 2,5v kommit på att mamma är den enda han vill vara med :meh:
Men vi fortsätter att härda bebis. Det är faktiskt lättare för mig att lämna dem helt ensamma än att höra Julius skrika när jag är hemma för då är det svårt att inte kliva in och ta honom..

Jag pumpar så får sambon ge i flaska. Jobbar jag längre pass så får sambon komma in med henne någon gång under dagen så att jag får amma.
Hittills har jag inte haft några problem att pumpa och Malva har tagit flaskan bra och inte haft några problem med att ta bröstet efteråt.
Men om det inte funkar så får jag antingen gå ner i tid eller gå hem helt och hållet, det löser sig isåfall :)

Jag har två pumpar, en medela och en Philips avent. Bägge är handpumpar och bägge funkar bra tycker jag, men det är säkert individuellt.
Det tar ca 5-10 minuter att pumpa ur ett bröst för mig och då får jag ut ca 100-125 ml per bröst och det är mer än Malva äter på en måltid.

Det läter ju som att ni har en bra plan ändå. Och med inställningen att det löser sig så brukar ju faktiskt det mesta lösa sig också. :)

Jag hade inte tänkt att helamma ända till 6 mån, så får se hur vi gör. Kan tänka mig att hon får börja smaka när hon är 4-5 mån. :)

Har varit lite deppig idag.. fick inte mitt drömjobb som jag så gärna ville ha, som jag skrivit om tidigare. :meh::( Men var väl inte tanken att jag skulle ha de då... så får fortsätta att vara mammaledig.

Dessutom har jag varit hos läkaren idag med mig själv, ja har fått senskideinflammation i högerhanden, fått hårt bandage som jag ska ha dygnet runt i 3 veckor, sen återbesök. :crazy: lagom roligt när man har en 3 månaders bebis och 4 hästar att sköta.

men går nog. :)

Nej, vad tråkigt med jobbet! :(

Krya på dig, det lät inte som det var någon höjdare med handen heller! :yuck:

Sagt nu på morgonen:

Sambon: Vad trött du ser ut!
Jag: Ja, jag var ju uppe sent igår! Klockan var ju säkert halv tio innan jag gick och la mig!

:D

Jag brukar ju gå och lägga mig vid 19:30-20 och somna innan 21. Alvin har sovit jättebra och jag kan inte påstå att jag sovit dåligt. Det blev en hård kväll att sitta i soffan istället för ligga i sängen! :p

Oj vad ni skriver.

Haha, Trazel ;) här är jag uppe till 11-12 varje dag. Fast mina barn sover ju till 8 iallafall. Så då går det ju :D

Chambery; jobbigt med handen, hoppas det blir bra fort. Aldrig kul att bli begränsad pga skada. Jag undrar hur jag skulle fixa det utan båda mina händer. Bara att gå till fsk kräver 2 fungerande händer.. Även trist med jobbet, men samtidigt skönt att du kan fortsätta vara mammaledig ett tag till :)

Ersättningen visar resultat. Lilla F har börjat få goa, knubbiga lår <3 Dock så drömde jag inatt att hon började bajsa "vanliga korvar". Snacka om att man blir lite skruvad. Ungefär som jobbskadan jag har, när mamma frågar mig hur det går med barnen. - Jodå mamma, Isaac gjorde ett stort A imorse, och Freja ett litet a igår :crazy: haha

Härligt att hon knubbar på sig!
Här hemma kör vi också med A och a. Ibland blir det A++ och då brukar sambon se ut såhär: :wtf::yuck::eek::crazy:

*kl*

Var på BVC igår för vägning och 2månaderskontroll.. Det är en stor kille jag har..9veckor gammal och väger 6100g och är 62cm lång.. Alla fina kläder jag köpt i 50/56 är nästan oanvända :(

Men det är ju bra att han växer iaf :)

Härligt att hon knubbar på sig!
Här hemma kör vi också med A och a. Ibland blir det A++ och då brukar sambon se ut såhär: :wtf::yuck::eek::crazy:

Haha, jag är väl den som gör såna grimaser här hemma. Mannen är lite mera cool :meh:

Ja, det är skönt att hon börjar bli mer knubbig.

Idag var vi hos fd stjärnfotografen med båda barnen. Blev jättefina bilder både på Isaac och Freja, och dom två tillsammans. Ser fram emot att få hem resultatet :)

Frejafovea_zps056d9b71.jpg

En utav bilderna :)

Senast ändrad:

Härligt att hon knubbar till sig! :D

För en oinvigd, A och a? Jag förstår ingenting! :nailbiting: (jag måste ju prova de nya gubbarna, även om det kanske inte blir helt rätt alla gånger ;))

Vi satsar också på att gå till fotografen så småning om. Tänkte dock att A skulle få växa till sig så han kunde sitta ordentligt först. :)

Tessiem: Han är ju större än A som är en månad äldre! :D

Härligt att hon knubbar till sig! :D

För en oinvigd, A och a? Jag förstår ingenting! :nailbiting: (jag måste ju prova de nya gubbarna, även om det kanske inte blir helt rätt alla gånger ;))

Vi satsar också på att gå till fotografen så småning om. Tänkte dock att A skulle få växa till sig så han kunde sitta ordentligt först. :)

Tessiem: Han är ju större än A som är en månad äldre! :D

Stort A = Mycket Avföring (mycket bajs)
Litet a = Lite avföring (lite bajs)

:D yrkesskada!

Sitta upp, är det nödvändigt? Haha, hon satt fint i Isaacs famn, hon sitter riktigt bra så länge hon har stöd bakom sig. Men tyckte fotografen löste det rätt bra ändå, utan att hon behövde sitta. Blir nog ett besök igen när de fotograferar till hösten. Kul att fotografera så en gång i halvåret.

Jag hade väl mina bajsmisstankar! :D

Näe, egentligen är det väl inte nödvändigt att de kan sitta. :p När Hugo var liten hade jag en svägerska som var fotograf så från den tiden har vi massor av bilder. Hon finns inte kvar i familjen och därmed har det blivit mycket färre bilder på Alvin.

Fortsätter på samma knapp!

Idag åkte spiralen in! Än så länge är jag nöjd. Det gjorde inte det minsta ont, blöder ytterst lite och ja... Den märks inte. ;)

Det var lite roligt, BM hade en student med sig och hon frågade om hon fick vara med om hon stod vid mitt huvud. Haha, jag är ju inte så brydd över sånt där och sa att hon fick vara med och vara var hon ville. Hon höll sig vid huvudet ändå. ;)

woohoo.. :p:D idag ringde dom från jobbet jag sökt och ursäktade att jag fått mejlet med ett nej, det var tydligen inte tänkt till mig. :D så nu ska jag på interjuv nästa vecka! *spännande*

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 519
Senast: Heulwen
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
83 375
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! Tror jag hittade senaste listan: December 2 - Evenstar, andra barnet 25 - Emrox, första barnet, flicka 20 - Rugge...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
93 092
Senast: JeayL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar