Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Men vad roligt! :D Lycka till! :banana:

Jag håller på att skola in Alvin i hoppsportens ädla konst. Vi tittar på hoppningarna från Göteborg! :D

Vad skönt att ersättningen funkar såpass bra och gett effekt redan :)

Här kämpar vi på med väntan på remisser och allmän oro kring njuren, hämtade ut antibiotika idag (han äter ju en dos dagligen) och fick då reda på att jag och läkaren inte kommunicerar så bra, blev ju uppringd av henne när han hade uvi och hon sa muntligt vilken dos han skulle få under behandlingstiden men den dos hon skrivit på etiketten är 5ggr högre än den dos jag gett! Jäkla tur att han blev fri från uvin ändå!

Idag är det sex år sedan min mamma dog (cancer) konstigt att det fortfarande känns så tungt.. Särskilt nu när man har en liten som hon aldrig fick träffa, tur att jag skaffade barn rätt tidigt ändå så hon träffa mina två första.. Hon var en underbar mormor.. Nåja..vet inte vad jag ville ha sagt med det inlägget egentligen, bara lite allmänt deppig idag tror jag..

*kl*

Här har det gått i sömnbristens tecken den senaste veckan. Uppvak var 60:e till 90:e minut och sedan morgon lite innan 4 :crazy:. Inatt blev det dock lite bättre när jag ansträngde mig för att få till liggamningen - tidigare har jag tyckt att det varit för bökigt med skenan - och vi fick alla sovmorgon nästan enda till 6 och uppvaken... tja, hur frekventa de var kan jag inte riktigt svara på när jag somnar om så pass snabbt. Nackdelen är dock att jag lätt fastnar i en dålig sovställning ett tag när jag ligger så väldigt stilla. Men, man kan väl inte få allt ;)

Idag vände sig i alla fall F från rygg till mage för första gången, han passade på under ett blöjbyte när skenan var av :p. Och så flirtar han mycket med den söta bebisen som bor i speglarna här hemma hos oss :D

*kl*
Och så flirtar han mycket med den söta bebisen som bor i speglarna här hemma hos oss :D

Ja, den söta bebisen i spegeln kan alltid få lilla F på gott humör här hemma ;) även om livet är jättejobbigt för stunden, så kan den lilla bebisen få F att le stort. Sötgroda!

Ja, den söta bebisen i spegeln kan alltid få lilla F på gott humör här hemma ;) även om livet är jättejobbigt för stunden, så kan den lilla bebisen få F att le stort. Sötgroda!

Kul att det bor en sådan hemma hos er också :D

Ja :) Freja tycker det är trevligt iallafall!

---------

Sonen är i sommarstugan med sina morföräldrar
Min man & F ska på kalas.
Jag ska till tandläkaren och operera ut en visdomstand.

Varför är det bara jag som inte ska roa mig? Orättvist :cautious:

Våran amnings grymt sköra tråd har nu brustit. Jag samlar krafter nu för att åka till Apoteket och köpa ersättning. :cry:

*Kramar*

Gick ju själv igenom samma sak för inte alls länge sedan! Så vet hur det är!

Jag har mjölk och jag vill amma. Men dessa förbannade stockningar som kommer hela tiden gör det oförsvarbart... :cry:

Det fanns ingen ersättning hemma på Apoteket och jag kom på en ny grej att prova mot stockningen. Vi ammar ju i stort sett bara liggande. Stockningen sitter precis där han har näsan när han äter. De ska ju suga mest aktivt åt det håll hakan är, så jag vände på ungen och la fötterna uppåt. :p Det fungerade bättre, men det är ju inte bra.

Nu ikväll har Alvin varit otroligt ledsen när vi skulle sova. Vi gjorde allt som vanligt. Efter typ en halvtimmes gallskrik (jag är imponerad av er med kolikbebisar) så insåg jag vad som var fel. Han tyckte jag erbjöd fel bröst vid amningen! Nu har han ätit från friska bröstet och har somnat som en utslagen *lägg in lämpligt ord*... Alltså, hur mycket ska de få bestämma..? :crazy:

kl
Här händer det inte så mycket. Det är mest på storebrors villkor och lillasyster får hänga med på de aktiviteterna. Vilket fungerar oväntat bra, men på kvällarna när hon är trött har hon fortfarande en skrikperiod. Nackdelen är att jag lyckas inte få henne och somna om jag inte ligger brevid och jag har tröttnat på att gå och lägga mig mellan 20-22. Nu är det sovdags.

Så han vill äta från rätt sida? Viljestark kille ;) Hoppas du hittar en lösning mot stockningarna. För min del flyter det på kanon med amning var 6-8 timma, och ersättning däremellan. Skönt att slippa må dåligt runt matsituationerna.

Bad om smärtstillande igår som funkade ihop med amning, för ville inte behöva sluta amma helt. Så fick några klena saker (Diflofenak), så hade hemskt ont igår kväll. Men men. Idag känner jag mig nästan normal, om än svullen :D Min kind är enoooorm! Skönt att bli av med kroniska tandvärken åtminstone, den som visdomstanden orsakade.

Idag ville F gå upp vid 5 O_o Vad har hänt med min sjusovare som normalt sover till 9.. Tack och lov att jag la mig tidigt igår :p

Jag har också testat nu att amma och ge ersättning varannat mål, funkar super bra, en så länge tar hon både bröstet och flaskan. :D Så på 5-7 timmar hinner mina bröst fyllas på ordentligt så när M ska äta blir hon nöjd och mätt, detsamma med ersättningen.

Ni andra som ger ersättning, märker ni någon skillnad på att barnet är mättare längre?

Jag tycker Melissa kommer mer till ro efter att hon fått flakan, somnar nästan alltid och kan sova många timmar med magen full med ersättning vilken tid på dygnet det än är.

Sen undrar jag om ni märker ågon skillnad på bebisens bajs?
Melissa har gått från att bajsa rätt oftta till att bajsa max 1 ggn per dygn.
Hon verkar inte ha ont i magen eller så. utan är glad o nöjd bebis. :p

Japp, fick han rätt bröst åt han! Skitunge. :p Det har hänt när jag haft stockning att han ätit i 2-3 minuter och sen krävt att byta, men då har jag utgått från att det var för dåligt drag i o m stockningen. Igår tog han inte ens bröstet och provade! Men han åt på det länge när han vaknade vid 3:30 och utan problem nu, så det var väl nån fix ide. Mina söner brukar kunna ha det har jag insett... ;) Stockningen verkar ha lättat väldigt nu i alla fall. Bara att hoppas att det håller sig bort nu igen.

Chambery: Är det inte väldigt vanligt att bajsmönstret ändrar sig (ffa till mer sällan) när man börjar med ersättning? Alvin kan bajsa tre gånger en dag och sedan inte alls på en vecka eller så. Helt normalt enligt BVC...

Fortsätter på samma knapp

Hur löser jag det här smidigast nu tror ni? Alvin har ju börjat äta från samma bröst i typ en månad nu. Således är ju produktionen högre där (stocknings-bröstet). Hur tror ni jag bäst går tillväga för att vänja in att börja med andra varannan gång nu utan att det ska stocka sig? När jag bara "kört på" så har stockningarna kommit som brev på posten...

Jag kom på det där med smärtstillande. Jag fick ju Citodon (paracetamol + nåt morfinliknande) av en läkare på amningsmottagningen mot mina smärtor i bröstet. Sen att jag inte tog dem är ju en annan sak, men han ansåg att Citodon var snällare mot bebisen än penicillin.

Jag har också testat nu att amma och ge ersättning varannat mål, funkar super bra, en så länge tar hon både bröstet och flaskan. :D Så på 5-7 timmar hinner mina bröst fyllas på ordentligt så när M ska äta blir hon nöjd och mätt, detsamma med ersättningen.

Ni andra som ger ersättning, märker ni någon skillnad på att barnet är mättare längre?

Sen undrar jag om ni märker ågon skillnad på bebisens bajs?
Melissa har gått från att bajsa rätt oftta till att bajsa max 1 ggn per dygn.
Hon verkar inte ha ont i magen eller så. utan är glad o nöjd bebis. :p

Dina "bröst" verkar fungera precis som mina. De behöver dom där extra timmarna på att bli välfyllda. Skönt att det har gått bra för dig med att ge ersättning varannat mål!

Ja, jag tycker hon är mättare längre. Eller framför allt, hon sover bättre på natten. Nuförtiden är det bara ett uppvak, istället för tidigare 2-3. Så vi är mycket mera utvilade, vilket gör att hon är vaken mer dagtid istället. Hon får 90 ml per mål, 120 vid nattmålet (då vill hon äta mera, rätt faschinerande).

Ang bajset så tycker jag att det är precis som förut. 2-3 gånger om dagen, men lite annan nyans av gult. Så där har det inte förändrats :o

Jag kom på det där med smärtstillande. Jag fick ju Citodon (paracetamol + nåt morfinliknande) av en läkare på amningsmottagningen mot mina smärtor i bröstet. Sen att jag inte tog dem är ju en annan sak, men han ansåg att Citodon var snällare mot bebisen än penicillin.

Att jag inte fick citodon var väl för att de inte skriver ut så starka smärtstillande "i förhand". Jag har ju haft rätt ont och vet att jag fungerar bra på citodon sen tidigare (njurbäckeninflammation). Först tyckte han att jag bara skulle ta voltaren. Men han sa något om att jag kunde kombinera diflofenak och alvedon, så får väl testa det :)

Ställde mig på vågen med F idag, fick det till att hon vägde 5.4 kg enligt den

Får se hur väl det stämmer på fredag. Men det vore ju ett spikrakt streck uppåt :D inga kurvor här inte ;)

Det låter ju bra! Det vire ju konstigt om hon inte skulle gått upp om hon fått mysiga knubblår nu. ;)

Jag var helt slut ikväll. Jag och A gick och la oss 18:30. :angel: Resulterar i att det redan är matdags för lilleman...

Det låter ju bra! Det vire ju konstigt om hon inte skulle gått upp om hon fått mysiga knubblår nu. ;)

Jag var helt slut ikväll. Jag och A gick och la oss 18:30. :angel: Resulterar i att det redan är matdags för lilleman...

Hoppas du fick sova mer efter detta inlägget. Freja somnade vid 21.30 - rätt lagom tid. Och så gick vi upp vid 8 imorse, då svepte hon 120 ml ersättning - var vaken 45 minuter, för att sen somna om. Hon äter mer och mer för varje dag, vi har väl gjort matsäcken större :sneaky:

Snart ska vi gå ut i regnet till tandläkaren, inte jag denna gången, utan 3 åringen. Men det är nästan värre... eftersom vi haft såna problem med tandborstningen så fasar jag lite för resultatet. :yuck:

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 519
Senast: Heulwen
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
83 375
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! Tror jag hittade senaste listan: December 2 - Evenstar, andra barnet 25 - Emrox, första barnet, flicka 20 - Rugge...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
93 092
Senast: JeayL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar