Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Jag har skavsår i öronen idag :p
Är ett konstant:
mamma vet du vad?
mamma vad är det?
mamma vad gör du?
mamma varför är det så?
osv osv osv :p

Jajamensan, här hemma sitter L vid bordet i en tripptrapp. I den har vi en orginal stokkedyna som följde med då vi köpte den, kan fota den sen och visa exakr hur den ser ut om du vill? Vi köpte vår beg. Dessutom har vi en liten filt som vi trycker ner lite granna på ena sidan, då hon annars ibland tenderar åt att luta sig lite väl mycket åt ett håll.

Om dagis har vi inte filosoferat ännu, bara tänkt tanken att vi borde! Jag kan ju vara hemma i 2 år med fp om jag vill, så vi har väl ingen jättebrådska...

Här har vi varit på stan idag. Lillan har ju växt ur overallen i 68, så en i 74 ifrån me too med supersöta hjärtan på inhandlades. Funderade ett tag på att ta en 80, så fort som hon växer men bestämde mig för att nu får hon allt sluta växa snart... Det blev dessutom en vårmössa och en massa dreggellappar, för det går åt många per dag...

Knapplån.

Bellas rum blev klart i lördags, vi är mycket nöjda! Hon sover ännu bättre nu faktiskt. Framför allt så gjorde andningslarmet skillnad, för nu får hon äntligen ligga på mage på nätterna också.

2813d368.jpg

7e28f12b.jpg

c524c24a.jpg

c3d8fb7e.jpg

92df937c.jpg

Men oj så fint det blev! och vad är det för underbar nalle som hänger på sängen? Så gullig! :love: Tures rum kommer inte att renoveras förrän tidigast till hösten. Vi måste byta taket på huset och det ska ju inte göras förrän till våren. Sen måste sambon ta bort väggar, golv och tak och tilläggsisolera, för tillfället "eldar vi för kråkorna" här. Men det är rätt gött när man vänder på kudden på natten och den är iskall :D

Svar till Emor: Ja, det hade varit kanon med en bild! Jag sitter och kikar lite på olika lösningar, men jösses vad dyrt allting är! Dock finns ingen bygel på den stolen vi har så jag funderar på om man skulle köpa en sån här:
tripp-trapp-baby-set-stokke.jpg
..
Det står dock att den passar för "alla stokke-stolar köpta efter 2001" eller något sådant. Den vi har fått är ju från.. ja.. medeltiden typ :D

Vad fint det blev!
Ser jättemysigt ut!

Priscilla: den finns på Ikea :)

Usch idag vaknade jag halv fem av att Isak kräktes.
sedan höll det i sig hela morgonen men sedan har det varit lugnt. Håll tummarna att det fortsätter vara det.

Rasmus vägrar sova ordentligt på dagarna, vilket gör att han skriker och har sig hela tiden. Jag är inte precis pigg just nu själv heller. Hoppades få lite avlastning men sambon klädde på sig och pös iväg ut.
Visste att han skulle iväg, men hade han inte kunnat vänta tills jag lagt Isak eller tagit Rasmus med sig. *gnäll gnäll*

Den blåa nallen/vovven kommer från IKEA! Tyckte den var supersöt :) Ja, allt kommer från IKEA därinne förutom mattan och gardinerna :D
Hade tänkt att lägga till lite svarta detaljer också, samt lite wallies eller annan dekoration på väggarna..

Tack!

Hur går det för en med allting nu då? Är sambon som vanligt igen eller försöker han fortfarande bättra sig?

Jodå han jobbar på det.
Får påminna honom om jobbsökandet ibland bara.
Men han har sökt hjälp och har tid denna v.

Åh yey... Rasmus sov i 18 min.
Nu är han kinkig och ledsen för att han är trött.
Isak står i duschen och ska snart sova, jag hoppas att Rasmus alla fall inte skriker när jag nattar Isak.
Usch vad jag låter negativ nu.

Vad fint rummet blev!

*kl*

Tjompilompi har en snygg sovstil i babyskyddet :D :love:
DSC_0189.jpg

Och här Priscilla ser du våran Stokke dyna!
IMG_1750.jpg

Den är inte avtorkbar, däremot rullar den utan problem runt i maskinen, så det är eg inget stort problem (ännu, hon äter ju inte kladdmat där än, kan hända jag ångrar den kommentaren om några månader...)

Sån dyna hade vi till våran stokkestol men önskade en ny av barnens morfar så denna fick vandra vidare, den passade inte riktigt in hemma. Nu har vi dock en vit med blå hundar på, inte så smart färg men fin! :D

*kl*

Nu har vi gått 12 dagar över tiden här och inget konkret händer. Värkar som emellanåt blir regelbundna och smärtsamma men sen avtar igen.. Nu har vi fått tid för bedömning och ev igångsättning till på torsdag iaf så vi håller tummarna för att det blir bebis snart!:banana:

Hur går det för er?

Gjorde en "kul" upptäckt idag.
Regnade som fasen i natt, i dag var det vatten i lekrummet.
Kollade upp i taket och såg att det droppar därifrån :crazy:
Satan! Förbannade hus, det blir nya saker hela tiden.

Jag vet hur det känns, klen tröst kanske ;) Vi har "beställt" takbyte, så fort våren kommer ska de sätta igång. Men varje gång det regnar springer sambon runt med ficklampa för att se om det blivit nya läckor och avfuktaren används flitigt (köpte en jättebra sådan, så det blir torrt efter varje regnskur iaf ;))

Hoppas liten snart bestämmer sig för att titta ut!

Mirre: Ibland är man glad att man bor i hyreslägenhet... Hoppas det löser sig med taket!

*kl*

Vet inte om man har lov att klaga på sovande bebis, men nu gör jag det iaf. Vi ska ut och gå nu på 10 minuter var tanken, för att möta några andra i föräldragruppen och sitta ute och fika. Men tjompis sover, har så gjort sedan klockan 8 och går inte att väcka, så jag får helt enkelt vänta, hon ligger fortfarande i pyjamasen och behöver både ny blöja, mat och ombyte innan vi kan dra oss iväg. Får bli att ta bilen till träffen så vi kanske kommer någerst i tid iaf, jag som tänkt slå ihop hundrastningen och träffen i ett.

Dagens I-landsproblem, jag vet :p

Kl

Var till BVC idag.
På en vecka har skruttan endast gått upp 75g, så min misstanke att hon inte får i sig tillräckligt med di-nappen verkar stämma.. Så blir till att pumpa efter hon ätit så hon får i sig det via flaska också.
Däremot har hon vuxit hela 2cm på samma vecka:eek::D

Vi jobbar på att försöka vända rätt på dygnet nu också, haha inte det lättaste, vill hon sova då jäklar sover hon, spelar ingen roll vad vi gör ;)
Hon slocknade precis på mitt bröst, men idag har vi varit ganska aktiva med BVC och besök hos svärföräldrarna, och så var vi ut på en promenad i solen med hundarna också! Hela vägen hem låg hon och skrek i vagnen, hon var hungrig och ville tala om det för hela världen ;)
Inte mycket jag kunde göra då mer än att öka farten :)

Imorgon planerar vi en lekdejt med Nelle och hennes son! Ska bli roligt :)

Låter bra med pumpningen, snart kan du säkert amma utan amningsnappen också ska du se :)

kl

420557_10150585509979845_545724844_9151391_975869327_n.jpg

Klämmer in en liten bild på min lilla prins, taget i förrgår! Jag kan knappt förstå att han redan är 10 veckor, tiden går så fort! Han pratar otroligt mycket och är alltid så glad när han är vaken, lilla korven :love: Däremot är han inte riktigt lika angelägen med det motoriska, men det kommer väl så småningom det med :)

Nu är vår alldeles egna prins här! Föddes samma dag som kronprinsessparets efter igångsättning pga för lite fostervatten i v 41+6.:love: 12.40 hade hinnorna tagits+att de satt in värkstimulerande dropp och 19.16 var han ute. Han vägde 3830 g och var 51 cm lång. Han är otroligt snäll (om man får säga så) och allt, alla värden och amning har gått bra redan från början. Enda är att jag har haft svårt att kissa efter EDAn men vi jobbar på det!

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
336
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 160
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar