Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Morgonbebis. Superglad tills kameran kommer fram :D
IMG_20180310_083404.webp
 
Jag börjar se ett mönster i nätterna. Dagtid äter han med 3-4 timmars mellanrum (oftast, ibland blir det oftare) medan på nätterna äts det oftare kanske med 1-2 timmars mellanrum. Ofta vaknar han vid 23-00 tiden sen vid typ 01 sen vid 03 och från 03 har han ont i magen. Kör med pysventil och vid 05-06 somnar han om till vettig sömn igen.

Vet inte riktigt varför han får ont i magen där på morgonkvisten :crazy:
 
En till nattvaken bebis här. De senaste nätterna har inte varit roliga! Han är pigg vid 3-tiden och ibland ännu tidigare. Blir lite småslumrande och så sover vi max någon timme i taget resten av natten mellan vakenperioderna. Han ligger och trycker lite där framåt 4-5 och inatt testade jag med pysventil och då kom det både bajs och pruttar. Men eftersom han inte verkar ledsen eller har ont så vet jag inte om det är det som håller honom vaken.

Läste att de brukar få en bättr dygnsrytm när de blir runt 3 månader. Bara två månader kvar :grin:
 
Vet inte vad vi har haft för oss inatt men bebis har snuttat på bröstet hela natten :eek: från ca kl 2-5 första gången och där blev det blöjbyte och sen låg hon och jollra ett tag sen blev hon sur och ville ha bröstet igen så nästa blev mellan 6-8, känns inte som hon ätit aktivt men jag har slumrat ifrån också, men när jag vaknat till och försökt stoppa undan bröstet vaknar hon direkt och vill ha det igen. Så vid 8 orkade jag inte mer, sa till sambon att ta henne, som tur är har jag pumpat ganska bra igår så fanns bröstmjölk i kylen. Nu har jag fått sova lite iaf, men känns ändå inte som jag fått nån bra sömn har hört henne skrika nästan hela morgonen ändå... O_o
 
Igår var vi på BVC för kontroll och vaccination.
Lilltösen vägde 6460 gram, 62 cm lång. Hon ligger en bit över kurvan, men inte så konstigt med två långa föräldrar.

Vaccineringen var ingen hit. Har aldrig hört henne gråta som igår. Stackare.

Hon blev nog rätt trött efter det. Sov mestadels av dagen sen och igår kväll somnade hon 2030 ca, sen fick jag väcka henne imorse 0730. Tyckte det blev lite väl länge utan mat. Ingen feber änsålänge som tur är.
 
Vet inte vad vi har haft för oss inatt men bebis har snuttat på bröstet hela natten :eek: från ca kl 2-5 första gången och där blev det blöjbyte och sen låg hon och jollra ett tag sen blev hon sur och ville ha bröstet igen så nästa blev mellan 6-8, känns inte som hon ätit aktivt men jag har slumrat ifrån också, men när jag vaknat till och försökt stoppa undan bröstet vaknar hon direkt och vill ha det igen. Så vid 8 orkade jag inte mer, sa till sambon att ta henne, som tur är har jag pumpat ganska bra igår så fanns bröstmjölk i kylen. Nu har jag fått sova lite iaf, men känns ändå inte som jag fått nån bra sömn har hört henne skrika nästan hela morgonen ändå... O_o

Låter exakt som natten och morgonen här!
 
Vet inte vad vi har haft för oss inatt men bebis har snuttat på bröstet hela natten :eek: från ca kl 2-5 första gången och där blev det blöjbyte och sen låg hon och jollra ett tag sen blev hon sur och ville ha bröstet igen så nästa blev mellan 6-8, känns inte som hon ätit aktivt men jag har slumrat ifrån också, men när jag vaknat till och försökt stoppa undan bröstet vaknar hon direkt och vill ha det igen. Så vid 8 orkade jag inte mer, sa till sambon att ta henne, som tur är har jag pumpat ganska bra igår så fanns bröstmjölk i kylen. Nu har jag fått sova lite iaf, men känns ändå inte som jag fått nån bra sömn har hört henne skrika nästan hela morgonen ändå... O_o
Låter jobbigt, förstår att du är sliten!
Hur gammal är hon nu? I amningshjälpens fb-grupp pratar dom en del om ökningsperioder när dom äter typ jämt för att beställa mer mat och öka produktionen. Kan det vara något sånt? Har tappat bort listan när dom brukar inträffa dock.

För övrigt så gillar jag såklart inte att typ alla bebisar i tråden håller oss vakna, men det är samtidigt skönt att höra att man inte är ensam om den dygnsrytmen :p
 
Här kom vi precis hem efter ett gekås besök, men såklart glömde vi en av anledningarna till att vi åkte dit.. Kräktrasor :grin:

Det var kämpigt med 2 barn, vi gjorde en fuling och knuffade ned båda barnen i vagnen och gav H paddan. För ingen av oss orkade jaga henne :angel:
Men det blev bara ett 1.5h besök (vi hann även äta på den tiden, tänkte att vi fick in en bra helg att åka på, bör inte vara så mycket folk... Vad fel man kan ha...
Men stövlar till H är införskaffade enda sorten hon kan ha är ett märke som finns på gekås.

Nu ska vi baka sockerkaka och invänta hur R reagerar på intrycken idag. Vart väldigt mycket intryck.

Gammelmormor hade stickat åt oss, så vi finåkte i pippigul kofta :D
IMG_20180310_094709_553.webp
IMG_20180310_094709_553.webp
 
Låter jobbigt, förstår att du är sliten!
Hur gammal är hon nu? I amningshjälpens fb-grupp pratar dom en del om ökningsperioder när dom äter typ jämt för att beställa mer mat och öka produktionen. Kan det vara något sånt? Har tappat bort listan när dom brukar inträffa dock.

För övrigt så gillar jag såklart inte att typ alla bebisar i tråden håller oss vakna, men det är samtidigt skönt att höra att man inte är ensam om den dygnsrytmen :p

Misstänker ju nåt sånt eller att hon fortfarande är i någon utvecklingsfas och behöver extra närhet och tröst. Hon är 1 månad och 5 dagar idag
 
Jag går och väntar på språng 2, ska börja imorgon enligt Wonder weeks, och det stämde väldigt bra förra gången. Ser dock inte fram emot språnget i sig, men utvecklingen som är på g därefter :)
 
Idag fick jag fastställt precis hur störd jag blivit av alla hormoner.. vi var ute på vår hittills längsta promenad (2 h). Hela familjen var ute och det var supermysigt, dom stora killarna drog vagnen, busade i snön och lekte. På vägen hem (sista 5 min) blir bebis lite ledsen (vaknar och är hungrig).

Mammahormonernas verklighet: Jag vill bara gråta för att jag känner att han har ställt upp så snällt på alla oss andra i familjen, och så kan vi inte ens ge honom det lilla att vara hemma i tid tills när han blir hungrig.

Den riktiga verkligheten: hela familjen anpassar sig enbart efter bebis behov, hela tiden, väntar mer att gå ut tills han har sovit klart och sedan ammat i lugn och ro, han sover gott i vagnen och när han gör minsta knyst springer vi alla fyra hem för att amma.

Jag har blivit ett mamma-monster. :cautious::nailbiting:O_o
 
Bebis har sovit sen 14... Gick förvisso inte lägga i vagnen innan 16 men sen har han slumrat så att jag kunnat fixa och plocka. Paradoxalt nog vill jag ju ofta bara att han ska somna (låter ju hemskt, men ni fattar :p) för att sen tycka det är jättetråkigt när han sover för länge :cautious::laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 920
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 390
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 407
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp