Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3
Ang kristihimmelsfärd så var det då precis ett år sen jag plussade!
Känns som i går,och kommer ihåg varenda sekund av det,t.o.m vad det var för väder!
Jag jobbade kväll den veckan,dvs började jag kl 16,och mannen SLUTADE kl 16,så Torsdagen var den enda dagen vi skulle träffas i princip på den veckan då han var ledig pga Kristihimmelsfärd,och jag var alltid ledig Torsdagar på min kvällsvecka,eftersom jag i stället jobbade helgen sen.
Jag hade sovit orolig hela natten,drömt att jag var gravid,att jag inte var det osv,skulle fått mensen veckan innan på Onsdagen,men pga att jag hade slutat med p-piller sen ca Oktober (pga migrän,vi körde med kondom som det tydligen slarvades med under "säkra perioder"...)så hade mensen börjat hoppa lite fel på några dagar,men när jag inte hade fått den på Måndagen så köpte jag ett grav.test då. Men valde dock att avvakta tills på Torsdagen pga att jag ville att mannen skulle finnas som stöd OM jag skulle vara gravid,men det kändes ju som om det skulle vara
heeeelt omöjligt...
Hade ju haft så ont i livmodern några dagar,så mensen var säkert på gång endå,bara en vecka sen.
Ligger kvar och drar mig i sängen lääänge,mannen frågar om jag inte ska gå upp och kissa på den där nu då,jag svarar nog inte så mycket mer än "mmmmm"... Skitnervös,puls i 120,öppnar jag förpackningen,hade köpt clearblue,inte det digitala dock. Kissar på det,pulsen slår så snabbt så jag kan höra mina egna hjärtslag,lägger ifrån mig stickan medans jag torkar mig och drar upp byxorna. Ser hur ena strecket blir rosa,så skulle det bli om man INTE var gravid,ser sen hur det börjar bildas ännu ett streck,och på 30 sekunder efter att jag kissat så har jag två knallrosa streck på stickan. Bara stirrar på den. Mannen ropar frågar hur det går,jag svarar att "jag är gravid som fan"!
Han tror mig inte,utan jag tar stickan och traskar in till honom och visar,han tror mig fortfarande inte,utan måste ha beskrivningen hur det ska se ut på stickan när man är gravid,så jag räcker han asken. Sen utbrister han "Haha,jag kan göra barn!" Sen börjar han skratta hysteriskt,varpå jag sitter på sängkanten och upprepar "Herre gud... Herre gud... HERRE GUD!" Vet inte hur många gånger jag sa så,sen gick det över till att säga att jag vill inte ens ha barn,jag har ingen tid för barn,jag orkar inte ha barn,sen gick det till att vårat lilla knyte ligger i magen,DÅ började jag fråga mannen vad han tyckte!
Det var mulet ute,blåste en hel del,och regnade till och från. Satt halva dagen och stirrade ut genom fönstret. Panik,rädsla,men även en massa kärlek växte i kroppen. Mannen hade sagt att visst så var det kanske inte bästa tidpunkt för ett barn,men att det skulle ju vara väldigt roligt att få träffa den lilla krabaten i magen någon gång,men att han ville inte påverka mig till något beslut,utan det var helt upp till mig hur jag ville göra. Han visste nämligen att jag aldrig varit särskilld imponerad av barn,och att jag skulle ha egna har jag alltid sett som tveksamt,och han hade väll i princip antagit att vi skulle leva barnlösa.
Guud vad jag fundera,fram och tillbaka,hit och dit. Men tillslut så bestämde jag mig för att behålla,det var ju vårat lilla barn där inne!
Sista gången jag tvekade på beslutet var i vecka 17,minns också det som igår! Jag var i stallet,och ena hästen slog upp sitt huvud rakt i magen på mig,och jag stog vid väggen så magen fick ta emot allt tryck,och jag fick väldigt ont i magen då. Nervös som sjutton så åkte jag till BM och pratade av mig,hon sa att barnet ligger så skyddat så det ska inte vara någon fara,men att vi kunde lyssna på hjärtljuden för säkerhetsskull!
Vart skitnervös,lyssna på hjärtat,kan man göra det redan nu?
När hon körde med dopplern över magen så fångades dom tillslut upp,tick,tick,tick,tick... När bm säger "Där har vi det lilla pyret!" så frågade jag om det var bebisen,hon ler och nickar,och då fullkommligt så sprutar det lyckotårar ur ögonen på mig!
DÅ visste jag att jag älskade detta pyret mer än allt på denna jord,att jag kommer gå igenom eld och vatten för pyret,och att jag kommer göra allt för att bli den bästa mamman i hela världen,då försvann alla tankar på om det var rätt eller inte,för känslan som sköljde över mig avslöjade att det kunde inte blivit mer rätt än så här!