Vinterföräldrar -17/18 del 3

Vår unge sov suuupergott i vagnen. Tyvärr varade promenaden bara i tio minuter ungefär då mamman tydligen är för svag ännu. Efter ett par hundra meter blev jag så yr att jag var tvungen att sätta mig på marken... Så yr kände jag mig inte ens strax efter förlossningen så det var mindre kul. Men, jag hade slarvat och inte ätit lunch innan promenadförsöket och ska börja äta järntabletter nu, så jag hoppas att det snabbt blir bättre. Skickade iväg sambon till affären för att bunkra upp med blodpudding också :p

Vad jobbigt, din stackare! Hoppas att du återhämtar dig snabbt, låter bra att ladda med järntabletter och blodpudding (älskar blodpudding.. var länge sedan jag åt det dock, mannen äter inte något som kommer från gris så det blir inget sådant här hemma)!

@Sofie_B varva med att dricka saft. Av någon anledning tar kroppen upp vätskan bättre då.
Ang avslaget så blödde jag i 8 veckor(!) med första, som föddes 1a juni en skitvarm sommar och jag kunde alltså inte bada på hela sommaren :arghh: Andra gången blödde det 2-3 veckor.

Ah! Bara saft eller vad som helst som inte är vatten? Jag dricker en del mjölk nu när jag känner att jag behöver snabb energi.

Åh, vad segt att blöda så länge och på sommaren också! :down:

Vår unge sov suuupergott i vagnen. Tyvärr varade promenaden bara i tio minuter ungefär då mamman tydligen är för svag ännu. Efter ett par hundra meter blev jag så yr att jag var tvungen att sätta mig på marken... Så yr kände jag mig inte ens strax efter förlossningen så det var mindre kul. Men, jag hade slarvat och inte ätit lunch innan promenadförsöket och ska börja äta järntabletter nu, så jag hoppas att det snabbt blir bättre. Skickade iväg sambon till affären för att bunkra upp med blodpudding också :p
Kan tänka mig att du känner av blodförlusten! Hoppas du återhämtar dig snabbt mha blodpudding och tabletter :)
Jag förlorade bara hälften så mycket blod som du, och enligt Bm är det en helt normal mängd, men misstänker att det var därför jag var extremt yr och darrig första veckan. Känner stor skillnad nu, men har å andra sidan inget vidare flås ändå :D

Någon som vet hur lång tid det tar innan stygnen försvinner? Börjar känna mig mer normal därnere, så idag vågade jag tom. titta efter :o såg helt ok ut, men kanske lite svullet... Över förväntan iaf :D

Någon som vet hur lång tid det tar innan stygnen försvinner? Börjar känna mig mer normal därnere, så idag vågade jag tom. titta efter :o såg helt ok ut, men kanske lite svullet... Över förväntan iaf :D

Det är väldigt olika. De jag hade från stygnen i magen sist, de flesta hade släppt vid efterkontroll. Men inte alla.

Tänker att det kan vara samma för de andra stygnen med? (Egentligen har jag ingen aning)

Ah! Bara saft eller vad som helst som inte är vatten? Jag dricker en del mjölk nu när jag känner att jag behöver snabb energi.

Åh, vad segt att blöda så länge och på sommaren också! :down:
Bara vanlig saft :) Ta ett par glas om dagen. Kroppen klarar bara att ta upp ca 1 liter vätska per timme så mer än så ska man inte dricka.

Det släpper mer och mer!
Nu har Havanna kommit med ersättning 2 gånger under kvällen. Har själv fått trycka på knappen (baby brezza), när man får göra de roliga sakerna går det lättare. Men hon är extremgosig, mot vad hon vart innan. Verkligen ska ha sin plats :p

Ursäkta kräktrasan :angel:

Det finns på riktigt 2 gånger, då jag ångrar min gamla bröst piercing. Första gången är när jag tog ut den vid graviditeten med Havanna. Andra gången är när brösten i storlek likt Dolly parton börjat läcka. Det rinner seriöst åt alla håll :rofl:

Att försöka att inte stimulera är svårt. :p

Jag har varit relativt obrydd inför förlossningen nu mot slutet efter att ha läst "Att föda utan rädsla" etc. Beror väl på hormonerna men började få tillbaka lite rädsla när några vänner (som inte har barn förvisso) börjar prata om hur man verkligen spricker etc. Hoppas jag känner mig mer stabil imorgon!

Det finns på riktigt 2 gånger, då jag ångrar min gamla bröst piercing. Första gången är när jag tog ut den vid graviditeten med Havanna. Andra gången är när brösten i storlek likt Dolly parton börjat läcka. Det rinner seriöst åt alla håll :rofl:

Att försöka att inte stimulera är svårt. :p

Jag är fascinerad av hur bröst kan svälla upp och läcka mjölk sådär, speciellt när de inte får någon direkt stimulans. Ingen av gångerna har jag märkt att min mjölk har runnit till, trots massor med stimulans :p Har aldrig haft mjölkstas eller läckande bröst. Men det finns uppenbarligen gott om mjölk, båda barnens kurvor har pekat rakt upp :D

Jag har varit relativt obrydd inför förlossningen nu mot slutet efter att ha läst "Att föda utan rädsla" etc. Beror väl på hormonerna men började få tillbaka lite rädsla när några vänner (som inte har barn förvisso) börjar prata om hur man verkligen spricker etc. Hoppas jag känner mig mer stabil imorgon!

Hoppas det känns bättre imorgon! :)

Jag är fascinerad av hur bröst kan svälla upp och läcka mjölk sådär, speciellt när de inte får någon direkt stimulans. Ingen av gångerna har jag märkt att min mjölk har runnit till, trots massor med stimulans :p Har aldrig haft mjölkstas eller läckande bröst. Men det finns uppenbarligen gott om mjölk, båda barnens kurvor har pekat rakt upp :D

Här kände jag redan igår att det började komma. Men nu ikväll, alltså brösten är större än Ronjas huvud :eek: ser ut som ett riktigt misslyckat silikonförsök :rofl:

Hade samma med Havanna. Kom ungefär vid samma tid. Denna gång är det lite tidigare och då har brösten denna gång fått noll stimulans. Har snarare undvikit att ha dom nära Ronja alls, då jag med HansHav kände hur det rann till bara hon skrek :p

När John var 6 dagar, dag 4 från det att vi kom hem.

Har trodde de skulle ringa idag. Ronja är 3 dagar idag. Och sedan helg. Men de ringer söker på måndag.

De var hemma på Havannas 6e dag. Då kom vi hem dag 4.
Nu kom vi hem dag 2, så det är väl bara jag som tror de missat :p

Här kände jag redan igår att det började komma. Men nu ikväll, alltså brösten är större än Ronjas huvud :eek: ser ut som ett riktigt misslyckat silikonförsök :rofl:

Hade samma med Havanna. Kom ungefär vid samma tid. Denna gång är det lite tidigare och då har brösten denna gång fått noll stimulans. Har snarare undvikit att ha dom nära Ronja alls, då jag med HansHav kände hur det rann till bara hon skrek :p

Häftigt :) Jag tycker jag fått stimulera massor och låta bebis suga suga suga för att det ska komma igång, undrar om jag hade fått någon mjölk annars :p

Åh vad skönt det låter! Jag vet inte hur många stygn de satte på mig riktigt men mitt underliv känns fortfarande svullet, ömt och liksom ”tungt”, särskilt när jag stätt en längre stund. Skulle absolut inte våga titta :nailbiting: Längtar verkligen tills det börjar kännas mer normalt igen.

Jag sprack en del, men inte mer än normalt enligt BM (blödde ju mycket dock). Jag kan säga att jag märkte inte av det alls under själva förlossningen. Överlag får jag säga att smärtupplevelsen under förlossningen inte var så stark som jag förväntat mig (förstår att det är olika för alla - men för mig var det faktiskt så!). Visst, det är ömt nu efteråt, men jag tycker också att ordet ”spricka” låter väldigt obehagligt och så illa som jag trott blev det alltså inte.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 348
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden