Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har av någon anledning en väldigt stark känsla av att jag har ägglossning nu.  flytningar så långt från avslag det kan bli och extremt sex sug :angel:

Sambon är lycklig, så mycket sex han fått senaste 2-3v fick han knappt under senare 6 månaderna :o:D:angel:
 
Jag har av någon anledning en väldigt stark känsla av att jag har ägglossning nu.  flytningar så långt från avslag det kan bli och extremt sex sug :angel:

Sambon är lycklig, så mycket sex han fått senaste 2-3v fick han knappt under senare 6 månaderna :o:D:angel:

Avundsjuk :cautious: Inte på ägglossningen dock men på sexet. Jag har fortfarande avslag och det känns så äcklig så inget snusk så länge det håller på. Haft några dagar blödningsfritt så hoppas det snart är över. Är jättesugen :rofl:
 
Avundsjuk :cautious: Inte på ägglossningen dock men på sexet. Jag har fortfarande avslag och det känns så äcklig så inget snusk så länge det håller på. Haft några dagar blödningsfritt så hoppas det snart är över. Är jättesugen :rofl:

Jag tvingade mig på honom i duschen första gången, då hade jag mycket lite avslag kvar. (ja vi duschar ihop ganska ofta) dock blev vi störda hela tiden av någon som vaknade gav upp och tog med en handduk att ha under ..

Sedan är det bara att köra.. :angel:
 
Vi låg idag, första gången på jättelänge. Det gjorde skitont. :nailbiting: Kändes liksom konstigt i mig, dels kom mannen knappt in, det tog lång tid innan mannen kunde stoppa in mer än toppen, och det var inte särskilt njutningsfullt. Jag som alltid kommer en handfull gånger har nog aldrig varit så långt ifrån en orgasm som idag. :(
 
Vi låg idag, första gången på jättelänge. Det gjorde skitont. :nailbiting: Kändes liksom konstigt i mig, dels kom mannen knappt in, det tog lång tid innan mannen kunde stoppa in mer än toppen, och det var inte särskilt njutningsfullt. Jag som alltid kommer en handfull gånger har nog aldrig varit så långt ifrån en orgasm som idag. :(

Första gången har gjort ont efter båda förlossningarna. Denna gång var vi förbereda med glid. Men det var inte alls samma behov som sist.

Jag tror mycket handlar om att man inte slappnar av helt utan spänner sig omedvetet. Då man inte vet, det har vart mycket påverkan där nere länge mycket har ändrats. Jag tar svårt att komma ner än 1 gång om jag inte får gott om tid att starta om. Problemet är bara att han knappt hinner in innan det går för mig :o
 
Jag tvingade mig på honom i duschen första gången, då hade jag mycket lite avslag kvar. (ja vi duschar ihop ganska ofta) dock blev vi störda hela tiden av någon som vaknade gav upp och tog med en handduk att ha under ..

Sedan är det bara att köra.. :angel:

Haha nej .
Nej.
Nej.

Det luktar ju apa :wtf::rofl:
 
Oralt är kanske inte att rekommendera. Men sex är mer än oralt :p
Så skippa det orala tills det är över, det finns mycket kul att göra utan att tunga ska ned och slaffsa :angel::angel:
Haha oralt ligger så långt borta att det fanns inte ens lite i tanken :D

Haha skönt att nån är bekväm med doften :angel: Känner mig inte fräsch med doften helt enkelt. Men gillar inte sex (vaginalt får jag väl poängtera då :rofl:) vid mens heller, ska det vara ska fiffin vara utan blod och kläbb :angel:
Känner mig ändock avundsjuk, hade gärna velat vara bekväm med det men det är nog över snart så kan vänta lite till :angel:
 
Bebis har sovit sen 14... Gick förvisso inte lägga i vagnen innan 16 men sen har han slumrat så att jag kunnat fixa och plocka. Paradoxalt nog vill jag ju ofta bara att han ska somna (låter ju hemskt, men ni fattar :p) för att sen tycka det är jättetråkigt när han sover för länge :cautious::laugh:

Det är lustigt det där, hur man gör i princip allt för att de ska somna när de är vakna men sen när de väl sover så vill man att de ska vara vakna. Man blir ju nästan rastlös och vet inte vad man ska göra själv :rofl:
 
Haha oralt ligger så långt borta att det fanns inte ens lite i tanken :D

Haha skönt att nån är bekväm med doften :angel: Känner mig inte fräsch med doften helt enkelt. Men gillar inte sex (vaginalt får jag väl poängtera då :rofl:) vid mens heller, ska det vara ska fiffin vara utan blod och kläbb :angel:
Känner mig ändock avundsjuk, hade gärna velat vara bekväm med det men det är nog över snart så kan vänta lite till :angel:

Jag var obekväm med det tidigare. Men sambon bryr sig inte ett dugg dock får han inte vara där nere och härja när det är som värst.
Och btw vad menar du med lukten? Mitt avslag har aldrig luktat något speciellt. Dock slutade mitt avslag efter typ 2v denna gång. Så jag ska nog inte gnälla :p
 
Idag är jag lite frustrerad på sambon. Han har tagit 2 nätter i rad då jag har 4 i rad nu när han jobbar.
Tänkte har vart otroligt missnöjd nu på morgonen och jag har inte direkt kunnat sova. Frågar varför han inte tar upp henne osv och hör att hon är snorig och frågade om han testat med pysiomern. Får mest till svar av honom att "jag är inte redo att köpa upp än"
Och! Vårt liv styrs inte längre av vad vi vill, utan av vad våra barn behöver.

Jag tror han blev sur, för han hämtade pysiomern och gick sedan ned med henne.. Gladare bebis så fort näsan var ren.
 
Jag var obekväm med det tidigare. Men sambon bryr sig inte ett dugg dock får han inte vara där nere och härja när det är som värst.
Och btw vad menar du med lukten? Mitt avslag har aldrig luktat något speciellt. Dock slutade mitt avslag efter typ 2v denna gång. Så jag ska nog inte gnälla :p

Det är ju inte direkt luktfritt, inte så att jag går runt och osar men det bruna äckliga gamla blodet har ju onekligen en inte så fräsch doft :rofl:
 
Inatt chockade bebis oss genom att sova 00-4.30. Han har aldrig sovit så långt i ett svep tidigare. Eftersom mannen hade honom då innebar det 4.5 h ihållande djupsömn för min del, fösta gången det händer på fem veckor! När han vaknade så ammade vi 30 min och sen sov han 2 h och 45 min till. Bra natt med andra ord!

Kvällsoron gick också lite lättare att hantera igår. Så fort han visade tecken på det stängde jag och bebis in oss i ett mörkt rum och så gick jag och sjöng för honom. En stund var han otröstlig, sen var han hyfsat nöjd bara jag fortsatte gå. Gick 21-23.30. Sen hade jag gått 9000 steg på vår promenad på dagen och sen gått med honom när han skulle sövas två svängar tidigare. Blir mycket steg nu.. :up:
 
Alltså mannens äldsta son är ju en dröm.. nu när den lilla svartsjukan och osäkerheten som initialt fanns kring bebis var lagt sig så har han blivit som en extra pappa. Han är genuint väldigt intresserad av bebis och vill bära/dra vagnen/gosa osv. Men han bryr sig också otroligt mycket om mig. Nu har han kommit in två gånger, första gången för att fråga hur jag har fått sova inatt och andra gången för att fråga om det är något han kan hämta åt mig (sitter och ammar). Vatten, kaffe osv. Såå gullig. Känner mig som en drottning här hemma, med 4 (nåja.. bebis kanske inte gör så mycket för mig än) killar som pysslar om mig. Igår när jag kom ner från amningen hade dom fixar den här frukosten. :love:
 

Bifogade filer

  • E7F02022-BB43-4E04-BFAF-6206CA796EC2.webp
    E7F02022-BB43-4E04-BFAF-6206CA796EC2.webp
    368,5 KB · Visningar: 67
@Sofie_B Vad härligt att höra! Och vilken frukost :d Låter som om äldsta sonen kanske inte bara var svartsjuk för pappans skull, utan kanske även för att du skulle bry dig mindre om honom?
 
@Sofie_B Vad härligt att höra! Och vilken frukost :d Låter som om äldsta sonen kanske inte bara var svartsjuk för pappans skull, utan kanske även för att du skulle bry dig mindre om honom?

Ligger nog väldigt mycket i det! Dom tog upp det med mannen ganska tidigt, att dom hade oroat sig för hur jag skulle bli när bebis kommit, om jag skulle älska dom mindre eller inte bry mig längre. Det hade vi glömt att prata med dom om innan, vi hade bara tänkt att det var viktigt att dom visste att pappa alltid kommer att älska dom lika mycket. :o Dumt! Det har varit mycket frågor kring om jag älskar John mer än dom, och dom har också pratat mycket med sin mamma om det här och jag tror att hon i all välmening har sagt att ens fokus skiftar när man får barn och att den är allt man kan fokusera på, men grabbarna tog det lite som att bebisen nu är det enda jag bryr mig om. :( Vilket såklart inte är sant. Men nu är dom trygga i att allt är som vanligt (bara ännu lite bättre säger dom, för att vi nu har John i familjen).
 
Sambon och de stora barnen är iväg nu på förmiddagen, vilket gör att det är osannolikt lugnt här hemma. Bra prickad dag, eftersom natten först bjöd på mello (FEL låt vann :down:) med barnen och sedan på en bebis som aldrig riktigt somnade om... efter typ 2x2 h sömn steg jag motvilligt upp och klämde i mig en rad choklad innan frukost :o, berätta inte det för någon!

Annars sover den lille väldigt mycket, på mig eller sambon, så de arma storebröderna hinner inte träffa honom i någon större utsträckning. Men när de väl gör det är de vansinnigt fina med honom :heart. Katterna däremot vet jag inte riktigt vad det tagit åt - den som brukar vara livrädd för folk i allmänhet och barn/bebisar i synnerlighet har varit framme och nosat och kommer och gosar med mig i sängen trots att det ligger en bebis där, medan vår andra som brukar vara den sociala och bebisskötande (nåja, men i alla fall hålla sig i närheten) har flyttat ner på nedervåningen och verkar olycklig :(. Jag hoppas att hon blir som vanligt snart!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 920
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 390
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 407
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp