Vinterföräldrar -17/18 del 3

Jag vill även tacka alla i tråden! Jag har haft stor behållning av att läsa här under hela graviditeten. Skönt att anonymt få lufta vissa tankar, höra andra förstagångsmammors upplevelser, och få bra input från er som redan har barn. Det här forumet är så oerhört mkt mer sansat än familjeliv, precis lagom nivå för mig :heart

Hoppas det blir fler februaribebisar i tråden att följa snart!

Känner samma! :heart

Har precis lagt undan en hel hög med 50/56 kläder... som aldrig användes :angel: Vi har varit lite bekväma och mest kört pyjamas, och då vi inte haft några kräk- eller bajsolyckor har det inte blivit så många klädbyten. Tur att jag inte köpt så mycket nytt :D (lite nytt fick hon för att hon skulle få några ”egna” plagg också och inte bara ärvda. Men de har faktiskt använts en del :))
Så nu har vi haft photoshoot en stund med några fina kläder, så att det åtminstone finns bildbevis att hon använt dem :angel:

Vi har också kläder i minsta storleken som aldrig använts, han var för stor när han kom ut. :angel:

Enda gångerna John har kläder på sig är när vi går ut, annars hänger han runt i blöja + filt alternativt naken i en handduk. Han blir för varm i kläder inomhus och då har vi ändå rätt svalt hemma. Kan inte låta bli att tänka hur det hade varit om han fötts på sommaren? :confused: Men dom kanske är väldigt anpassningsbara?

Vi har också kläder i minsta storleken som aldrig använts, han var för stor när han kom ut. :angel:

Enda gångerna John har kläder på sig är när vi går ut, annars hänger han runt i blöja + filt alternativt naken i en handduk. Han blir för varm i kläder inomhus och då har vi ändå rätt svalt hemma. Kan inte låta bli att tänka hur det hade varit om han fötts på sommaren? :confused: Men dom kanske är väldigt anpassningsbara?

Ja det var knappt hon kunde använda 50, men det gick i några dagar :D

Det där undrar jag också :D Lite skönt att höra att det finns fler varma bebisar, jag kan :angel: eventuellt ha envisats med att ta tempen igår bara för att utesluta feber när han var så himla varm :p

vi tänkte göra ett nytt försök att gå ut om en stund, då tror jag vi bara tar Body+byxa, filt och mössa + strumpor och ser om det blir bättre, för igår blev han ju fullkomligt överhettad.

Vi har ganska svalt i vårt stora, lite dåligt isolerade hus, kanske runt 19 grader, och bebis är ändå så himla varm. Går det över? :confused: Eller får man liksom vänja dom långsamt vid kläder? :p :D

Nu har vi konstaterat att bebis har problem med magen. När vi tänkte efter så har skrikandet verkligen eskalerat och var inte längre någon tillfällighet.
Med hjälp av pysventil lyckades hon bajsa och det var så segt så segt! Förstår att hon haft det kämpigt:cry:
Jag provar att plocka bort mjölken från min mat med en gång, blir det bättre så är det ju lätt att testa med en provokation om det var det som ställde till det.

Men så nöjd hon varit ikväll, helt plötsligt kunde hon hänga hos sin pappa en längre stund:heart
Det är så svårt när sånt här kommer smygandes för då vänjer man sig och reagerar inte lika lätt på att nåt är fel:(

Vet hur det känns :heart sonen var sex månader innan allergi mot mjölk upptäcktes. Då hade vi besökt akuten också pga magen :cry:

Vår unge sov suuupergott i vagnen. Tyvärr varade promenaden bara i tio minuter ungefär då mamman tydligen är för svag ännu. Efter ett par hundra meter blev jag så yr att jag var tvungen att sätta mig på marken... Så yr kände jag mig inte ens strax efter förlossningen så det var mindre kul. Men, jag hade slarvat och inte ätit lunch innan promenadförsöket och ska börja äta järntabletter nu, så jag hoppas att det snabbt blir bättre. Skickade iväg sambon till affären för att bunkra upp med blodpudding också :p

Skönt att höra att fler bälgar i sig vatten, var lite orolig att jag dricker för mycket :-)

Leker era bebisar något i babygym och vad tycker de om det? Min tjej (3 v) har precis börjat men jag måste plocka bort henne efter ca 10 min för hon blir så uppspelt. Lite orolig att jag började för tidigt, kanske blir för mycket intryck. Ska höra med BVC på tisdag när vi ska dit.

I övrigt måste vi komma på ett mellannamn! Så vi kan skicka in pappren. Sigrid Leion heter hon och alternativen är;

Sigrid Helena (mitt mellannamn och min gammelfarmors tilltalsnamn)
Sigrid Ros (kom på det på skoj efter bandet Sigur Ros, men min mormor hette Rose-Marie och min gammelfaster Rose (Råås)
Sigrid Rose-Marie (efter mormor)
Sigrid Tyra (gammelfarmor hette Tyra)
Sigrid Freja (för att det är fint och var ett av våra namnförslag)
Sigrid Vera (ett annan namnförslag från mannen men min häst heter så)

Andra förslag??

Sigrid Helena eller Sigrid Ros var finast tycker jag! Kanske särskilt Sigrid Helena, det klingar bra ihop och är mytologiska namn båda två :) (fornnordiskt respektive grekiskt).

@Sofie_B varva med att dricka saft. Av någon anledning tar kroppen upp vätskan bättre då.
Ang avslaget så blödde jag i 8 veckor(!) med första, som föddes 1a juni en skitvarm sommar och jag kunde alltså inte bada på hela sommaren :arghh: Andra gången blödde det 2-3 veckor.

Dagens barnvagnspromenad blev ca 1000x mer lyckad än gårdagens! :up:
Svalare kläder gjorde susen, Kotte gnydde bara lite när vi envisades med vantar, men tystnade när vi började rulla, och sov efter fem minuter :love:

Gjorde susen för mig kände jag, har överlag lite dåligt självförtroende med kotten och "drar mig" liksom lite för att prova nya saker. Då är det skönt att sambon är lugn som en filbunke och envisas :)

Skönt att höra att fler bälgar i sig vatten, var lite orolig att jag dricker för mycket :-)

Leker era bebisar något i babygym och vad tycker de om det? Min tjej (3 v) har precis börjat men jag måste plocka bort henne efter ca 10 min för hon blir så uppspelt. Lite orolig att jag började för tidigt, kanske blir för mycket intryck. Ska höra med BVC på tisdag när vi ska dit.

I övrigt måste vi komma på ett mellannamn! Så vi kan skicka in pappren. Sigrid Leion heter hon och alternativen är;

Sigrid Helena (mitt mellannamn och min gammelfarmors tilltalsnamn)
Sigrid Ros (kom på det på skoj efter bandet Sigur Ros, men min mormor hette Rose-Marie och min gammelfaster Rose (Råås)
Sigrid Rose-Marie (efter mormor)
Sigrid Tyra (gammelfarmor hette Tyra)
Sigrid Freja (för att det är fint och var ett av våra namnförslag)
Sigrid Vera (ett annan namnförslag från mannen men min häst heter så)

Andra förslag??

Jag gillade Ros (råås) Sigrid Helena tycker det rullar fint i munnen :p
Nu vet jag att du inte efterfrågade att ha förnamnet som andranamn.

Havanna struntade helt i Ronja. Så det får komma när det kommer. Ronja får hänga med på naturlig väg så gissar jag på att det släpper inom kort :)
Vi kör som vanligt, Havanna leker med pappa så hänger Ronja och jag bara med. Tänkte skicka iväg dom två på lekland i veckan med.

Med tanke på mellannamn. Här blir det
Ronja Kerstin Vanja, Kerstin är min mamma och Vanja är sambons fsrmor.
Storasyster heter
Havanna Lena Margaretha, Lena är sambons mamma och Margaretha är många i min släkt som heter.

Har jag inget minne av :D Men mitt minne lämnar en del att önska :angel:

Såg inlägget nu om Havanna o Ronja. Låter ändå som en ganska skön reaktion? Hon är ju inte så gammal men det låter liksom odramatiskt och skönt :)

Hon har fått 2 kusiner inom loppet av 2år och dom har hon inte brytt sig om alls. Utom nu när den äldre precis har börjat att gå.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 349
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka