Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

*kl*

Hur länge hade ni andra avslag? Julius är två månader och jag har fortfarande som blodiga flytningar. Blödde rätt mkt tills förra veckan. Är trött på det här jäkla avslaget..

'Det borde du nog titta upp.... men kan ju hos vissa vara betydligt längre. :)

Jag hade avslag i precis 5-6 veckor, inte så lång tid och har efter det redan hunnit ha 1 normal mens. :p Haha känns så lustigt nu är man tillbaka till det normala.

Tog mig 8 månader med första innan mensen kom tillbaka, och här har jag fortfarande inte fått någon mens ;) glad så länge jag slipper.

Funderar på alternativ till p-piller, vill inte ha fler barn så kan lika gärna fixa något mer långvarigt. Vad använder ni och hur fungerar det?

Jag vill också ha mina barn rätt så tätt. Funderar på ca 1,5-2 år imellan dom. :)

Här åker en hormonspiral in på fredag. Piller skulle jag bara glömma bort att ta och allt annat känns jobbigt. Ett p-medel som bara sitter där och gör det som det ska i fem år, det känns som min grej! ;) Sen att den gör att mensblödningarna ofta blir mindre stör mig definitivt inte...

Chambery: Jag har ju 22 månader mellan mina. Det är kämpigt just nu, men jag tror att man har igen det alla gånger inom något år när de mer kan leka med varandra. Jag och min bror är det 21 månader mellan och vi hade väldigt mycket roligt när vi var små (dock är jag närmare min andra bror nu som är 7 år äldre)! :)

Jag har "bara" en "gammal" travare. Han har stått sen i september. Har försökt hitta nån som kunnat rida han åt mig men det är rätt svårt ute i skogen :p

Har ridplan typ 100 m från stallet så ska försöka mjukstarta lite nån dag.
Lurar på om sambon skulle följt med å gått med Elliot i vagnen samtidigt som jag rider...

Ang fler barn så är jag skeptisk som det känns just nu iaf.

Skönt att ha nära till ridbana iaf, då är det bara att lura med sambon ju :)

Hur jobbar din sambo? Finns det ingen som kan hjälpa dig med barnet så du kan va en stund i stallet?

Jag köpte ju ny tävlingshäst för ca 2 veckor sedan.. jag har mjukstartat.. är i behov av hjälp av sambon att ta melissa, så jag kan rida,tömköra m.m så har inte blivit så mkt av det.. just nu är det vårbruk och han jobbar jämt.

Jag går upp vid 6 när sambon fortfarande är hemma, släpper ut alla 4 hästarna, mockar o fixar foder.Tar max 30 minuter. Sen måste jag gå in igen o ta melissa så sambon kan köra o jobba. Sen får jag ta hästen på kvällen när sambon kommit hem. Allt runt omkring underlättar ju eftersom jag har hästarna hemma på vår gård.. men en så länge har de blivit dåluigt me tid till ridningen. Ska även försöka sälja 2 av hästarna för att få loss mer tid. :)

Tiden är inte det största problemet nu när jag inte jobbar (förutom amningen varannan timme). Det är att hästen (4 år) inte är sutten på sedan juni -12. Kan inte direkt bara sadla och rida ut ;) Svårt när man varken har hjälp, ridsällskap eller ridbana/ridhus. Förstår att du skulle behöva sälja någon häst, 4 st är ju en hel del.

Har tre egna hästar och en ponny på foder. De står hemma och har inte gjort ett skit under hela hösten/vintern pga min foglossning. Nu sätter jag dock igång min 12åriga kallblodstravare som är en "projekthäst" dvs mycket att jobba med. Och mjukstartar med unghästarna (2år) med tränsträning och tömkörning.. Planen är att en ska säljas i höst, vet inte om det blir ridhästen eller någon av unghästarna.

Tror att jag kommer ha svårt att hålla igång en ridhäst i höst då jag kommer börja jobba då + plugga min sista termin av psykoterapeut steg 1..

Ja, det är just det där att bolla jobb barn och häst som jag oroar mig över. Men man ska ju inte ta ut bekymmer i förskott. Mitt avslag tog slut efter 6 v har jag för mig.

Hormonspiralen är jättebra (tycker jag) har haft en tidigare och det var superskönt att slippa oroa sig över preventivmedel.. 2 av mina 3 barn har ju dessutom kommit till oplanerade :o så jag är extra dålig på att komma ihåg sånt ..

Att ha tätt mellan barnen är definitivt något som varit väldigt praktiskt för oss med våra stora ungar (18månader mellan) då de haft jättemkt glädje av varandra och lekt ihop, när vi varit på semester så har de tex lekt jättebra ihop under hela semestern (hemma leker de också bra men leker ju en hel del med egna kompisar) och det kan jag faktiskt tycka är lite sorgligt att Julius kommer sakna men å andra sidan är det rätt skönt att kunna koncentrera sig på ett barn och rätt mkt lugnare. Fast jag har aldrig ångrat att vi har tätt mellan de större.

Jag vill bara tydliggöra att jag absolut inte ångrar mig att det är så tätt mellan barnen. :) De kommer nog ha mycket glädje av varandra när Alvin blir lite större. Det märks ju redan nu att de har ett speciellt band mellan varandra.

Jag tror spiralen blir bra. Det jag är mest orolig för är väl egentligen akne, jag har alltid haft problem med det i ansiktet och jag är inte jättesugen på att det ska öka... Men det är ju inte säkert att det blir så och det får jag ju inte veta om jag inte provar! :)

Här åker en hormonspiral in på fredag. Piller skulle jag bara glömma bort att ta och allt annat känns jobbigt. Ett p-medel som bara sitter där och gör det som det ska i fem år, det känns som min grej! ;) Sen att den gör att mensblödningarna ofta blir mindre stör mig definitivt inte...

Chambery: Jag har ju 22 månader mellan mina. Det är kämpigt just nu, men jag tror att man har igen det alla gånger inom något år när de mer kan leka med varandra. Jag och min bror är det 21 månader mellan och vi hade väldigt mycket roligt när vi var små (dock är jag närmare min andra bror nu som är 7 år äldre)! :)

Hur gammal var din första (Hugo heter han va?) :) När du fick A?
Och hur gammal var H när du vart gravid med A?

Det är 22 månader mellan dem. Hugo är född i mars -11, jag plussade sen 12 maj -12.

kl
Mitt avslag slutade efter ca 6 veckor och sedan 2 veckor tillbaka sitter en kopparspiral på plats. Jag och MVC-sköterskan var rättså överens om att jag inte ska ha hormoner då jag är rättså känslig för hormoner.

Här blir det inga fler barn. Det får räcka med två. Jag har ingen lust att genomlida ytterligare en graviditet och utan graviditet ingen bebis. Jag tycker också att jag är för gammal att skaffa ytterligare barn.

Jag har nästan exakt 4 år mellan mina. Jag hade planerat ha få mina tätt men som mitt och sambons förhållande såg ut hade jag aldrig fixat att ha tätt mellan mina.Det är 4 år mellan mig och min syster och jag tycker det var lite för mycket under barnåren, men nu gör det ju ingenting. Jag behövde också några år på mig att glömma bort hur eländigt livet som gravid var.

Jag är också på att träffas i K-holm.

Kl
Kan ev vara med på en träff i k-holm om ni har den centralt. Tar tåget isåfall för lillskruttan är inte så road av att sitta i bilen längre stunder och det skulle vara småjobbigt att åka själv i bilen med ett skrikande barn i 16mil :p ;)

Har så dåligt minne, men tror avslaget försvann efter 4-5v. Jag har inte fått tillbaka mensen ännu och A är strax 4 månader. Har däremot haft mensvärk i snart en månad så de kanske är på g att komma igång nu.

Idag fick Alicia smaka på lite potatis/palsternack pure. Hon har visat intresse för maten när vi käkat så tjuvstartade (är 4mån om ca 1 1/2v). Hon gjorde inte en enda grimas och verkade verkligen gilla puren och blev lite småsur när hon inte fick nå mer. Gav bara en tesked totalt.

Hur tänker/gör ni när de gäller introduktion för mat/ gröt/ välling? Har läst lite på internet och folk har verkligen helt olika åsikter. En del börjar ge så tidigt som två månader och andra väntar med introduktionen till efter 6mån.

Milton har ätit katrinplommon med päron för 4 månaders pga att han hade så ont i magen en dag,och inte kunde bajsa. Han ÄLSKADE det! :love::D Åt kanske 1/3 av en miniburk,sen gick det ett litet tag,sen bajsade han ett JÄTTElass! :D

Först var han lite skeptisk,men sen tog han tag och slog in min hand med skeden i munnen på sig själv för han tyckte väll inte jag matade tillräckligt fort,det var ju GOTT! :p

Jag väntar nog med smakportioner till 6 månader, då ammningen flyter på väldigt bra för oss (just nu i allafall). Jag gjorde samma med w och det fungerade bra.

Vi får se när det känns som att det är dags. Välling har jag inga planer på att indroducera överhuvudtaget som det är nu. Gröt och smakportioner får vi se, det beror på hur amningen flyter på fortsättningsvis. :)

Vi håller oss till Livsmedelsverkets rekommendation om smakisar från 6 månader.

Kl!
Nu var det ett tag sedan jag skrev här. Jag kände att jag ville ta en paus från alla forum och bara fokusera på familjen ett par veckor.

Nu är iaf namn bestämt och papper inskickade och den lilla tösen heter nu Malva :).
Amningen flyter på och hon växer alldeles lagomt.
Malva är en glad tjej som inte snålar med leenden :D.

Hon är dessutom lika nöjd när hon är med sin pappa så det funkar kanon att smita iväg en halv dag med storasyster och hitta på något skoj.
Dessutom så börjar jag jobba nästa vecka så hade hon inte varit nöjd hos sin pappa så skulle det bli lite jobbigt.

Kul att höra något från dig :) Fint namn på lillflickan! Skönt att allt flyter på bra för er!

Fortsätter på knappen..

Är lagom bortskämd känner jag. Träffade mamma i stan och hon tog grabben till frisören för klippning. Efteråt så mötte de upp mig igen och så tog vi en fika (hon betalar). Får en påse från Åhlens med en massa superfina kläder till Freja! Med en shopping-galen mamma behöver jag inte köpa kläder :sneaky:

Vad roligt med en uppdatering från dig! Fint namn ni valt! Det är helt okej att stänga av ibland, känner man att det behövs så är det ju det rätta att göra. :)

Vad tuff du är som går tillbaka till jobbet så snabbt!

Ferrari: Vi är nog lika bortskämda i sånna fall. Det kunde lika gärna ha varit jag som skrev det där inlägget. ;)

Fortsätter på samma knapp.

Vi har haft en kaosdag idag, mer om det en annan dag, nu måste jag få barn att sova!

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 518
Senast: Heulwen
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
83 375
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! Tror jag hittade senaste listan: December 2 - Evenstar, andra barnet 25 - Emrox, första barnet, flicka 20 - Rugge...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
93 091
Senast: JeayL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30