Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken natt :love:
Lillan gick först att söva i sitt nest i egna sängen :up: toppen för då fick jag sova ensam första timmarna - drygt 4h. Hon vägra dock sova där igen efter amningen sen så resten av natten fick hon sova bredvid mig, blev väl 3h till och sen var hon vaken vid kl 7 och ville inte sova. Men det funka klockrent med napp och vaggvisor :up: då gick det sova igen efter en timme, så vi tog sovmorgon och sov 2h till :D det är ju ändå söndag!

Jätteglad att jag fick henne att sova själv första timmarna, ska försöka fortsätta med det. Och även att napp och vaggvisor funkar så bra, hon lär ju älska sångstunder på öppna förskolan å sådär sen :p
 
Jag fick (tog :angel:) sovmorgon idag. Himmel så skönt. När mannen vaknade var jag gråtfärdig. Inser att jag redan när vi går o lägger oss har ångest över att klockan kommer bli tre och att han är så orolig då :(
Är väl inte själva grejen att inte få sova nån vidare kvalité mellan 3-6 utan snarare att han är orolig och jag känner att jag inte riktigt kan möta upp det. Men det ger sig väl tänker jag, jag får försöka lugna honom (han är inte ledsen eller skriker utan sprattlig och krystig) och hjälpa honom så gott jag kan.

Inatt har han sovit större delen på mitt bröst. Det är så mysigt :love::cry:
 
Sambon och de stora barnen är iväg nu på förmiddagen, vilket gör att det är osannolikt lugnt här hemma. Bra prickad dag, eftersom natten först bjöd på mello (FEL låt vann :down:) med barnen och sedan på en bebis som aldrig riktigt somnade om... efter typ 2x2 h sömn steg jag motvilligt upp och klämde i mig en rad choklad innan frukost :o, berätta inte det för någon!

Annars sover den lille väldigt mycket, på mig eller sambon, så de arma storebröderna hinner inte träffa honom i någon större utsträckning. Men när de väl gör det är de vansinnigt fina med honom :heart. Katterna däremot vet jag inte riktigt vad det tagit åt - den som brukar vara livrädd för folk i allmänhet och barn/bebisar i synnerlighet har varit framme och nosat och kommer och gosar med mig i sängen trots att det ligger en bebis där, medan vår andra som brukar vara den sociala och bebisskötande (nåja, men i alla fall hålla sig i närheten) har flyttat ner på nedervåningen och verkar olycklig :(. Jag hoppas att hon blir som vanligt snart!

Choklad till frukost är en mänsklig rättighet när man sover lite! :up:
 
Jag fick (tog :angel:) sovmorgon idag. Himmel så skönt. När mannen vaknade var jag gråtfärdig. Inser att jag redan när vi går o lägger oss har ångest över att klockan kommer bli tre och att han är så orolig då :(
Är väl inte själva grejen att inte få sova nån vidare kvalité mellan 3-6 utan snarare att han är orolig och jag känner att jag inte riktigt kan möta upp det. Men det ger sig väl tänker jag, jag får försöka lugna honom (han är inte ledsen eller skriker utan sprattlig och krystig) och hjälpa honom så gott jag kan.

Inatt har han sovit större delen på mitt bröst. Det är så mysigt :love::cry:

Ja, älskar när dom sover på bröstet! John sover alltid en sväng på bröstet per natt, ungefär 2,5 h.

Jag är väldigt glad över hur det kändes igår när John var orolig. Jag kände mig trygg och stärkt i att alla hans behov var tillfredsställda och att oron betyder att han utvecklas, något som är bra för honom. Så det var inte ens jobbigt när han skrek för fulla muggar och tårarna sprutade. Jag höll honom bara nära nära och vaggade och sjöng lite och kände att jag verkligen fanns där för honom, istället för att få dåligt samvete och känna mig otillräckligt. Väldigt skönt att få känna så! Berodde säkert mycket på att jag var utvilad och i bra form. Önskar att man alltid kunde känna så..
 
Sambon och de stora barnen är iväg nu på förmiddagen, vilket gör att det är osannolikt lugnt här hemma. Bra prickad dag, eftersom natten först bjöd på mello (FEL låt vann :down:) med barnen och sedan på en bebis som aldrig riktigt somnade om... efter typ 2x2 h sömn steg jag motvilligt upp och klämde i mig en rad choklad innan frukost :o, berätta inte det för någon!

Annars sover den lille väldigt mycket, på mig eller sambon, så de arma storebröderna hinner inte träffa honom i någon större utsträckning. Men när de väl gör det är de vansinnigt fina med honom :heart. Katterna däremot vet jag inte riktigt vad det tagit åt - den som brukar vara livrädd för folk i allmänhet och barn/bebisar i synnerlighet har varit framme och nosat och kommer och gosar med mig i sängen trots att det ligger en bebis där, medan vår andra som brukar vara den sociala och bebisskötande (nåja, men i alla fall hålla sig i närheten) har flyttat ner på nedervåningen och verkar olycklig :(. Jag hoppas att hon blir som vanligt snart!

Nu när vi har två barn tycker jag också det är så himla lugnt om det bara är jag och bebis hemma :D

Vi såg också Melodifestivalen såklart :D:love: Min personliga favorit var Felix. Innerlig låt, bra röst, avskalat och intimt nummer. Men det kan vara så att det är strategiskt smartare att skicka Benjamin, då det redan är många manliga ballader i ESC i år. Har tyckt Benjamins låt är lite svag men den har i alla fall vuxit sen jag hörde den först. Kan tycka att numret är snyggare än låten och det sticker ut lite. Känner inte att vi behöver skämmas i Lissabon i maj i alla fall :) (vilket det fanns risk för med andra bidrag). Vi behöver ju inte vinna jämt, men jag tycker det är roligt om vi går till final, och det borde den fixa. Men till nästa år får nog Sverige tänka om, det här blir fjärde året i rad som vi skickar en ensam ung kille med en poplåt att representera oss. Nästa år får vi skicka nåt annat :p
 
@Sofie_B skönt känsla! Jag tror ju att Vidars orolighet beror på magont men samtidigt så bajsade han vid typ halv 4 imorse (själv utan pysventil) och pruttade så klurat på om det är hans oroliga stund helt enkelt som är kopplad till utveckling. Han är nöjd resten av dygnet liksom :rofl: Äh jag vet inte O_o
 
Sambon och de stora barnen är iväg nu på förmiddagen, vilket gör att det är osannolikt lugnt här hemma. Bra prickad dag, eftersom natten först bjöd på mello (FEL låt vann :down:) med barnen och sedan på en bebis som aldrig riktigt somnade om... efter typ 2x2 h sömn steg jag motvilligt upp och klämde i mig en rad choklad innan frukost :o, berätta inte det för någon!

Annars sover den lille väldigt mycket, på mig eller sambon, så de arma storebröderna hinner inte träffa honom i någon större utsträckning. Men när de väl gör det är de vansinnigt fina med honom :heart. Katterna däremot vet jag inte riktigt vad det tagit åt - den som brukar vara livrädd för folk i allmänhet och barn/bebisar i synnerlighet har varit framme och nosat och kommer och gosar med mig i sängen trots att det ligger en bebis där, medan vår andra som brukar vara den sociala och bebisskötande (nåja, men i alla fall hålla sig i närheten) har flyttat ner på nedervåningen och verkar olycklig :(. Jag hoppas att hon blir som vanligt snart!
Det var vuxet av dig att bara äta en rad choklad;)
Men till ditt försvar så kanske det var allt som fanns?:rofl:

(Godis innan frukost är ju bäst och väcker så många barndomsminnen från när man tidiga helgmornar smög ner för trappan för att kolla barnprogram medan resten av familjen sov. Lyckan när det fanns några godisar kvar i skålen:heart:laugh:)
 
@Sofie_B skönt känsla! Jag tror ju att Vidars orolighet beror på magont men samtidigt så bajsade han vid typ halv 4 imorse (själv utan pysventil) och pruttade så klurat på om det är hans oroliga stund helt enkelt som är kopplad till utveckling. Han är nöjd resten av dygnet liksom :rofl: Äh jag vet inte O_o

Ja.. läkaren vi träffade på BVC sa att det är väldigt vanligt att misstolka oroligheten för magont, men att det oftast är just det att dom utvecklas och smälter alla intryck.
 
Vi låg idag, första gången på jättelänge. Det gjorde skitont. :nailbiting: Kändes liksom konstigt i mig, dels kom mannen knappt in, det tog lång tid innan mannen kunde stoppa in mer än toppen, och det var inte särskilt njutningsfullt. Jag som alltid kommer en handfull gånger har nog aldrig varit så långt ifrån en orgasm som idag. :(
Upplevde samma sak.
Första gången var inte skönt. Dock spände jag mig en del och liksom väntade på att det skulle göra ont.
Det har blivit bättre för varje gång. Rekommenderar glidmedel
 
Kan det inte bara bli vår nu :arghh: Jag hatar vintern, och den här vintern mest av allt. De senaste veckorna har det ena avlöst det andra. Kräksjuka, mjölkstockningar, och nu senast en förkylning som däckat mig totalt. Feber, snoret sprutar, hosta som river i halsen, trött i hela kroppen och bara så orkeslös. Sonen hade förkylningen förra veckan och har möjligen fått förkylningsastma. Är såklart livrädd att L ska bli dålig av alla baciller. Snälla vår, kom nu :(
Det känns avlägset att kunna gå utanför dörren utan att klä på barnen sjuhundra kläder först. Dessutom är det så halt på vår lilla väg att jag inte vågar gå ut med barnvagnen ens. Inte för att jag skulle orkat :meh: Jag pallar inte mer!!
 
Gillar era små att bada? :)

Här är det inte poppis... skriker oftast så fort hon är i vattnet och slutar inte förrän man har henne inlindad i handduk efteråt... Försökte t.o.m göra extra mysigt idag med lugn musik i bakgrunden och hoppades verkligen hon skulle tycka det var skönt.

Längtar tills avslaget är helt borta (borde vara när som nu) så jag kan bada igen, har förhoppningar om att hon kanske gillar det mer om jag badar med henne :love:
 
Gillar era små att bada? :)

Här är det inte poppis... skriker oftast så fort hon är i vattnet och slutar inte förrän man har henne inlindad i handduk efteråt... Försökte t.o.m göra extra mysigt idag med lugn musik i bakgrunden och hoppades verkligen hon skulle tycka det var skönt.

Längtar tills avslaget är helt borta (borde vara när som nu) så jag kan bada igen, har förhoppningar om att hon kanske gillar det mer om jag badar med henne :love:
Kotten gallskrek första gången men har gillat det sen. :) Vatten i varmare änden av skalan och en varm handduk på spädbarnsstödet i baljan så funkar det fint. Vi badar dock ingen längre stund, eftersom det är svårt att få upp temperaturen i rummet så skulle han ändå bli nedkyld tillslut.
 
Tror tuttförvirringen är ett faktum här :down::(
Idag skulle han äta ut Calma-flaskan eftersom jag pumpade i den andra, och han fick inte till suget alls och blev tillslut ilsken och skrek till han fick andra flaskan... Krånglar ofta vid amningen också, i förmiddags sög han bara om jag gick och ammade, vilket jag läst ofta funkar i den situationen. Natten funkar än så länge bra, men annars slutar det alltid förr eller senare med att han släpper och vrålar.

Sambon och jag resonerade om hur vi skulle göra, och jag har nog ändå hellre en flaskmatad bebis med mindre magont än en delammad bebis med mycket magont. Ändå känns det tråkigt om han snart inte ska vilja amma alls, såklart.
 
Angående magontsdiskussionen så upplever vi att babypottingen råder bot på vår bebis magont. När hon kränger, sparkar och börjar småskrika är det nästan alltid magen och det känns som att grodhållningen hjälper henne att tömma tarmen. Förstår att det inte funkar för alla men för oss har det blivit en rutin som underlättar vardagen.
 
Kan det inte bara bli vår nu :arghh: Jag hatar vintern, och den här vintern mest av allt. De senaste veckorna har det ena avlöst det andra. Kräksjuka, mjölkstockningar, och nu senast en förkylning som däckat mig totalt. Feber, snoret sprutar, hosta som river i halsen, trött i hela kroppen och bara så orkeslös. Sonen hade förkylningen förra veckan och har möjligen fått förkylningsastma. Är såklart livrädd att L ska bli dålig av alla baciller. Snälla vår, kom nu :(
Det känns avlägset att kunna gå utanför dörren utan att klä på barnen sjuhundra kläder först. Dessutom är det så halt på vår lilla väg att jag inte vågar gå ut med barnvagnen ens. Inte för att jag skulle orkat :meh: Jag pallar inte mer!!
Förstår dig verkligen! Här har det töat hela dagen men nyss när jag tittade ut så vräker snön ner igen :yuck: och när jag dessutom ju inte tar mig iväg så mycket med bebis än så känner jag mig nästan insnöad... Tack och lov finns gc-väg som snöröjs utanför tomten så vi kan iallafall gå promenader. Längtar dock efter vår, spirande gräs, snödroppar, varmare temperatur och sol!
 
Gillar era små att bada? :)

Här är det inte poppis... skriker oftast så fort hon är i vattnet och slutar inte förrän man har henne inlindad i handduk efteråt... Försökte t.o.m göra extra mysigt idag med lugn musik i bakgrunden och hoppades verkligen hon skulle tycka det var skönt.

Längtar tills avslaget är helt borta (borde vara när som nu) så jag kan bada igen, har förhoppningar om att hon kanske gillar det mer om jag badar med henne :love:

Här Har vi någon som inte sagt ett pip under bad. Hon blir mest arg när det är dags att kliva upp Hon myser ordentligt i badet
 
Bebis startade sin dag strax efter 04. Hon somnade precis. Däremellan har hon sovit typ 3 h upphackat på powernaps och två 40-minutare.
Vad händer?!:confused::eek:
 
@pollex jag hann ju aldrig svara på din berättelse från dag 1 i skapelseberättelsen.
Verkligen, vilken tur vi har som lever i drn tid vi gör och i den här delen av världen. Det är så svårt att sätta sig in i en sådan upplevelse men jag tror att oron skulle vara förlamande för min del! Även i efterföljande graviditeter...
Märkligt att det inte blev någon återkoppling. Hur har det varit i dina andra graviditeter? Har du fått bra stöd eller har du själv fått pusha för extra övervakning m.m?
 
Och ni som också vill fixa med trädgård, tror det var @Evenstar och @FeatherCloud , vi får peppa varandra i det lilla!
Jag har fått hem ett paket med lökar och knölar som ag ska sätta i krukor för att förgylla vårat stentag tills vidare:D jordgubbsodling blir det i gamla vattenbaljor som har några sprickor i plasten som jag fått ärva från stallet.
Man får göra det bästa av situationen;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 920
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 388
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 407
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp