Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och ni som också vill fixa med trädgård, tror det var @Evenstar och @FeatherCloud , vi får peppa varandra i det lilla!
Jag har fått hem ett paket med lökar och knölar som ag ska sätta i krukor för att förgylla vårat stentag tills vidare:D jordgubbsodling blir det i gamla vattenbaljor som har några sprickor i plasten som jag fått ärva från stallet.
Man får göra det bästa av situationen;)
Jag har sått tomater grönkål och purjolök iallafall, sen blir det nog inte jättemycket mer än så, vill inte sitta med en massa grönsaker jag inte orkar eller hinner ta hand om :)
 
Bebis startade sin dag strax efter 04. Hon somnade precis. Däremellan har hon sovit typ 3 h upphackat på powernaps och två 40-minutare.
Vad händer?!:confused::eek:
Kotten sov 13:30 till 19. Om jag tidigare i veckan var orolig för att han sov för lite så undrar jag nu varför han sover så himla länge :eek:
 
Jag har sått tomater grönkål och purjolök iallafall, sen blir det nog inte jättemycket mer än så, vill inte sitta med en massa grönsaker jag inte orkar eller hinner ta hand om :)
Jo jag borde också så lite grönsaker men det är inte så inspirerande med en vinter som aldrig tar slut:mad:
Jordgubbarna är ändå viktigast för mig. Sen har vi vildhallon, björnbär och blåbär precis vid tomtgränsen:up:
 
Nu när vi har två barn tycker jag också det är så himla lugnt om det bara är jag och bebis hemma :D

Vi såg också Melodifestivalen såklart :D:love: Min personliga favorit var Felix. Innerlig låt, bra röst, avskalat och intimt nummer. Men det kan vara så att det är strategiskt smartare att skicka Benjamin, då det redan är många manliga ballader i ESC i år. Har tyckt Benjamins låt är lite svag men den har i alla fall vuxit sen jag hörde den först. Kan tycka att numret är snyggare än låten och det sticker ut lite. Känner inte att vi behöver skämmas i Lissabon i maj i alla fall :) (vilket det fanns risk för med andra bidrag). Vi behöver ju inte vinna jämt, men jag tycker det är roligt om vi går till final, och det borde den fixa. Men till nästa år får nog Sverige tänka om, det här blir fjärde året i rad som vi skickar en ensam ung kille med en poplåt att representera oss. Nästa år får vi skicka nåt annat :p

Det är lustigt det där! Pratade med en bekant som har tre barn på tre år (när deras yngsta föddes hade de alltså en som rätt precis fyllde 3 och en som var ~1,5) och vi konstaterade att man liksom alltid verkar ha fullt upp med det antalet barn man har (dvs när man har ett så tar det upp all ens tid, osv), men just också att ett barn mindre jämfört med ens normala antal kan få en att känna att det är rena semestern :D

Jag kommer att vägra att heja på Sverige i Lissabon :arghh:. Vet inte om jag egentligen hade någon favorit av gårdagens bidrag (jag skapade bara en botten-lista :angel:) men åttaåringen röstade på Shuffla och femåringen på Fuldans :p
 
Det var vuxet av dig att bara äta en rad choklad;)
Men till ditt försvar så kanske det var allt som fanns?:rofl:

(Godis innan frukost är ju bäst och väcker så många barndomsminnen från när man:angel: tidiga helgmornar smög ner för trappan för att kolla barnprogram medan resten av familjen sov. Lyckan när det fanns några godisar kvar i skålen:heart:laugh:)

Det fanns mer choklad... då :angel::angel::angel:. Inte-innan-frukost är en av de få chokladspärrar som jag normalt sett har, så det kändes illa nog :p
 
Kan det inte bara bli vår nu :arghh: Jag hatar vintern, och den här vintern mest av allt. De senaste veckorna har det ena avlöst det andra. Kräksjuka, mjölkstockningar, och nu senast en förkylning som däckat mig totalt. Feber, snoret sprutar, hosta som river i halsen, trött i hela kroppen och bara så orkeslös. Sonen hade förkylningen förra veckan och har möjligen fått förkylningsastma. Är såklart livrädd att L ska bli dålig av alla baciller. Snälla vår, kom nu :(
Det känns avlägset att kunna gå utanför dörren utan att klä på barnen sjuhundra kläder först. Dessutom är det så halt på vår lilla väg att jag inte vågar gå ut med barnvagnen ens. Inte för att jag skulle orkat :meh: Jag pallar inte mer!!

Men fy..! Stackars dig, så jobbigt!

Hoppas verkligen på både vår och friskhet åt er omgående! :heart
 
@pollex jag hann ju aldrig svara på din berättelse från dag 1 i skapelseberättelsen.
Verkligen, vilken tur vi har som lever i drn tid vi gör och i den här delen av världen. Det är så svårt att sätta sig in i en sådan upplevelse men jag tror att oron skulle vara förlamande för min del! Även i efterföljande graviditeter...
Märkligt att det inte blev någon återkoppling. Hur har det varit i dina andra graviditeter? Har du fått bra stöd eller har du själv fått pusha för extra övervakning m.m?

Egentligen så borde ju den typen sv graviditeter som min första följas upp bättre än en som förlöper normalt kan jag tycka, men jag kan inte minnas att någon av de jag lärde känna på neo fick någon direkt uppföljning utan fokus hamnade väldigt snabbt på barnen istället. Vilket i och för sig var första prio för oss med... När jag sedan var på inskrivningen vid nästa graviditet upplevde jag att jag fick pusha på den BM som jag hade då för att få en remiss till spec-MVC och det var väldigt formellt med att jag först var tvungen att träffa läkaren på (mitt eget) MVC, men när jag sedan kom till spec-MVC så var de toppen och hade lagt upp en plan och åtgärder som kändes jättebra - jag hade förväntat mig mycket mindre. Den här graviditeten var jag lite nervös över att inte få samma stöd eftersom det gick så bra sist, men den hör gången var MVC mened på noterna direkt (jag fick en jättebra BM :)) och spec-MVC verkade se det som självklart att köra samma tillvägagångssätt en gång till :up:
 
Egentligen så borde ju den typen sv graviditeter som min första följas upp bättre än en som förlöper normalt kan jag tycka, men jag kan inte minnas att någon av de jag lärde känna på neo fick någon direkt uppföljning utan fokus hamnade väldigt snabbt på barnen istället. Vilket i och för sig var första prio för oss med... När jag sedan var på inskrivningen vid nästa graviditet upplevde jag att jag fick pusha på den BM som jag hade då för att få en remiss till spec-MVC och det var väldigt formellt med att jag först var tvungen att träffa läkaren på (mitt eget) MVC, men när jag sedan kom till spec-MVC så var de toppen och hade lagt upp en plan och åtgärder som kändes jättebra - jag hade förväntat mig mycket mindre. Den här graviditeten var jag lite nervös över att inte få samma stöd eftersom det gick så bra sist, men den hör gången var MVC mened på noterna direkt (jag fick en jättebra BM :)) och spec-MVC verkade se det som självklart att köra samma tillvägagångssätt en gång till :up:
Jo jag tycker att det verkat så på det @cili skrivit om sina upplevelser, att fokus bara ligger på barnet. Vilket säkert är lätt hänt men naturligtvis behöver även föräldrarna stöd under och efter en sådan upplevelse.

Efter min första förlossning kom barnmorskan upp på BB för att gå igenom det hela och kunna svara på frågor och denna gången blev jag erbjuden samtal om jag ville (jag åkte ju hem efter 6 h).

Bra att det ändå funkat när du fått komma till spec-mvc:)
 
Se bara till att skaffa en relativt harmlös i så fall - så att den inte inverkar negativt på t ex mängd som är möjlig att äta :angel:
Jag borde fixa spärrar för det mesta för just nu är jag som ett avgrundshål:arghh: förutom diverse goda grejer så har jag skaffat mig ett beroende av röd paprika:rofl:
 
Min första förlossning var ganska lik @Sofie_B s, med igångsättning, eda som inte tog, barnet låg snett och det slutade med akutsnitt. Vi blev erbjudna samtal efter den förlossningen, men kände inte att vi behövde det då vi aldrig upplevde det som dramatiskt eller så. Men det var på sätt och vis skönt att bli erbjuden.
 
Det är lustigt det där! Pratade med en bekant som har tre barn på tre år (när deras yngsta föddes hade de alltså en som rätt precis fyllde 3 och en som var ~1,5) och vi konstaterade att man liksom alltid verkar ha fullt upp med det antalet barn man har (dvs när man har ett så tar det upp all ens tid, osv), men just också att ett barn mindre jämfört med ens normala antal kan få en att känna att det är rena semestern :D

Jag kommer att vägra att heja på Sverige i Lissabon :arghh:. Vet inte om jag egentligen hade någon favorit av gårdagens bidrag (jag skapade bara en botten-lista :angel:) men åttaåringen röstade på Shuffla och femåringen på Fuldans :p

Ja när vi bara hade sonen var det alltid fullt upp :p När man bara har den ena nu så är det inte alls särskilt jobbigt. Det är ju 50% färre barn än normalt :D

Haha, det var framför allt de två bidrag som jag skulle skämts för om vi skickade :rofl:
 
Min första förlossning var ganska lik @Sofie_B s, med igångsättning, eda som inte tog, barnet låg snett och det slutade med akutsnitt. Vi blev erbjudna samtal efter den förlossningen, men kände inte att vi behövde det då vi aldrig upplevde det som dramatiskt eller så. Men det var på sätt och vis skönt att bli erbjuden.

Jag blev också erbjuden samtal, vilket jag tackade ja till, men har inte hört något efter det så vet inte riktigt vad som hände med det.
 
Jag missar så mycket i tråden hela tiden. Hinner ju aldrig att läsa ifatt.
Här är det full rulle hela dagarna, jag tror det första utvecklingssteget är över För nu har vi en väldigt nöjd tjej som även har ökat sitt matintag.

Någon pratade om planering jag har tänkt planera endel här under våren, så planen är att förså lite nu i veckan. Planen är jordgubbar, grönkål, tomat, sockerärtor och sedan ska vi gräva om en gamal rabatt och göra till potatis-, morot- och palsternacksland.

I morgon är det dags för det första läkarbesöket, men även optikern för mig.
 
Jag måste tipsa om den här vid snoriga näsor. :love:
H hatar allt vad nässpray är, men denna funkar (även om den är för bebisar). Så smidig när den behövs på R med.
 

Bifogade filer

  • IMG_20180312_082503.webp
    IMG_20180312_082503.webp
    120 KB · Visningar: 25
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 920
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 388
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 407
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp