Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Blanda i något sött?
Så kanske ersättningen går ner lättare.

Nu vet jag inte ifall man ska göra så när de är små, men det gjorde vi när Isaac skulle lära sig dricka välling. La i lite messmör i för att göra det sötare :p Men då var han 11 månader.

Han fick i sig ytterligare 50 ml efter ett tag, så 90 ml kändes rätt okej ändå :)

Han var så söt när vi la oss, han låg och väntade och sen när jag la mig bredvid så vände han sig mot mig och väntade på bröstet. Nu håller han på att somna utan amning, vilket är mitt mål. ;)

Har natten funkat bra? Somnade han utan att få bröstet?

Kl
Första natten hemma själv med Alicia då sambon är på öland och det funkad
e bra. Hon sov hela natten och gav mig till och med sovmorgon till 6.30. I vanliga fall vaknar hon runt 5.

Nja, han vaknade vid 0.30 och vid 5 och åt, då ammade jag. Han sover fortfarande, så ja... Det var väl bra. Tror mest det var närheten han skulle åt och inte hunger egentligen.

Han somnade utan amning i alla fall igår kväll :)

Vaknar med 38.1 i temp och superont i bröstet nu på morgonen. Tror jag får ringa amningsmottagningen och be om råd, ev. Hyra en elektrisk pump som ska vara mer effektiv än handpumpen jag har hemma.

Din stackare!! Jäkla skit det där med stockningar :(
Hoppas Alvin börjar tycka ersättningen är okej och att du börjar känna dig tillfreds med det beslutet snarast :(
Jag tycker att du kämpat mer än väl! Jag hade gett upp om amningen långt tidigare!

Här har vi det okej, har skitont i magen efter gynundersökningen så knaprar panodil och hoppas att det går över, Julius mår fint, jag nojar fortfarande ihjäl mig över njuren och tempar honom minst 2ggr om dagen :o
Vi väntar på remisser till olika läkarundersökningar för hans del..

Härligt med riktig vår! Nu väntar jag på att betet ska ta sig lite bättre så ska jag ÄNTLIGEN släppa hästarna på bete! Yippie kay yeay!

Vi blandar ju 50/50 och det funkar. Han äter runt 100ml då. Vi får väl se. På eftermiddagen ska sambon ta med båda barnen till farmor och farfar. Jag tycker det är jättejobbigt att han blir så portabel utan mig, men samtidigt är det ju skönt att kunna få egentid.

Bara ersättningen kommer igång och funkar bra så ska jag ta med mig storebror till badhuset! Det är våran grej och vi behöver hitta på något roligt tillsammans!

Hoppas magen går över snart! Vad skönt att släppa hästarna på bete! Det blir ju så mycket smidigare då... :)

*kl*

Bra att det funkar när ni blandar men förstår att det känns jobbigt även om det samtidigt är skönt med den nya friheten! Jag har redan börjat oroa mig för hur det kommer bli att jobba 1,5 dag redan i augusti då Julius kommer vara 6 månader..samtidigt som jag känner att jag nog måste ge maken den möjligheten att ha honom själv för just nu är Julius vansinnig så fort maken ska ha honom och då är det svårt att inte kliva in och ta över för jag vet ju att han blir lugn när jag gör det.. Han är en mammagris min lilla plutt :)

Storebror var en mammagris tills jag började jobba (när han var ca 7,5 mån), på en vecka ändrades han till pappagris och har varit det sedan dess... :cautious:

Alvin köper de flesta än så länge. Jag har inte försökt ge honom ersättning än, men jag får väl göra det på tisdag... Då ska ju sambon jobba och jag blir ensam med honom (och storebror).

Nu när jag skulle vara ensam på eftermiddagen så trotsade jag min mage och tog Ipren mot bröstet. Vi får väl se vad som händer, men den smärtstillande effekten är nog bättre av Ipren än Alvedon. Ipren är ju även anti-inflammatoriskt och ska vara bra mot stockningen enligt amningsmottagningen. Magen klarade det förvånansvärt bra, så det kanske finns ett litet hopp ändå (jag är inte alls emot ersättningen egentligen). :angel:

Min äldsta var en riktig mammagris också och det blev väldigt jobbigt eftersom jag hade svårt att släppa greppet om honom och det blev svårt för maken art veta hur han skulle kliva in..så det misstaget vill jag inte göra om då det är viktigt för mig att vi är två föräldrar och inte en förälder och en vikarie.. Det började jättebra den här gången eftersom maken fick knyta an helt ensam med honom på förlossningen medan jag skrapades.
Men efter Thailandsresan så kom Julius på att mamma is the shit och pappa är mest lite läskig :meh:

Men våran tough love metod har betalat sig! Igår var maken ensam med honom medan jag longerade två hästar och fodrade djuren och det hade gått jättebra! Maken var sååå nöjd och glad! Han har nog tyckt det varit jättejobbigt att bli bortvald..

Inatt var magsmärtorna helt vansinniga! Sov inget mellan 24-03 på grund av smärtor, lyckades dock få till en cocktail av smärtstillande som till slut hjälpte.. Men undrar varför jag har så jävla ont? Det är bra mycket värre än eftervärkarna som var illa nog.. Slutar det inte på onsdag så får jag ringa gyn för då har det gått en vecka..

Hur har det gått med bröstet? Fortfarande ont? Har Alvin tagit ersättningen?

Men usch, läkaren måste ju ha gjort nåt knasigt! Jag hade inte ont efter min efterkontroll, och då satte jag ju ändå in en spiral samtidigt. :S

Jodå, Ipren tar bra på bröstet! A tar ersättningen, men vi har fortfarande blandat 50/50. Idag har han dock inte fått nån ersättning, för mitt hopp om fortsatt amning stiger i takt med Iprenens verkan... ;)

Skönt att amningen går bättre Trazel! Här började det till min stora förvåning läcka igår, har inte hänt på hur lång tid som helst.. Mitt envisa "låta F snutta så hon får i sig antikroppar" verkar ha betalat sig. Eller om det var att jag fick sova ut ett par dagar (febern).

Ska iväg till tandakuten idag, har fått en rejäl infektion i op-såret och det gör ont och smakar bajs :yuck: Så nu blir det spolning av såret för att få ut allt var och sen pencillin-kur. Yeay på det. Misstänker att magsjukan orsakade infektionen, kan inte vara bra med magsyra i ett öppet sår... :cautious:

Härligt med läckande bröst! :D

Mindre härligt med infektionen... Hoppas det blir bättre snart!

A vill inte riktigt ta bröstet nu, han får ju jobba lite extra på ena sidan (det sämre bröstet), och det andra blir tömt ganska snabbt. Han var jättesur när det var "slut" i det bra och han skulle få jobba för maten i andra. Nu somnade han, så han var nog trött egentligen. :)

Gah! Idag är det jag som ringer till gyn.. Natt 2 med smärtor i livmodern (?) som håller mig vaken! Här har man en bebis som sover och så kan man ändå inte sova!

Men usch, din stackare!

Här är vi också vakna. A slår nytt rekord i antal amningar på en natt. Men har man bestämt sig för att det ska vara amning som gäller ändå lär ju produktionen gå upp, då är det inte mycket som är lika effektivt som nattamning. Ska dock ringa BVC och be om en tid i veckan för att väga honom, så han inte svälter eller så. ;)

Fy tusan,stackars dig! :( Något måste ju vara fel! Visst var det du som funderade på ett tag sen om det var normalt att blöda länge? Om du blöder lång tid ihop med magsmärtor så måste det ju kollas ordentligt! Jag kunde få smärta i livmoder då och då under kanske 3 veckor efter förlossningen,mest på kvällen/natten,blödde 4 veckor,dock väldigt lite. Efter 1,5 månad (MAX!)kände jag mig garanterat precis som innan i kroppen. Jobbigt att du ska ha det så där! Kram!

Gud va skönt det är att läsa att andra känner likadant!!!! Jag känner mig verkligen som världens sämsta mamma ibland :(

men när jag tänker efter är det precis som trazel skrev, att jag inte är trött på Ellie för inget är ju hennes fel. Ska jag vara ärlig började allt kännas väldigt tungt redan innan hon föddes och det är ju något som bara jag själv kan göra något åt och jobba med.

Måste förresten skriva att Ellie i skrivande stund LIGGER SJÄLV OCH SOVER I SÄNGEN!!!!! :D Plötsligt händer det!!

Nu är vår dotter döpt!!
Lördagen 4 Maj 2013.
Hon ska heta Melissa Cecilia Majken. :)
Hon skötte sig exemplariskt i kyrkan och hela festen efter med 36 st gäster!
942155_10151402464777218_797256520_n.jpg

Här i skåne har vi släppt både fåren och hästarna på bete!! Så skönt!! :D:p

Du är INTE ensam! Däremot så är det så tabubelagt att nämna att man är less ibland på att vara mamma... :cautious: Istället för att kunna släppa på ventilen och prata ut om det i stället,det vore ju bättre det,och det skulle säkert kännas mycket lättare allting direkt!

Oftast så har vi toppendagar här,men sen kommer den där mardrömsstunden och smyger sig på då och då och man bara känner "fy fan,det här var inget för mig!"

Jag älskar Milton över allt på denna jord,men ibland har jag bara lust att lägga ner han i spjälsängen och lämna hemmet en timme eller två. :( Jag skulle ju aldrig göra det,men tanken ploppar upp när han bara skriker och gnessar,när inget duger,varken mat,napp,lek,och om man ska ta upp han så "slåss" han bara och försöker ta sig ur famnen,och skriker så han blir illröd och hostar...

Som en stallkamrat sa till mig: "Mitt barn skrek hysteriskt i 9 månaders tid,jag vågade inte ens ta med henom ut på balkongen för jag var rädd för att jag bara skulle släppa ner henom"

(Visade sig att h*n var allergisk mot något,och h*n åt ersättning,så antar att det var något liknande som Trazels barn har? Bara att här togs mamman inte på allvar,utan vart nästan dumförklarad att "det var normalt att barn skrek"... När hon läste nån artikel om just det så gick det upp ett ljus,och undvek ämnet,och 1 dygn senare så var ungen tyst!)

Men åter igen,hon skulle ju såklart aldrig göra det! Ingen normal funtad mamma skulle ju någonsit göra illa sitt barn med flit,men däremot så tror jag att alla normalt funtade mammor tänker tanken några gånger! :eek:

Det är ju så mycket som händer,helt plötsligt har du en bebis,sen alla hormoner i kroppen,sen sömnbristen,stressen,frustationen,oron,känslan att inte räcka till m.m,inte undra på att hjärnan skenar iväg i tankarna ibland.

Jag beundrar verkligen dig som har stått ut med kolikbarn,kan inte ens föreställa mig hur hemskt det måste vara,så att du tänker dumma tankar ibland är verkligen inte konstigt!

Jag,som i mitt tycke har en väldigt snäll bebis,känner mig däremot jättehemsk när tankarna kommer dom dagarna han får sånna där megautbrott,för han är som sagt väldigt snäll och lugn annars,så jag förtjänar verkligen inte att klaga!

Tänkte på det här om dagen,att på träffarna med föräldrargruppen innan så sas det alltid att : "Kom ihåg att ALDRIG skaka era barn,det kan leda till stora skador!" Jag minns att jag alltid tänkte att det var ju helt sjukt att ens behöva ta upp det,för hur kunde man bli så frustrerande så man skakar sitt barn! Fortfarande så tycker jag såklart att det är helt sjukt hur man kan göra det,men nu har man ju verkligen fått smaka på frustation av högsta nivå,och ibland så känner man liksom att man håller på att bli galen alltså! (Tro nu inte att jag skakar Milton,för det gör jag verkligen inte,och kommer aldrig göra! :p )

Jag skulle inte reagera om någon mamma sa till mig att "Fy fan vad less jag är på det här,jag orkar inget mer,jag blir galen snart!" för jag kan själv känna så i bland,det är bara det att man aldrig nämner det! Däremot om nån skulle säga det till sitt (större) barn skulla jag däremot blir förbannad! :rage: Man säger inte nedlåtande saker till barnen!

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 850
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 519
Senast: Heulwen
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
83 377
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! Tror jag hittade senaste listan: December 2 - Evenstar, andra barnet 25 - Emrox, första barnet, flicka 20 - Rugge...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
93 094
Senast: JeayL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?