Vinterföräldrar -17/18 del 3

Vi har kört med droppar från hälsokost då vi inte tyckte att det blev någon större skillnad på vattenbaserade vi fick av BVC.
Vad är de baserade på då?
Vi köpte vattenbaserade på apoteket, antar att det är samma som de isåfall ger en på bvc. För oss har det varit skillnad mot att ge de oljebaserade med båda barnen.

Men det som tjorvar med lillasysters mage är nåt helt annat. Bajset är så kletigt att hon inte får ut det om man inte grodhåller.

Jätteskönt att höra att ni inte blödit så länge! Då håller jag tummarna för samma för mig!

Det här med D-vitamin - vi fick en flaska oljebaserade av BVC som vi började ge av igår. Bör man byta ut dom i förebyggande syfte? :heart

Nu har vi konstaterat att bebis har problem med magen. När vi tänkte efter så har skrikandet verkligen eskalerat och var inte längre någon tillfällighet.
Med hjälp av pysventil lyckades hon bajsa och det var så segt så segt! Förstår att hon haft det kämpigt:cry:
Jag provar att plocka bort mjölken från min mat med en gång, blir det bättre så är det ju lätt att testa med en provokation om det var det som ställde till det.

Men så nöjd hon varit ikväll, helt plötsligt kunde hon hänga hos sin pappa en längre stund:heart
Det är så svårt när sånt här kommer smygandes för då vänjer man sig och reagerar inte lika lätt på att nåt är fel:(

Åh vad jobbigt! Stackars lillskrutta! Men skönt att ni kommit på det nu, hoppas att det blir bättre med lite justeringar på kosten.

Skönt att höra! :heart Får verkligen kämpa i mig det men kan inte se att jag har något annat val. :crazy:

Jag gick tillbaka i tråden till när Lilly var några dagar, såg att jag klagade på samma sak. Minns att jag försökte dricka väldigt mycket vatten och tog nån alvedon med tror jag. Men det blev snabbt bättre för mig, nån eller några dagar.

Jag gick tillbaka i tråden till när Lilly var några dagar, såg att jag klagade på samma sak. Minns att jag försökte dricka väldigt mycket vatten och tog nån alvedon med tror jag. Men det blev snabbt bättre för mig, nån eller några dagar.

Ja, jag inser ju att det är vätskebrist för igår kissade jag inte på hela dagen. :banghead: Och med en sprängande huvudvärk på det, som inte ens dom starka Ipren och alvedon som jag har för snittet hjälpte mot. Nu är det mycket bättre, men jag dricker SJUKT mycket vatten, 0,4 l per amningstillfälle och han ammar varannan timme ungefär. Dricker jag mindre än det får jag känning direkt. :( Hoppas att det blir som dig och att det vänder snabbt! :up:

Vad är de baserade på då?
Vi köpte vattenbaserade på apoteket, antar att det är samma som de isåfall ger en på bvc. För oss har det varit skillnad mot att ge de oljebaserade med båda barnen.

Men det som tjorvar med lillasysters mage är nåt helt annat. Bajset är så kletigt att hon inte får ut det om man inte grodhåller.

Vi använde dessa till Havanna och tänkte köra samma nu.
Innehåller: Vegetabiliskt fett (MCT från kokosolja), kolekalciferol (Vitamin D3)
20240_D-3-vitamin-30-ml-barn.jpeg

Jätteskönt att höra att ni inte blödit så länge! Då håller jag tummarna för samma för mig!

Det här med D-vitamin - vi fick en flaska oljebaserade av BVC som vi började ge av igår. Bör man byta ut dom i förebyggande syfte? :heart

Man ska ju aldrig ändra i förebyggande. Det kan vara så att bebis tål dom bra. Då är det ju dumt att lägga dyra pengar på dom :p
Men märker ni mycket magont/gnällig som inte vart innan, då hade jag bytt. Alla bvc vill inte kännas vid att det kan vara D-dropparna som är problemet. Bvc vill gärna stoppa i alla möjliga konstiga magdroppar som inte ger någon effekt istället för att kännas vid att det kan vara d-dropparna som är boven.

Jag blödde btw 3-4v med Havanna, hoppas på att det inte blir längre denna gång.

Ja, jag inser ju att det är vätskebrist för igår kissade jag inte på hela dagen. :banghead: Och med en sprängande huvudvärk på det, som inte ens dom starka Ipren och alvedon som jag har för snittet hjälpte mot. Nu är det mycket bättre, men jag dricker SJUKT mycket vatten, 0,4 l per amningstillfälle och han ammar varannan timme ungefär. Dricker jag mindre än det får jag känning direkt. :( Hoppas att det blir som dig och att det vänder snabbt! :up:

Mitt tips som funkade för mig var att alltid ha en vattenflaska nära. Annars kunde jag gå hela dagen utan att dricka alls.
Men sambon satte på rutin fram en flaska åt mig när han vaknade/åkte till jobbet :)

Reflektion efter 12 dagar med bebis:
Hittills känns bebisbubblan lite som att vara med i filmen "Groundhog Day" :D och så är utmaningen att lära känna bebis så att vi kan klara utmaningen att kunna göra nya saker för att inte dö av tristess, typ bada, gå med barnvagn etc.
Nu är ju kotte pytteliten fortfarande, så jag inser att jag nog är orimligt otålig, men jag ser fram emot att han ska bli lite större :p

Vad roligt att vi postade varsitt perspektiv typ samtidigt :D

Jag har bara vart hemma 1 dygn än :p
Men jag vill bara bli hyfsat smärtfri från snittet så jag kan promenera mer obehindrat igen. Men igår gick jag 5 varv i huset på kvällen :up: Så det går åt rätt håll i vart fall.

Men är lite nervös här, sambon är och hämtar hund och Havanna. Vad ska Havanna säga :eek:

Vi har haft en dröm natt :love: allt bara flyter på för bra just nu känner jag :rofl: njuter till fullo! Så härligt att vara hemma, känns som vi alla tre är mer till ro direkt.

Och jösses, amningen alltså! Verkar redan börjat rinna till, för det läcker som satan... när hon ammar så läcker andra bröstet och när hon är nöjd har hon oftast mjölk mustasch... eller snarare skägg, för det är överallt :rofl:

Vi är inne på dygn fyra i bebisbubblan och ännu känns den rätt behaglig tycker jag. Är å andra sidan ganska trött fortfarande, märks att min vanliga energinivå inte riktigt är tillbaka efter blodförlusten. Dagens planerade utmaning är en jättekort barnvagnspromenad!

@YaHilweh hoppas det går bra när Havanna får träffa lillasyster. Jag tycker att Ronja är ett jättefint namn btw!

Jag vill även tacka alla i tråden! Jag har haft stor behållning av att läsa här under hela graviditeten. Skönt att anonymt få lufta vissa tankar, höra andra förstagångsmammors upplevelser, och få bra input från er som redan har barn. Det här forumet är så oerhört mkt mer sansat än familjeliv, precis lagom nivå för mig :heart

Hoppas det blir fler februaribebisar i tråden att följa snart!

Skönt att höra att fler bälgar i sig vatten, var lite orolig att jag dricker för mycket :-)

Leker era bebisar något i babygym och vad tycker de om det? Min tjej (3 v) har precis börjat men jag måste plocka bort henne efter ca 10 min för hon blir så uppspelt. Lite orolig att jag började för tidigt, kanske blir för mycket intryck. Ska höra med BVC på tisdag när vi ska dit.

I övrigt måste vi komma på ett mellannamn! Så vi kan skicka in pappren. Sigrid Leion heter hon och alternativen är;

Sigrid Helena (mitt mellannamn och min gammelfarmors tilltalsnamn)
Sigrid Ros (kom på det på skoj efter bandet Sigur Ros, men min mormor hette Rose-Marie och min gammelfaster Rose (Råås)
Sigrid Rose-Marie (efter mormor)
Sigrid Tyra (gammelfarmor hette Tyra)
Sigrid Freja (för att det är fint och var ett av våra namnförslag)
Sigrid Vera (ett annan namnförslag från mannen men min häst heter så)

Andra förslag??

Tycker Ros och Tyra var finast av alternativen, men gillade egentligen alla :) @Venus_in_Furs

Vi har inget babygym, tror inte Kotte skulle reagera på det än iom att han bara är knappt två veckor och inte ser så bra än. Är mest våra ansikten och någon lampa som varit intressant. Vi har en mobil över skötbordet men den har han inte visat något intresse för alls än, gissar att det kommer senare :)

Har precis lagt undan en hel hög med 50/56 kläder... som aldrig användes :angel: Vi har varit lite bekväma och mest kört pyjamas, och då vi inte haft några kräk- eller bajsolyckor har det inte blivit så många klädbyten. Tur att jag inte köpt så mycket nytt :D (lite nytt fick hon för att hon skulle få några ”egna” plagg också och inte bara ärvda. Men de har faktiskt använts en del :))
Så nu har vi haft photoshoot en stund med några fina kläder, så att det åtminstone finns bildbevis att hon använt dem :angel:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 355
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka