Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är precis likadan, häromnatten när grodan sov 4,5 h för första gången blev jag rädd för att han svälter. :o Blir lika glad varje gång vi väger honom och han fortsatt gå upp, inser dock att han måste slå av på takten någon gång.. annars kommer han väga 23 kg när han är ett år. :o:p:rofl:

Och min rygg skulle verkligen uppskatta en lite lugnare viktökning. Herregud var paj jag blir av att bära en nästan 6 kg bebis 3 h varje kväll! Vi har nu köpt en bärsele, ska prova den. Vet dock inte om han kommer tillräckligt nära i den för att vara nöjd under orolighetsperioden, men sjalen blir alldeles för varm. :( Önskar för övrigt att jag hade gymmar betydligt mer innan graviditet..
 
Precis tagit en barnvagnspromenad i skogen närmast den bostad vi kanske ska köpa. Mysigt område som min man växt upp i och barnvänligt! Vi får se om vi bjuder. Lilla F har sovit nästan hela tiden men blir asförbannad när mössan åker ned över ögonen. :p
 
Är precis likadan, häromnatten när grodan sov 4,5 h för första gången blev jag rädd för att han svälter. :o Blir lika glad varje gång vi väger honom och han fortsatt gå upp, inser dock att han måste slå av på takten någon gång.. annars kommer han väga 23 kg när han är ett år. :o:p:rofl:
Kurvorna planar ju ut så småningom, så förhoppningsvis slår även John av på takten snart :D om inte annat så börjar dom ju röra sig mer och mer, det borde öka förbränningen :p
 
Och min rygg skulle verkligen uppskatta en lite lugnare viktökning. Herregud var paj jag blir av att bära en nästan 6 kg bebis 3 h varje kväll! Vi har nu köpt en bärsele, ska prova den. Vet dock inte om han kommer tillräckligt nära i den för att vara nöjd under orolighetsperioden, men sjalen blir alldeles för varm. :( Önskar för övrigt att jag hade gymmar betydligt mer innan graviditet..
Jisses, jag tycker ju kotten har blivit tung. :o Gissar att han väger runt 4,3 kg nu :D

Vad köpte ni för sele? Jag funderar på att åka till ett sjalotek i närheten med bebis och få hjälp att prova. Har ju köpt två beg. sjalar men är inte jätrenöjd med någon av dom, så är lite nyfiken på sele också :)
 
Vi får se vad vi väger i morgon och om vi går igenom besiktningen. Men det tror jag.

Dock är det väldigt mycket kladd i hennes högra öga. Så ska fråga vad jag kan göra för att hjälpa Vet att det är väldigt vanligt och pga trånga tårkanaler.
 
Vi får se vad vi väger i morgon och om vi går igenom besiktningen. Men det tror jag.

Dock är det väldigt mycket kladd i hennes högra öga. Så ska fråga vad jag kan göra för att hjälpa Vet att det är väldigt vanligt och pga trånga tårkanaler.
Här var ögonen konstant gulkladdiga och nästan igenmurade (mest efter natten, men i princip hela tiden i någon utsträckning) till för en vecka sedan. Då började vi tvätta med koksalt, inte bara vatten typ morgon och kväll och nu är det jättemycket bättre. Men det har ni kanske provat redan? :)
 
Förresten, en föräldrapenningsfråga: min chef årerkopplade efter mitt lönesamtal, och det visar sig att jag får en väldigt trevlig löneförhöjning från april :d

Vet någon hur det funkar med Försäkringskassan, måste jag eller jobbet meddela f-kassan ny SGI något sätt för att få ut mer f-penning? Har hittills lämnat ansökan för dagar tom juni, behöver man "söka om" dom för att en ökning ska gå igenom?
 
Förresten, en föräldrapenningsfråga: min chef årerkopplade efter mitt lönesamtal, och det visar sig att jag får en väldigt trevlig löneförhöjning från april :d

Vet någon hur det funkar med Försäkringskassan, måste jag eller jobbet meddela f-kassan ny SGI något sätt för att få ut mer f-penning? Har hittills lämnat ansökan för dagar tom juni, behöver man "söka om" dom för att en ökning ska gå igenom?

Härligt med löneförhöjning!

Du anmäler ny inkomst till försäkringskassan. Blanketten heter typ ”ändrad inkomst i pågående ärende”. Försäkringskassan stämmer sedan av med arbetsgivaren och korrigerar utbetalningarna, utifrån datumet för den nya lönen, efter att den nya SGIn är fastställd. Med eventuell retroaktiv utbetalning om det visar sig att du fått för lite utbetalt. Ska inte vara svårare än så. :)
 
Härligt med löneförhöjning!

Du anmäler ny inkomst till försäkringskassan. Blanketten heter typ ”ändrad inkomst i pågående ärende”. Försäkringskassan stämmer sedan av med arbetsgivaren och korrigerar utbetalningarna, utifrån datumet för den nya lönen, efter att den nya SGIn är fastställd. Med eventuell retroaktiv utbetalning om det visar sig att du fått för lite utbetalt. Ska inte vara svårare än så. :)
Tack för svar! :) Låter ju förhållandevis enkelt för att vara försäkringskassan :D
 
Här var ögonen konstant gulkladdiga och nästan igenmurade (mest efter natten, men i princip hela tiden i någon utsträckning) till för en vecka sedan. Då började vi tvätta med koksalt, inte bara vatten typ morgon och kväll och nu är det jättemycket bättre. Men det har ni kanske provat redan? :)

Vi har mest torkat med vatten och svurit :p koksalt ska testas! Tack för tips!
Gör du själv eller köper du?
 
Jisses, jag tycker ju kotten har blivit tung. :o Gissar att han väger runt 4,3 kg nu :D

Vad köpte ni för sele? Jag funderar på att åka till ett sjalotek i närheten med bebis och få hjälp att prova. Har ju köpt två beg. sjalar men är inte jätrenöjd med någon av dom, så är lite nyfiken på sele också :)

Ja, det är lite att bära på.. :D

Vi köpte en BabyBjörn One Air. Den ska dels vara ergonomisk för bebis, sen erbjuder den många olika bärpositioner - framåtvänd, vänd mot bäraren, på höften och på ryggen, och så hoppas vi att den är lite svalare i och med att John är som ett litet element. Mannen testade sen igår. Bebis var nöjd och glad, mannen lika så. Jag tycker att knäna inte kom upp fullt så högt som jag önskat men ändå högre än rumpan.
 
Jisses, jag tycker ju kotten har blivit tung. :o Gissar att han väger runt 4,3 kg nu :D

Vad köpte ni för sele? Jag funderar på att åka till ett sjalotek i närheten med bebis och få hjälp att prova. Har ju köpt två beg. sjalar men är inte jätrenöjd med någon av dom, så är lite nyfiken på sele också :)

Min lilla donna väger ca 7,5 kg nu :angel:
Men nu har hon börjat vända sig och vara med rörlig och sprattlig i allmänhet, så nu kommer nog kurvan börja plana ut lite mer snart :p Men ja det är tungt!

Skitmånaden fortsätter. Tror jag håller på att få bihåleinflammation :meh:
Har dessutom en white spot efter senaste mjölkstockningen, den har suttit mitt i bröstvårtan i ca två veckor nu och den gör ont :(
 
Här vill alla bebisgosa..
Snapchat-2030612108.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 920
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 387
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 406
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp