Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tula-selarna är ju jättefina :love: men ergobaby känns enklare på någon vis. Kikar på Ergobaby Omni 360, kunde ju vara smidigt att slippa spädbarnsinlägget. Ni som har 360 - hur varma är dom? Känns det värt att skaffa en meshvariant när man har en varm bebis? :)
 
Tula-selarna är ju jättefina :love: men ergobaby känns enklare på någon vis. Kikar på Ergobaby Omni 360, kunde ju vara smidigt att slippa spädbarnsinlägget. Ni som har 360 - hur varma är dom? Känns det värt att skaffa en meshvariant när man har en varm bebis? :)

Tulan tycker jag nästan är smidigare dock. Nu kan jag inte tala för 360 (då jag inte vill bära med ansiktet ut) men adapten, som inte heller behöver ilägg är grym.
 
Jag var inne på bonprix och skulle titta på lite kläder till Havanna och om det fanns något till Ronja. Men de har tydligen tagit bort bebiskläder helt (köpte mycket till Havanna där). Men de har istället en flik som heter "stora storlekar", varför har man döpt BARNKLÄDER till "stora storlekar"?!
 
Jag var inne på bonprix och skulle titta på lite kläder till Havanna och om det fanns något till Ronja. Men de har tydligen tagit bort bebiskläder helt (köpte mycket till Havanna där). Men de har istället en flik som heter "stora storlekar", varför har man döpt BARNKLÄDER till "stora storlekar"?!

Var tvungen att gå in och se vad du menade. Kändes ju rätt illa, ja. Och onödigt.
 
Var tvungen att gå in och se vad du menade. Kändes ju rätt illa, ja. Och onödigt.
Jag förstår absolut att vissa behöver bredare kläder och har inget emot det. Men just namnvalet när det handlar om barn. "vi handlar kläder på tjockisavdelningen", det är lite den känslan jag får av det.
H är bred, men inte tjock på något sätt, men har ärvt mina fantastiska breda axlar. Men det bär mig emot att handla i kategorin "stora storlekar"
 
Jag förstår absolut att vissa behöver bredare kläder och har inget emot det. Men just namnvalet när det handlar om barn. "vi handlar kläder på tjockisavdelningen", det är lite den känslan jag får av det.
H är bred, men inte tjock på något sätt, men har ärvt mina fantastiska breda axlar. Men det bär mig emot att handla i kategorin "stora storlekar"

Ja namnvalet (och indelningen) jag reagerade på. Olika passform är ju bara bra, att utbud finns. Hade ju varit så enkelt att lägga alternativet i samma kategori. Särskilt eftersom det fanns både vida och "normala" i samma plagg.
 
Tula-selarna är ju jättefina :love: men ergobaby känns enklare på någon vis. Kikar på Ergobaby Omni 360, kunde ju vara smidigt att slippa spädbarnsinlägget. Ni som har 360 - hur varma är dom? Känns det värt att skaffa en meshvariant när man har en varm bebis? :)

Vi skaffa ju sele just för att sjalen kändes lite för varm ibland, har inte alls upplevt att hon blivit för varm i selen och klagat som hon gör med sjalen. Dock somnar hon ofta i selen med huvudet mot mitt bröst och då blir hon lite svettig just på den sidan ansiktet, men det har ju inte med selen att göra :p

Men meshvariant är ju säkert kanon nu när våren och sommaren förhoppningsvis kommer snart :up:
 
Urk vilken skitnatt. Bebis vaknade vid midnatt och var hungrig. Tyvärr var jag inte snabb nog utan han hann vakna till - och ratade bröstet. Nattetid har annars funkat klockrent eftersom han är lite dåsig.
Fick panikväcka sambon och be honom göra ersättning medan jag och bebis storgrät ikapp :(

Hatar att det blir så stor grej för mig att amma när det inte ens var viktigt för mig från början. Känns lite som att det enda som skiljer mig som mamma från andra har tagits ifrån mig och att bebis ratar mig när han ratar amningen. (Jag fattar ju egentligen att det inte är så men det är verkligen inte rationellt, det här) samt att alla knep och rutiner vi hittat bara föll, säkert för att vi tillbringat så sjukt många timmar med att just amma och det funkar så bra som tröst innan.

Sambon som är just mer rationell försökte trösta med att " vi visste ju att det här kunde hända" vilket såklart inte hjälpte alls utan bara fick mig att känna mig dumförklarad. Inte lätt! Sen tog han båda nattens matningar medan jag sov :heart. Vaknade ändå helt utmattad, säkert för att jag var så ledsen inatt.

Ursäkta romanen, behövde mest skriva av mig och gnälla lite. :wtf::(
 
@FeatherCloud vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att jag skickar virtuell tröst :heart Det vet du ju säkert (men mitt i natten, trött, sliten och inte fullt så rationell som man kanske är i vanliga fall) att huruvida du ammar eller inte såklart inte sätter ditt värde som mamma :heart
 
Här är det täppt i näsan. Har beställt hem en sån där som @YaHilweh tipsade om samt en näsfrida så hoppas de dyker upp imorgon. Tycker så synd om honom, är han avslappnad o lugn funkar näsan utan större motstånd men när han blir lite orolig eller spänner sig så blir det tätt i näsan = han blir ännu mer uppjagad.

Det jobbiga är ju att det går ut över amningen, svårt att äta när man inte får luft liksom. Sköljer med koksalt och kör med nässug men nässugen den verkar knappt göra till eller ifrån .
 
@FeatherCloud vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att jag skickar virtuell tröst :heart Det vet du ju säkert (men mitt i natten, trött, sliten och inte fullt så rationell som man kanske är i vanliga fall) att huruvida du ammar eller inte såklart inte sätter ditt värde som mamma :heart
Tack snälla :heart
Vet ju det egentligen, men det är verkligen galet vad känsloladdat det här med amningen blev plötsligt... :crazy:
 
Här är det täppt i näsan. Har beställt hem en sån där som @YaHilweh tipsade om samt en näsfrida så hoppas de dyker upp imorgon. Tycker så synd om honom, är han avslappnad o lugn funkar näsan utan större motstånd men när han blir lite orolig eller spänner sig så blir det tätt i näsan = han blir ännu mer uppjagad.

Det jobbiga är ju att det går ut över amningen, svårt att äta när man inte får luft liksom. Sköljer med koksalt och kör med nässug men nässugen den verkar knappt göra till eller ifrån .
Droppa lite bröstmjölk i näsan, det är toppen till mycket!:D
 
Urk vilken skitnatt. Bebis vaknade vid midnatt och var hungrig. Tyvärr var jag inte snabb nog utan han hann vakna till - och ratade bröstet. Nattetid har annars funkat klockrent eftersom han är lite dåsig.
Fick panikväcka sambon och be honom göra ersättning medan jag och bebis storgrät ikapp :(

Hatar att det blir så stor grej för mig att amma när det inte ens var viktigt för mig från början. Känns lite som att det enda som skiljer mig som mamma från andra har tagits ifrån mig och att bebis ratar mig när han ratar amningen. (Jag fattar ju egentligen att det inte är så men det är verkligen inte rationellt, det här) samt att alla knep och rutiner vi hittat bara föll, säkert för att vi tillbringat så sjukt många timmar med att just amma och det funkar så bra som tröst innan.

Sambon som är just mer rationell försökte trösta med att " vi visste ju att det här kunde hända" vilket såklart inte hjälpte alls utan bara fick mig att känna mig dumförklarad. Inte lätt! Sen tog han båda nattens matningar medan jag sov :heart. Vaknade ändå helt utmattad, säkert för att jag var så ledsen inatt.

Ursäkta romanen, behövde mest skriva av mig och gnälla lite. :wtf::(
Men du! Det är ju bra mycket mer än amningen som skiljer dig som mamma från resten av omgivningen! Det är ingen annan än du som burit på bebisen i 9 månader, känt hur den rört sig i din mage och sedan fött den. Det kan ingen ta ifrån dig och det ger dig ett enormt försprång gentemot andra!
Hurivida du är barnets mamma eller inte hänger inte ihop med amningen, det är så mycket mer än så!
 
Men du! Det är ju bra mycket mer än amningen som skiljer dig som mamma från resten av omgivningen! Det är ingen annan än du som burit på bebisen i 9 månader, känt hur den rört sig i din mage och sedan fött den. Det kan ingen ta ifrån dig och det ger dig ett enormt försprång gentemot andra!
Hurivida du är barnets mamma eller inte hänger inte ihop med amningen, det är så mycket mer än så!
Tack :heart du har såklart helt rätt, tack för att du ger mig lite perspektiv!
 
Men du! Det är ju bra mycket mer än amningen som skiljer dig som mamma från resten av omgivningen! Det är ingen annan än du som burit på bebisen i 9 månader, känt hur den rört sig i din mage och sedan fött den. Det kan ingen ta ifrån dig och det ger dig ett enormt försprång gentemot andra!
Hurivida du är barnets mamma eller inte hänger inte ihop med amningen, det är så mycket mer än så!

+1 på den! Jag förstår att det är jobbigt @FeatherCloud och jag förstår helt den icke rationella sidan.. jag är rätt duktig på att fastna där själv! Men oavsett amning eller ersättning så är du den absolut bästa mamman till ditt barn. Skickar all stöttning och pepp jag kan! :heart

(sen vet jag inte om det är något specifikt du är orolig för med ersättning? Typ allergier och så? Om det är så kan jag flika in att min storebror ammades och jag fick ersättning. Han har massa allergier och var rätt krasslig som barn, jag var kärnfrisk och tål allt)
 
Droppa lite bröstmjölk i näsan, det är toppen till mycket!:D

Vi ska prova det idag! Har också en täppt bebis. Han störs inte av det förutom vid amningen. Jag har också en Physiomer, men den bet inte fullt ut imorse och man ska helst inte använda den mer än 4 ggr per dag läste jag. Så jag tänkte prova snorsug (första gången), Physiomer och sen (om det behövs) droppa i bröstmjölk. Är ensam med bebis idag så funderar över om jag ska ta det när han sover för enkelhetens skull, men samtidigt känns det lite som ett övergrepp.. så jag väntar nog tills han är vaken. :D
 
Alltså - vilken kväll och natt! :love:

Det började med att han var på väldigt bra humör igår kväll, inte alls sådär ledsen som dom tidigare kvällarna. Nu kunde han sitta med nappen i knäet istället för att man fick går runt, runt, runt med en gallskrikande bebis. Så otroligt skönt för både mammahjärtat och ryggen! Han var fortfarande pigg men inte lika orolig. Han somnade vid midnatt och sov sedan till 04.40, då ammade vi 20 min innan han däckade igen för att sova 05-07. Ammade 15 min och sov sedan 1,5 h till. Såååå otroligt skönt! :banana:
 
här börjar vi få lite ordning på nätterna och har till och med fått sova i fyra timmar i sträck vissa stunder :banana:

Dessutom är han betydligt mer lättsövd jämfört med då han skulle bäras runt i evigheter och ibland bara kunde sova på mig :o

Och dessutom är han vaken och nöjd längre och längre stunder under dagen :D
 
Tack snälla :heart
Vet ju det egentligen, men det är verkligen galet vad känsloladdat det här med amningen blev plötsligt... :crazy:

Det här med amningen kan ju verkligen knäcka en. Jag var också lugn med det innan men känns som en prestigefråga nu. Helt och fullt irrationellt för som det skrevs är vi de bästa mammorna för våra barn och det är vi som burit dem i 9 månader och fött fram dem.

Vi måste lita på att vi känner våra barn bäst och vi har alla redskap för att få dem att må bra, t.ex ersättning. Det viktigaste för ett barn är ju ändå att vi är nära och försöker trösta när det behövs, mer kan vi inte göra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 918
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 385
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 406
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp