Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Härligt, hoppas hoppas verkligen att det ger med sig för dig. Först en jobbig graviditet och sedan struligt med mjölkstockning, nu kan det bara bli sötebrödsdagar framöver om summan av allt elände är konstant.

Vad härligt att läsa att du inte har ont! Hoppas det ordnar upp sig en gång för alla med amningen nu! :)

KL

Har läst en i tråden men inte hunnit skriva så jag tänkte uppdatera lite!

Ellies kolik verkar mer och mer ge med sig, hon skriker inte alls kolikskriken om kvällarna och spänner inte magen längre, vilket känns sååå himla skönt!

Däremot är hon fortfarande en minst sagt krävande liten tjej :eek: om man är supernoga och kämpar som fan, bär omkring på henne från morgon till kväll i princip och ser till att hon somnar ögonblickligen så fort hon gnuggar sig i ögonen så skriker hon inte särskilt mycket, annars blir det jäkligt kinkigt och skrikigt :(
Jag älskar henne så himla mycket men jag tycker att hon är så jävla jobbig om jag ska vara ärlig! Och så kan man väl inte tycka om sitt eget barn heller. Jag är nog inget vidare mammamaterial :(

Jag är inte heller något vidare mammamaterial, jag tycker också att mina ungar är skitjobbiga, inte alltid men tillräckligt ofta för att jag ska känna mig dålig.

Åh, jag läste ett så bra blogginlägg om det där idag. Hon skrev att hon inte var trött på sina barn, hon skrev att hon var trött på att vara mamma ibland eller något i den stilen.

Jag kan bli galen på mina barn. Men jag älskar dem mer än livet självt. När den ena skriker tillräckligt högt så börjar den andra. Mitt i det försöker man amma en hysterisk bebis och har en storebror bredvid som skriker hysteriskt för att han inte fick sitta på diskbänken i köket eller något liknande. Då vet man att man lever... ;)

Numma: Jag hoppas det ger med sig. Han har ju fått för sig att han inte ska äta från det bröstet ibland och så har han varit på eftermiddagen idag. Jag anar en knöl och den är lite öm. Får hoppas han gör ett bra jobb nästa amning! :)

Blandar mig in i skaran och undrar VARFÖR jag skaffade mig en till :D Storebror låg och sov gott, precis när jag skulle lägga Freja, så vaknar han. Freja somnar snabbt och jag går för att ta storebror. Vi har en diskussion huruvida han ska sova (Isaac va vaken mamma!). Precis när jag återigen fått lagt honom (efter 30 minuter) så vaknar Freja... :banghead:

Men jag älskar mina barn, de gör mig lycklig. Men, att vara mamma har sina baksidor. Det är inte alltid lika kul. Och efter denna natten när vi vuxna knappt fick sova så är allt 100 gånger jobbigare :P

Fikade med en kompis igår som fick sitt första barn en månad efter mig. Då pratade vi just pm det där att man SKA tycka att det är så jäkla härligt och underbart att ha bebis men ibland är det ju precis tvärtom..barn ÄR jobbiga och de är okej att tycka det också!
Hennes son har ju haft kolik så de har haft en tuff start. Hon blev väldigt lättad när hon fick höra att det är normalt att känna att det inte alls blev som man tänkt sig..

*kl*

Efterkontroll igår. Skulle sätta in spiral då tänkte jag.. Men nej då! För tydligen sitter det myom (muskelknuta i livmodern) som de upptäckte vid förlossningen i vägen så jag kan inte ha spiral..och det kunde dom inte ha upplyst mig om på förlossningen så jag slapp hämta ut en spiral för 1100kr som nu är värdelös?
Dessutom visste hon inte om det satt rester av moderkaka kvar? Jag blev ju skrapad efter förlossningen eftersom den inte släppte utan det blev rester kvar. Och myomet var stort och såg konstigt(?) ut så jag kanske (?) skulle få en remiss till specialgyn för vidare undersökningar..

Idag har jag så jävla ont i magen efter hennes undersökningar..

Men herrejösses, vad är det för BM du var till? Du lär ju gått därifrån med fler frågor än när du kom dit?!

Hoppas du får remiss till gyn i alla fall och får det utrett en gång för alla! :)

Det var en läkare.. Ja jag kände mig rätt förvirrad när jag hick därifrån och det hjälpte ju inte att hon muttrade för sig skälv under undersökningen "det här ser konstigt ut"flera ggr..
Hoppas också på remiss för jag vill ju veta om det här myomet kommer påverka mig och dessutom så tyckte läkaren att slemhinnan i livmodern såg för tjock ut så det vill jag också veta mer om..
*suck*

Som sagt, hoppas du får din remiss så du kan få ordentliga svar!

Här fortsätter eländigheterna. Bröstet är lite ömt idag, men ingen riktig knöl i alla fall... Ersättningen närmar sig :( Ovanpå det så har både jag och stora sonen åkt på någon typ av magsjuka, tack och lov utan kräks!

*fångar knappen*

Bvc idag :D

Och lilltjejen har sprängt 5 kilo med råge. 5290 gram och 59 cm.
För 2 veckor sedan vägde hon 4770 och var 58 cm lång.

Lyckligast i stan!

Fick grabben att väga sig och mäta sig också. 98 cm och 14,2 kg.

Ny bvc-sköterska också, fick jag veta förra veckan, men ja. Hon tyckte jag hade otroligt glada och välmående barn. "Det lyser om dom" som hon sa :) Det värmde gott i hjärtat!

Oj, lillfröken har lagt på sig en del! :D

Det är alltid trevligt att höra positiva saker om ens barn. ;)

Oj, lillfröken har lagt på sig en del! :D

Det är alltid trevligt att höra positiva saker om ens barn. ;)

Ja, jag gissade på ett halvkilo drygt. Då hon blivit mycket mer bastant :D

Och efter gårdagen så kändes det extra bra att höra positiva saker om barnen, att jag ÄR en bra mamma som tar hand om mina barn bra. Så att de är glada och välmående. Kalas, fler såna här dagar önskas tack!

Och jag önskar betydligt färre sånna här dagar. Tror jag gråtit konstant, Alvin gråter konstant och sambon fattar ingenting (det gör han visst och det är jag som är dum i huvudet egentligen, hormoner javisst av den där spiralen)...

Alvin gråter för att maten (amningen) inte räcker, jag gråter för en blandning av föregående och sambon orkar inte med mitt humör (vilket jag egentligen har full förståelse för) och går ut. Då kommer vi till nästa, jag vill också gå ut i solen! Men jag har en bebis som äter konstant, men ändå är missnöjd.

Nu ska sambon och storebror gå till affären och inhandla nya nappar till nappflaskan, de kanske inte fungerar med de från storebrors tid. ;) Jag ska försöka få dem att ta med A också. Lite egentid skulle verkligen behövas just nu eftersom jag bryter ihop av allt.

Och jag önskar betydligt färre sånna här dagar. Tror jag gråtit konstant, Alvin gråter konstant och sambon fattar ingenting (det gör han visst och det är jag som är dum i huvudet egentligen, hormoner javisst av den där spiralen)...

Alvin gråter för att maten (amningen) inte räcker, jag gråter för en blandning av föregående och sambon orkar inte med mitt humör (vilket jag egentligen har full förståelse för) och går ut. Då kommer vi till nästa, jag vill också gå ut i solen! Men jag har en bebis som äter konstant, men ändå är missnöjd.

Nu ska sambon och storebror gå till affären och inhandla nya nappar till nappflaskan, de kanske inte fungerar med de från storebrors tid. ;) Jag ska försöka få dem att ta med A också. Lite egentid skulle verkligen behövas just nu eftersom jag bryter ihop av allt.

Ta det här inte fel nu,men är det inte dags att börja ge ersättning nu? :(

Ta det här inte fel nu,men är det inte dags att börja ge ersättning nu? :(

Det är därför de är upp och handlar. :)

Jag bryter ihop, men jag har sagt hela tiden att den dagen A blir lidande av det så kommer vi gå över till ersättning. Den dagen är tydligen idag... Så länge bara jag lider är det en annan sak, men han ska inte behöva lida av att jag har giller i huvudet... ;)

Det är aldrig lätt det där med amning vs ersättning. Förutom för de som bestämt sig för ersättning innan barnet fötts då. Håller tummarna för att det blir ljusare tider för er!

Tack Fibusen, efter att ha varit bekymrad över vikten så är detta en underbar vändning.

Bjuder på en liten bild på min tjej

fintjej_zps144716b0.jpg

Nästa matning blir flaska. Jag tänker lämna det åt sambon, låsa in mig och duscha med hög musik eller nåt. Går det inte bra bryter jag ihop. Går det bra bryter jag väl också ihop för att jag var så lätt utbytningsbar. ;) Lika bra att överlåta det känns det som.

:love: Men så fiiiin!

Trazel,skönt att du tog det rätt,för det var ju verkligen inte för att vara elak,utan du har ju kämpat på,men man kan ju inte försöka hur länge som helst. Förhoppningsvis så går det bra med flaskan så han blir mätt och belåten,och det är ju det som är det viktiga! :)

Jag inser det ju själv också. Nöjd blir han inte med ersättningen. Vi blandade 50/50 med ersättning och bröstmjölk. Den mjölkfria ersättningen är ju superäcklig... Han åt 40 ml och just nu gallskriker han. Det går bra nu! :(

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 849
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 519
Senast: Heulwen
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
83 376
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! Tror jag hittade senaste listan: December 2 - Evenstar, andra barnet 25 - Emrox, första barnet, flicka 20 - Rugge...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
93 093
Senast: JeayL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII