Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Ja,jag tycker då det. Däremot så äter Milton i princip det han ska äta enligt förpackningen endå eftersom han äter mer än 5 gånger/dygn. Bara i sängen blir det tre mål i princip,först godnattflaskan,sen vaknar han MINST en gång,oftast runt 3-tiden,sen även kl 6,där har vi tre flaskor,sen när vi går upp vid 8-9 äter han igen,sen blir det vid lunch,sen runt 15-16,sen brukar han sova till 19 och då vill han ha direkt han vaknar,sen så somnar han vid 21-22 och får då godnattflaskan,så alltså MINST 7-8 gånger om dygnet. Jag blandade 150 ml förut men fick slänga massor hela tiden,tror jag kan räkna på en hand hur många gånger han ätit mer än 120 ml. Och oftast så blir det även en liten skvätt kvar med 120 ml också,när jag blandar 90 ml äter han upp allt och är jättenöjd,vid 120 ml får jag oftast truga i han det sista,så någonstanns där emellan hade varit lagomt! :)

Han ligger perfekt på kurvan i allafall! :)

Senast ändrad:

Oj, han äter ju nästan oftare än Alvin ammas! :p

Vi har sovit hela natten igen! :banana:

Eller, Alvin har i alla fall. Han åt vid 20 igår och sen 6:10 nu. Däremellan har storebror lyckats bajsa ner sig helt och pappan bli magsjuk. Vet inte om jag ändå skulle föredra nattamningen... ;)

Så det lär ha varit magsjuka och inget annat som storebror hade i torsdags. Men jag förstår inte dessa 48 timmar, det tar alltid längre tid än så hos oss innan nästa blir sjuk... Lagom när man pustat ut att det inte gick vidare!

Ja,endå så åt han mycket oftare på nätterna för bara någon vecka sen,då var det 01,03,05 och 07...;):crazy:

Jag tycker också vi kan få till en träff! K-holm verkar ju vara ett bra ställe. Finns det nåt bra ställe där? :p

Det finns många bra ställen och fina promenadsvägar. :) Det hade varit jätte skojj! K-holm är lagom stort för ett bebisträff och många som har nära dit. :p

Inne på dag 3 med ersättning blandat med amning. Och jag måste säga att det går över förväntan. Har fått en mycket nöjdare tjej, som sover längre på natten. Magen mår alldeles förträffligt så inga problem där heller. När vi gick upp vid 8 imorse så ammade jag först, och sen fick hon flaska - där hon svepte 50 ml innan hon var mätt :)

Har insett nu att amningen påverkades redan vid 3 månaders besöket, att jag haft en väldigt snäll liten tjej som inte varit mer kinkig än hon varit. För först nu så ser jag vilken skillnad det gör när hon får REJÄLT med mat. Mat som hon även står sig på längre. Har faktiskt varit skönt att inte amma fulltid. Igår så gav jag flaskan med ersättning vartannat mål, och som sista kvällsmål. Inatt så ammade jag vid 3-4 tiden. Jag har mycket mer mat när jag ammar vartannat mål, märkte ju skillnaden imorse när jag ammade rejält inatt, att jag inte alls hade samma mängd.

Nu hoppas vi att vågen visar bättre siffror nästa gång, vi hoppas på 5 kg+ iallafall. För det behövs ;)

Hon drack 100 ml vid kvällsmålet och stod sig 6 timmar på det (90 ml vatten + 3 mått) - lite sådär ointressant fakta

På detta dygn har Alvin ätit två gånger hittills, vid 6 och vid 10. Det brukar bli lite oftare fram på sen eftermiddag och kväll. Annars håller han var fjärde timme ungefär. :)

Chambery: Du får väl hojta till när du har vägarna upp igen så får vi styra upp en mini-buketräff! :)

Ferrari: Det låter bra! Det viktigaste är ju faktiskt att hon får i sig vad hon behöver för att växa och må bra! Ersättningen finns ju av en anledning... ;)

Herregud! Sover han så där länge på bara amning? Vad lyxigt! Julius har sovit som längst i 4,5 h och det har bara hänt en gång..

Oj, han äter ju nästan oftare än Alvin ammas! :p

Vi har sovit hela natten igen! :banana:

Eller, Alvin har i alla fall. Han åt vid 20 igår och sen 6:10 nu. Däremellan har storebror lyckats bajsa ner sig helt och pappan bli magsjuk. Vet inte om jag ändå skulle föredra nattamningen... ;)

Så det lär ha varit magsjuka och inget annat som storebror hade i torsdags. Men jag förstår inte dessa 48 timmar, det tar alltid längre tid än så hos oss innan nästa blir sjuk... Lagom när man pustat ut att det inte gick vidare!

Herregud! Sover han så där länge på bara amning? Vad lyxigt! Julius har sovit som längst i 4,5 h och det har bara hänt en gång..

Jaaaa, han följer brorsans fotspår. Han slutade också äta på nätterna när han var 3 månader. Han började dock igen när han började med mer mat. Det hoppas jag kunna undvika med Alvin eftersom jag kommer vara hemma längre och kunna amma mer på dagarna då. :)

Verkligen lyxigt! Inga av mina barn sov hela nätter före de började med välling på kvällen och dottern gjorde det inte ens då..hon sov nog inte en hel natt innan 4års ålder.
Julius sover bra på nätterna (somnar om direkt när jag ammar) men aldrig längre än 3h i sträck..

Storebror sov inte hela nätter, han åt bara inte. ;) Han sover fortfarande sällan hela nätter (de nätter han sovit hela nätter i hans liv kan man räkna på fingrarna). Alvin harfaktiskt sovit hela nätterna nu, så vi får hoppas på bättre tur med hans nattsömn! :)

Välling är inget som storebror gillade. Jag ammade honom så länge och han är mjölkproteinallergiker vilket gjorde att urvalet för välling var väldigt litet. På bara två år har det hänt massor på barnmatshyllan gällande mjölkfria alternativ. Vi får se om vi ens försöker introducera välling för A, det har inte varit något vi saknat med storebror...

Vi var iväg på släktkalas igår... Jag hade inann vi körde valt att pumpa ur bröstmjölk och hade med mig i liten flska som jag ställde i kylen. När hon vart hungrig efter ca 3 timmar, så plokade vi fram flaskan och värmde i vattenbad, sen tog sambon över mat proceduren! :D Jag tyckte det var ur skönt.. att kunna stå på avstånd och låta han ta lite ansvar.

Det var debut för Melissa att äta ur nappflska, Vilket hongjorde galant... sen när vi kom hem så ammade jag på kvällen som vanligt. Nöjd bebis och nöjda föräldrar. :) Det var riktigt skönt att få ha på sig kläder där jag inte behövde bry mig om att kunna amma.

Ieftermiddag blir det bvc besök.... mäta och väga :) nästa gång spruta.
Idag är min tös 3 Mån.

Okej, får hoppas att Alvin fortsätter sova hela nätter för det låter lyxigt :) alltid skönt att få sova många timmar i sträck :)

Välling var guld värt för mina då de var små för båda har ätit ofta även på nätterna men med välling så började de sova hela nätter (utom dottern men hon sov iaf mkt längre i ett svep) men kan tänka mig att alla barn inte gillar välling , det kan ju även vara så att den mjölkfria inte smakade gott, mina barn gillade aldrig majsvälling tex.

Igår började jag sätta igång hästen! Var så skönt att få ägna 2h åt något som inte bara handlar om mig som mamma :)

I natt åt han vid 4! Hmpf. Fast han hade ätit vid 20, så det blir ju ändå 8 timmar... ;) Tror jag blivit lite bortskämd! :D Låter härligt att få igång hästen igen!

Chambery: Även här står tremånadersbesök på BVC idag. Tror dock vi skippar sprutan. Han är jättesnorig och rosslig... :(

Ja,endå så åt han mycket oftare på nätterna för bara någon vecka sen,då var det 01,03,05 och 07...;):crazy:

För att ta gårdagen som exempel. Då åt Alvin 06, 10, 14, 16, 18 och vid 20. Sex gånger på ett dygn. Tror det är rätt sällan, men det känns som att han växer som han ska i alla fall. :)

BVC-besök avklarat. 5975 gram och 61 cm, så han växer som han ska. :)

Han fick sprutorna också. Tydligen ger man bara inte om de har feber, och sköterskan tempade honom och han hade 37,0. Hon hade en student (leg. sköterska, skulle bli BVC-sköterska) där som gav ena och vanliga sköterskan den andra. Blev lite ledsna miner, men det gick över fort. :) Får hoppas han klarar sig från feber nu bara!

På tal om feber så har jag ont i bröstet och feberfrossa nu. Jag trodde detta he-vete skulle vara ett minne blott nu. :(

kl

Hur tänker ni andra om flera barn? Är ni klara nu,eller blir det fler/syskon? :)

kl

Hur tänker ni andra om flera barn? Är ni klara nu,eller blir det fler/syskon? :)

Jag är definitivt klar för nu! Jag stänger inte dörren för en sladdis, men grabbarna måste bli större innan jag ger mig på en graviditet igen.

Spiralen åker in på fredag! ;)

Jag är rätt bekväm av mig och tror att när båda killarna är blöjfria och mer "självgående", så kommer jag nog inte vara sugen på blöjbarn igen. :p

Jag är definitivt klar med barnafödande men så är ju Julius våran tredje unge pch dessutom en sladdis ;)
Jag känner mig helt nöjd nu vilket jag inte gjorde efter dottern.. Men jag är glad att jag blev oplanerat gravid för det är aldrig lätt att planera in känner jag, alltid är det något som gör att jag tvekat..

kl

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 518
Senast: Heulwen
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
83 375
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! Tror jag hittade senaste listan: December 2 - Evenstar, andra barnet 25 - Emrox, första barnet, flicka 20 - Rugge...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
93 090
Senast: JeayL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar