Vinterföräldrar -17/18 del 3

När man slutat blöda står det i mina papper.. och att det ska blöda i ca 6 veckor. :eek::cry:
Jag blöder inte så mycket :p
Vet att det dröjde ca 3v senast. Och då såklart med kondom.

Nu kommer det bli kondom här tills jag bestämt om jag ska sterilisera mig eller ej. Så det kommer inte göra någon skillnad :p

Min saft blev inte bra förövrigt :cry: Den fick nån besk eftersmak så bara att kassera och börja om.

Jag som är så sugen på saft :arghh:

Segt! :(

Alltså hörni, det här med amning - det dränerar mig! Bebisen ammar SÅ mycket och jag skojar inte, han blir tjockare för varje gång jag kollar på honom. :nailbiting: Han kommer ju bli en sumobebis! Och jag försöker att dricka och dricka och dricka, men jag hinner inte alls med att dricka i samma takt som han ammar ur mig vätska. Det har resulterat i en vidrig migrän hela dagen idag. Vad gör man? Vad gör ni?

Jag blöder inte så mycket :p
Vet att det dröjde ca 3v senast. Och då såklart med kondom.

Nu kommer det bli kondom här tills jag bestämt om jag ska sterilisera mig eller ej. Så det kommer inte göra någon skillnad :p

Skönt, jag blöder jättemycket! Jag som inte trodde att man blödde efter snitt du vet.. :laugh:

Alltså hörni, det här med amning - det dränerar mig! Bebisen ammar SÅ mycket och jag skojar inte, han blir tjockare för varje gång jag kollar på honom. :nailbiting: Han kommer ju bli en sumobebis! Och jag försöker att dricka och dricka och dricka, men jag hinner inte alls med att dricka i samma takt som han ammar ur mig vätska. Det har resulterat i en vidrig migrän hela dagen idag. Vad gör man? Vad gör ni?

Det blir snart bättre! Fortsätt häll i dig vätska :heart

När man slutat blöda står det i mina papper.. och att det ska blöda i ca 6 veckor. :eek::cry:
Jag har iofs nästan slutat blöda, tror det kan vara väldigt olika :) kommer iofs lite stötvis än, men har en känsla av att det är på upphällningen snart. Å andra sidan råkade jag känna lite därnere när jag duschade och skulle definitivt inte vara "redo" rent fysiskt än :o har inte vågat titta efter men gissar att jag inte riktigt ser likadan ut längre, även om jag bara sprack lite och känner mig trygg med att Bm visste vad hon gjorde när hon sydde ihop mig :p

Å andra sidan har ju både du och @YaHilweh gjort snitt, så blir väl annorlunda ;)

Segt! :(

Skoja inte, amningshuvudvärken är inte att leka med! Jag har alltid en vattenflaska med mig i huset, och knaprar salta nötter för att tanka energi och (tänker jag mig) binda vätskan. Samtidigt har jag knappt känt mig hungrig sen bebis kom, vilket är svårt att kombinera med att äta ordentligt.

Vi grubblar för övrigt här hemma på hur vi ska göra med kottens mat. Eftersom viktuppgången såg fin ut testade vi att sluta trappa upp ersättningen och istället har jag ammat mer (dvs fortfarande varje gång han vill) men det är tydligt att han inte blir riktigt lika mätt. Det tar såklart ett tag för mjölken att rinna till men upplever inte någon jätteexplosion i brösten direkt.

Kan hellre bestämma mig för vad jag vill, dvs om vi ska satsa på att komma tillbaka till helamning (känns lite tungt), fortsätta delamma eller på sikt trappa ner amningen (det jag minst vill). Ska vi köra delamning behöver vi hitta en bra strategi för när han får vad och hur mycket. Jag gissar att det kommer ge sig med tiden men jag är verkligen kass på att ta en dag i taget :p

Jag blöder ganska lite. Vilket är väldigt tacksamt eftersom jag ju förlorade mkt blod under förlossningen. Sex vågar jag dock inte ens tänka på, känns fortfarande som om någon möblerat om där nere :nailbiting: och jag är trööött i bäckenbotten.

På temat bebisbeteende så känns det som om min tjej ammar ”lagom” mycket. Däremot är jag förvånad över hur mycket hon sover! Hon skriker lite när vi byter blöja, annars är hon otroligt snäll. Nästan så att jag undrar om hon skriker för lite :confused:

Nu har vi konstaterat att bebis har problem med magen. När vi tänkte efter så har skrikandet verkligen eskalerat och var inte längre någon tillfällighet.
Med hjälp av pysventil lyckades hon bajsa och det var så segt så segt! Förstår att hon haft det kämpigt:cry:
Jag provar att plocka bort mjölken från min mat med en gång, blir det bättre så är det ju lätt att testa med en provokation om det var det som ställde till det.

Men så nöjd hon varit ikväll, helt plötsligt kunde hon hänga hos sin pappa en längre stund:heart
Det är så svårt när sånt här kommer smygandes för då vänjer man sig och reagerar inte lika lätt på att nåt är fel:(

Nu har vi konstaterat att bebis har problem med magen. När vi tänkte efter så har skrikandet verkligen eskalerat och var inte längre någon tillfällighet.
Med hjälp av pysventil lyckades hon bajsa och det var så segt så segt! Förstår att hon haft det kämpigt:cry:
Jag provar att plocka bort mjölken från min mat med en gång, blir det bättre så är det ju lätt att testa med en provokation om det var det som ställde till det.

Men så nöjd hon varit ikväll, helt plötsligt kunde hon hänga hos sin pappa en längre stund:heart
Det är så svårt när sånt här kommer smygandes för då vänjer man sig och reagerar inte lika lätt på att nåt är fel:(

Vad har ni fått för d-vitamin?
Kan vara pga dom om de är de vanliga oljebaserade med. Många bebisar har problem med dom.

Det kan vara så att mjölken rinner till här... Hoppas det släpper fort då vi absolut inte stimulerar för det.

Ligger hemma nerbäddad i sängen, vovven sover tätt bredvid och så ligger bebis och snusar vid bröstet :love:

Gick kanon med vovven :up: hon är så nyfiken och försiktig. Redan börjat vakta bebis lite, blir kul att se hur de utvecklas. Känns otroligt bra för vovven är annars inte särskilt förtjust i barn

Vi har en liten tjej som har sovit, ungefär ingenting. Men ätit mängder i natt. Otroligt mycket hicka, så ska försöka byta flaska i morgon.
Otroligt skönt att Havanna stannade hos farmor i natt med, så vi kan få lite rutin innan hon kommer hem. Hon kommer fick hem i morgon :love: saknar henne otroligt mycket.

Vad har ni fått för d-vitamin?
Kan vara pga dom om de är de vanliga oljebaserade med. Många bebisar har problem med dom.
Har hört detta förr, men inte förstått om det är alla oljebaserade som kan ge problem eller bara det märket man får från BVC? Funkar isf alla vattenbaserade bättre?

Har hört detta förr, men inte förstått om det är alla oljebaserade som kan ge problem eller bara det märket man får från BVC? Funkar isf alla vattenbaserade bättre?
Det är de oljebaserade som kan ge problem när bebis är liten. De vattenbaserade måste förvaras i kylskåp så de är lättare att glömma att ge.

Vi har kört med droppar från hälsokost då vi inte tyckte att det blev någon större skillnad på vattenbaserade vi fick av BVC.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 355
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
907
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka