Vinterföräldrar -17/18 del 3

Återbesöket till BB gick bra, allt såg fint ut :) hon var ju lite gul när vi åkte hem men det har lagt sig redan.

Vi firade med att införskaffa en tv till sovrummet :D bästa amningsplatsen! Och så kanske det blir liiiite mindre nätshopping på nätterna :angel:

Lillan skötte sig exemplariskt och sov igenom besöket i två butiker :up: somna direkt vi satte henne i babyskyddet hemma och sov tills vi kom hem igen, då har vi ändå lyft babyskyddet in och ut i bilen och satt fast på vagnen :p

Min bebis har sovit i fyra timmar non stop nu och ger inga tecken på aty vilja vakna och äta :cautious: Mammans bröst är fulla och hon borde ju vara hungrig, men det känns ju samtidigt fel att väcka henne?!

Alltså det här med hormoner.. idag har min bror och hans fru varit här med min guddotter. Hon är 9,5 månader gammal och nu sitter jag här i soffan och störtgråter över att jag inte vill att John ska bli så stor, att det kommer gå för fort och för att jag vill att han ska vara lillgroda för alltid. :o:angel:

Min bebis har sovit i fyra timmar non stop nu och ger inga tecken på aty vilja vakna och äta :cautious: Mammans bröst är fulla och hon borde ju vara hungrig, men det känns ju samtidigt fel att väcka henne?!

John har också sovit långa pass ibland. Igår var jag på vippen att väcka honom för brösten var stenhårda och jag började känna mig frossig. Är livrädd för mjölkstockning, det låter så obehagligt!

Även här har det sovits så mycket att jag nästan blev orolig :p ammade och åt flaska vid 14-tiden, sen gick vi ut på ny promenad med lite gnällig bebis. Visade sig dock att han nog varit hård i magen eftersom det blev två blöjor att byta på raken när vi kom hem! :o
Sen somnade han igen och har sovit till nyss.

Så nu testar vi att byta ersättning till Nan då den väl ska vara snällare mot magen :)

Här bara äta det. Vi har nyss klämt i oss 120ml ersättning utan att få upp något. För 2h sedan klämde vi i oss 90ml...

I förgår åt hon max 30ml/måltid.

Och denna bebis sover max 1 h i stöten dagtid. Oftast 30-45 minuter, sen måste hon kolla läget. Och då är det om hon sover med kroppskontakt.
Lämnar man henne i sängen eller lägger henne ifrån sig har man 3-15 minuter på sig att göra något:p
Och babyskydd/vagn avskyr hon. Kan hända att hon fortsätter att sova i babyskyddet 20 min ifall man får henne att somna.
Helt olik sin bror som alltid har slocknat i bil och vagn. Där har det snarare varit en kamp för att hålla honom vaken:grin:

Hon somnar dessutom bara hälften av gångerna av amning trots jättetrött. Här är det selen som gäller.

Jag är på många sätt tacksam över att det inte är första barnet. Då hade jag nog varit förtvivlad vid det här laget;):p

Här bara äta det. Vi har nyss klämt i oss 120ml ersättning utan att få upp något. För 2h sedan klämde vi i oss 90ml...

I förgår åt hon max 30ml/måltid.
Häftigt! Enligt de där tabellerna ska det ju vara först vid en månads ålder som magsäcken rymmer 1 dl. Men hon var ju rätt rejäl :D

Och denna bebis sover max 1 h i stöten dagtid. Oftast 30-45 minuter, sen måste hon kolla läget. Och då är det om hon sover med kroppskontakt.
Lämnar man henne i sängen eller lägger henne ifrån sig har man 3-15 minuter på sig att göra något:p
Och babyskydd/vagn avskyr hon. Kan hända att hon fortsätter att sova i babyskyddet 20 min ifall man får henne att somna.
Helt olik sin bror som alltid har slocknat i bil och vagn. Där har det snarare varit en kamp för att hålla honom vaken:grin:

Hon somnar dessutom bara hälften av gångerna av amning trots jättetrött. Här är det selen som gäller.

Jag är på många sätt tacksam över att det inte är första barnet. Då hade jag nog varit förtvivlad vid det här laget;):p

Här är det tvärtom. Fick det pigga barnet först och tröttisen nu :p Sån skillnad - jag njuter!! Sen kan det ju förstås ändras snabbt, vilket jag är väl medveten om, men hittills har hon varit exemplarisk :D

Här är det tvärtom. Fick det pigga barnet först och tröttisen nu :p Sån skillnad - jag njuter!! Sen kan det ju förstås ändras snabbt, vilket jag är väl medveten om, men hittills har hon varit exemplarisk :D
Varför njöt jag inte mer av mitt barn som lätt sov 3h i vagn så att jag både hann rida och gå en längre promenad med hundarna?:arghh:

Här kan vi inte ens köra 6 minuter till stallet utan en skrikfest från den stund hon hamnar i babyskyddet:down:

Jaja, allt har sin tid.

Häftigt! Enligt de där tabellerna ska det ju vara först vid en månads ålder som magsäcken rymmer 1 dl. Men hon var ju rätt rejäl :D

Ja här stämmer ingenting. Hon har från start kunnat hålla upp nacken själv i flera sekunder :eek:
Det känns verkligen inte som att hålla en bebis, utan att hon skulle vara någon månad gammal.

Man väcker inte en sovande bebis:p
såvida det inte finns särskilda anledningar till det, t.ex lågt blodsocker. Tycker jag.

Men behöver man lätta på trycket kan man alltid sticka till ett bröst så äter de i sömnen. Det har fungerat bra med båda här hemma:)

Varför är det bara jag som verkar ha fått två exakt likaadana :meh:
Men det är iof svårt att avgöra efter 4 dagar :p

Ja här stämmer ingenting. Hon har från start kunnat hålla upp nacken själv i flera sekunder :eek:
Det känns verkligen inte som att hålla en bebis, utan att hon skulle vara någon månad gammal.
Sån var stora barnet med nacken också, minns att barnläkaren på bb kommenterade det:)
Väldigt skönt tyckte jag! Ogillar den där sladdrigheten:p

Varför njöt jag inte mer av mitt barn som lätt sov 3h i vagn så att jag både hann rida och gå en längre promenad med hundarna?:arghh:

Här kan vi inte ens köra 6 minuter till stallet utan en skrikfest från den stund hon hamnar i babyskyddet:down:

Jaja, allt har sin tid.

Ja du kan ju tänka dig, första barnet och allt, det var ju inte alls som jag trodde :D Jag vågade aldrig gå några längre promenader med sonen. Han vaknade alltid efter en stund och då skulle han upp och bäras, även om man var mitt i skogen. Med den här lilla tösen går jag däremot flera mil i veckan. Så fort hon ligger i vagnen sover hon :love:

Ja du kan ju tänka dig, första barnet och allt, det var ju inte alls som jag trodde :D Jag vågade aldrig gå några längre promenader med sonen. Han vaknade alltid efter en stund och då skulle han upp och bäras, även om man var mitt i skogen. Med den här lilla tösen går jag däremot flera mil i veckan. Så fort hon ligger i vagnen sover hon :love:
Ja det var ju det jag menade med att jag är tacksam att det inte är första barnet. Man har redan skaffat sig knep och är trygg med sig själv på ett annat sätt. Och man vågar prova! Det löser sig liksom men det blir lite svettigt ibland:p:D
Idag var jag ute på en 5 km lång promenad i solen. Selen löser alla mina problem:heart

Däremot är det kämpigt att komma iväg när jag är ensam med båda barnen, då blir det oftast skrikigt eftersom jag inte kan följa hennes rytm.
Än lever hoppet om att hon ska börja gilla vagnen:p

Man väcker inte en sovande bebis:p
såvida det inte finns särskilda anledningar till det, t.ex lågt blodsocker. Tycker jag.

Men behöver man lätta på trycket kan man alltid sticka till ett bröst så äter de i sömnen. Det har fungerat bra med båda här hemma:)

Jag försökte det med John inatt, dvs amma innan han är helt vaken då jag var vaken och kunde se att han började visa hungerssignaler i sömnen. Det var verkligen INTE populärt, gud vad sur han blev. :o Jag som tänkte att det lättare skulle få honom att somna om efter, om han aldrig behövde vakna fullt ut. Men men, tji fick jag! :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 347
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
899
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka