Sv: Vinterföräldrar 2011
Ja, vi har det verkligen otroligt bra med nattsömnen. Och psst, jag ammar i soffan och bär henne sedan till sin säng med bröstet fortfarande i munnen, igår så stod jag kvar för hon vaknade till så jag stod faktiskt över spjälsängen och ammade
sambon garvade ganska gott...
För det första, stackare med mjölkstockning! Det måste vara helt fruktansvärt. Och eg, vill du inte amma, så gör det inte. För min del är amningen just så, att slänga ut en tutte och så äter hon, cirka 15 minuter men ibland även 30, sen är hon nöjd oftast iaf 2 timmar. Om amningen bara känns jobbig hade jag nog inte fortsatt men för min del fungerar det så himla bra.
Och vad härligt med första skrattet! Här var det ett riktigt gällt HIHIHI som flög ur lillan för några veckor sedan, har inte hänt så ofta ännu men det blir fler och fler ggr, oftast ler hon bara så stort så det går sjutton inte och le större.
*kl*
Och så ska jag beklaga mig själv för min egna dumhet. Jag VET att lillan bara äter ifrån ena bröstet per måltid, och det räcker. Imorses skulle jag ändå testa att amma ifrån båda, varför vet jag inte. Sagt och gjort, hon satt och åt, i säkert 30 minuter ifrån bröst nr 2 också, och när jag tog upp henne så kom allt, och jag menar verkligen allt upp igen... Jag, hon, soffan, mattan, bordet och t om hunden blev helt dränkta. Trevligt, eller inte. Så nu hoppas jag att jag har lärt mig en läxa...