Vinterföräldrar 2011

Sv: Vinterföräldrar 2011

Hoppas det går bra hos vet för din del :)

Och det är ju rent förjävligt att inte någon läkare reagerar, hoppas verkligen Bella får må bra snart!

Håller tummarna att den fungerar.
Jobbigt om hon ska behöva ha ont ju.

Rasmus har inte haft magknip på länge nu.
Hoppas att vi slipper det helt i fortsättningen.

Jag är säker på att det hade varit annorlunda om man varit kronprinsessa och hade ett barn med tillväxtproblematik eller förmodad överkänslighet... Synd att det heter "lika vård för alla" när det faktiskt inte stämmer. Helt vansinnigt att dom ens FÅR spara på såna saker?? :mad:
Bra för lilla Bella att hon har en mamma som kan stå upp för henne! Kämpa på och kämpa för det ni har rätt till! Nämligen den bästa tänkbara vården.

kl

Jag kom precis in efter en långpromenad i skogen med hund och barnvagn. Förmiddagarna fungerar verkligen kanonbra för oss just nu, Ture är som en liten solstråle och somnar jättesnabbt när vi ska gå ut. Så himla skönt!

Vad skönt att fm fungerar så bra för er!

*kl*

Någon som har koll på märken för barnkläder? Hur de är i strl? Jag behöver ju byxor som är vida i midjan och lår. De jag har i 68-74 börjar vara tajta i midjan en del, på längden fungerar dom utan problem. Tog då fram ifrån lådan med större strl, och en del 86 var det bara att kassera direkt då de är påtok för trånga i midjan. Jag vet redan att hm:s kläder inte är tjompans modell, men undrar om någon vet någon spec affär eller märke som är vida.

Det är kul med inlägg ändå, om än du inte är jätteaktiv! :)
Skönt att allt går bra för er, och hoppas att tårna läker fort för dig. Gummistövlar brukar fungera ganska bra att gå i, jag har nog brutit tårna minst 15 ggr vid detta laget (har brutit vissa tår flera gånger) då jag har en ovana att sparka in i väggen när jag sover och vakna utav att dom knäcks :crazy:

usch, vilket hemskt sätt att vakna på :(
Har brutit lilltårna innan (blivit trampad på..) men känns värre med tårna i mitten... Har tejpat dom iaf, känns bättre idag. Gummistövlar fungerar väldigt bra nu, och känns inte så opassande med tanke på vädret, hade varit värre att gå i det en varm sommardag ;)

Lilleman har legat i babygymmet, men det är inte roligt alls. Däremot gillar han att sitta på mitt knä och titta när jag sjunger den där låten om elefanterna som balanserade på en spindeltråd.. fast jag byter ut elefanter mot grodor iom att grodan blivit hans smeknamn :D jag vet inte vem som skrattar mest, jag eller min man. Lillen tittar på mig med stora ögon som om han funderar på om jag är riktigt klok :angel:

Numera har jag inte sängen vid väggen, att jag inte tänkte på det tidigare förstår jag inte.

Babygymmet blir nog mer poppis med tiden ska du se :)

*kl*

Här kommer lite bilder ifrån tjompan, som blir 3 månader idag!!

Har hittat händerna ,synd bara att dom är så stora så inte båda får plats samtidigt, grr!!
IMG_1761.jpg

Världens finaste goaste unge!

IMG_1810.jpg

IMG_1823.jpg

IMG_1853.jpg

IMG_1884.jpg

Haha vad söt sista bilden är där hon lipar åt kameran :D:love:
Fina bilder allihop!

Va fina ni är! Så kul att ha extra fina bilder från när dom är små! :)
Har tyvärr inte så mkt tips att ge ang. kläder då det mesta är stort i midjan men förkort i benen här hemma.

*kl*
hur kommer ni göra med dop/namng.? Här bestämde vi idag iaf att det blir namngivelse i sommar! Troligen den 3juni. Lite sent kanske men då har det hunnit bli lite varmt ute iaf! :) Hoppas att lokalen är ledig då bara, vi ville ha den 2:a igt men det va upptaget då.

Hoppas ni alla mår bra och stort grattis till dom nya bebisarna i tråden!! Känns som evigheter sen vi kom hem från bb. Sjukt vad tiden går fort!

Hon är en mästare på grimarser unga damen. Tack så mycket!

Aneka: Tack, och visst är det det! Det är sambon som står för ljus och inställningar, och jag som håller i eldgaffeln så det blir av ibland, teamwork på högsta nivå ;) Ida T, har du provat dom brallorna?

Angående dop/namngivning så kommer vi inte ha någonting sådant. Vi får partaja i sommar ändå då det blir bröllop inom de närmaste månaderna, så vi ska ha fest i sensommar är det tänkt, liteblandat baby, giftemål och bara allmänt för att det är trevligt!

Fråga din sambo vad för inställningar och objektiv som använts! Nu blev jag nyfiken :) Jag är inte professionell, men väl lite nördig...

Vi har preliminärt bestämt att vi ska ha dopet sista söndagen i maj. Jag är verkligen inte för barndop, men i min sambos släkt är det yberviktigt och traditionellt, så det får bli dop ändå :) Eftersom vi ändå inte får plats hemma utan får hyra lokal tänker jag bjuda en hel del människor, vi blir kanske 40-50 personer (eftersom bådas släkter ska bli inbjudna) och det kommer att firas i all enkelhet med smörgåstårta och vanlig tårta i församlingshemmet. Håller givetvis tummarna för fint väder! :laugh:

Emor: Jösses vad fina bilder på er två!! :love: Så stark hon är i nacken också!

greta-720x587.jpg

Min tjej som idag blir en månad. Hon har hunnit bli 55 cm lång och väger 4,5 kg!

I övrigt har det varit en rörig natt. Hon har varit orolig och velat äta i ett, med andra ord har jag inte sovit typ nåt. Sambon tog med sig båda barnen ut ett par timmar i förmiddags, tror ni jag kunde sova? Nej! JAg har sjukt svårt att varva ner! Hoppas på en bättre natt!

Supersöt!

Här hemma har vi en skrikperiod just nu.
Eller i alla fall nu i kväll. Han är så trött men ska bara inte sova.
Men han är täppt också, så har säkert med det och göra. Annars vet jag inte vad det är riktigt. Försökte mata och då åt han lite och sedan skrek han igen. Men får se om han somnar nu. Är hos svärföräldrarna och alla sitter och äter :p

Kl

Jahaja. Här sitter man än en gång fram på småtimmarna med en liten som vägrar sova. Undrar just hur man egentligen orkar med dagarna? :)
Litet framsteg dock inatt. Hon har ju fått för sig att hon inte kan sova om hon inte får ligga på min bröstkorg, men igår kväll somnade hon i alla fall bredvid mig i sängen med hennes lilla hand med ett stadigt tag om mitt finger:love:

Var till BVC igår igen. Lite nervös för att hon inte skulle ha ökat i vikt som hon ska i och med att hon bara hade gått upp 75g förra veckan.. Men damen hade ökat 200g på en vecka och har nu passerat 4kg!:D:banana:

Efteråt mötte vi upp en kompis och hennes son på stan, premiären för oss sen hon föddes, skönt att stirra på lite folk;) Mini sov så gott i sin vagn hela tiden. Riktigt skön dag hade vi, strålande sol och vårvärme!
Idag kommer mina föräldrar hit från Dalarna och blir kvar till söndag!!:banana:

VI imorse som sagt in G i en filt och när hon har somnat lägger vi henne i vaggan med en vetekudde brevid sig. Funkar kanon!

L var också så i början, de första veckorna ville hon bara sova på oss, så då fick hon göra det! Tror hon var 6 eller 8 v men hon kan ha varit 4 också(har faktiskt rent glömt) när vi började försöka få henne att sova i egen säng. Hon sover nu 90 % utav alla nätter i sin säng, men någon natt kan det vara så att damen vill sova hos oss och då får hon givetvis det.

Hör och häpna, hon SOV inatt!!:eek:
Vaknade för mat, bl.a. när jag skrev förra inlägget då jag trodde det var färdigsovet för oss, men till min stora glädje somnade hon om, bredvid mig i sängen!
Jag vaknade strax efter 7 och då sov hon fortfarande! :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
334
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 160
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare