Vinterföräldrar -17/18 del 2

Jag var på TUL idag. Det såg inte riktigt lika bra ut som det gjort. Bebis har gått från +0.8% till +19% på 3v

Så nytt ctg och TUL på förlossningen den 30/1 för att ev snittas samma dag och diskussion om det blir Varberg eller Halmstad. Beroende på om man misstänker att bebis behöver stöd av Neo efter FL. Då detta ej finns i Varberg.

Så nu ska jag gå i 13 dagar och vara orolig för att bebis växer för mycket. Beräknas väga 3500g idag. Blä!
Oj, vad jobbigt! :crazy: och låter som ganska rejäl tillväxt nu på slutet... Hur kommer det sig att man väntar så länge med att kolla igen? För visst är du ganska långt gången redan?

Idag har varit en känslomässigt omtumlande dag. Inledde dagen med glukosbelastning, därefter direkt till bm där mitt blodsocker togs. Hade 2,5 h efter jag druckit glukosblandningen 6.8 i blodsocker så känns osannolikt att jag ska ha graviddiabetes men vi får väl se.

Däremot så fortsätter magen att växa lavinartat, + ytterligare 3 cm nu och jag är uppe i ett SF-mått på 40. Vi ska in till Danderyd och göra TUL imorgon och bm sa åt mig att packa med allt jag behöver och förbereda mig på att bli igångsatt och inlagd imorgon för nu tror hon att det är dags för bebis att komma ut. :o Hade känts väldigt bra om det inte var för den detaljen att hon idag inte alls var säker på att han längre låg med huvudet nedåt (han har gjort det i väldigt många veckor nu, dock ruckbar). Jag vill inte snittas men har han vänt sig så lär det ju sluta så om han dessutom är väldigt stor?

Sen renskrev vi allt om graviditeten och inför förlossningen. Min barnmorska var så rolig, "jag kan ju inte annat än att skriva att du är väldigt positiv till din graviditetsupplevelse.. men hur du kan vara det, det förstår jag INTE. Du som är SÅ tung och SÅ stor!!!". :p

Jag var på TUL idag. Det såg inte riktigt lika bra ut som det gjort. Bebis har gått från +0.8% till +19% på 3v

Så nytt ctg och TUL på förlossningen den 30/1 för att ev snittas samma dag och diskussion om det blir Varberg eller Halmstad. Beroende på om man misstänker att bebis behöver stöd av Neo efter FL. Då detta ej finns i Varberg.

Så nu ska jag gå i 13 dagar och vara orolig för att bebis växer för mycket. Beräknas väga 3500g idag. Blä!

Vad jobbigt! Tror dom att det beror på diabetesen? Hur långt gången är du?

@Sofie_B
Oj, vilken dag! Och spännande inför imorgon också, hoppas verkligen att liten har huvudet ner! Alternativt är bebis inte så stor som sf-måttet tyder på och du är bred nog att föda vaginalt ändå? Jag håller tummarna för dig iallafall! Men jobbigt med ovissheten.

Min Bm dubbelkollar med urgamla ultraljudsapparaten varje gång så vi får svart på vitt om det är huvud eller rumpa, skönt tycker jag.

@Sofie_B
Oj, vilken dag! Och spännande inför imorgon också, hoppas verkligen att liten har huvudet ner! Alternativt är bebis inte så stor som sf-måttet tyder på och du är bred nog att föda vaginalt ändå? Jag håller tummarna för dig iallafall! Men jobbigt med ovissheten.

Min Bm dubbelkollar med urgamla ultraljudsapparaten varje gång så vi får svart på vitt om det är huvud eller rumpa, skönt tycker jag.

Ja, jättespännande! Nu gick det plötsligt väldigt snabbt allting känner jag så jag sitter här på jobbet och försöker stöka undan det sista. Tanken på att vi kanske har bebis redan i helgen känns jätteknasigt, det blev plötsligt väldigt verkligt. :o Tack snälla. :heart Du om någon vet ju hur det är att inte veta om det kommer vara huvud eller rumpa ned när det är dags!

Ja, det måste vara skönt! Min känner och klämmer bara, så blir skönt att se det på ultraljudet imorgon!

Oj, vad jobbigt! :crazy: och låter som ganska rejäl tillväxt nu på slutet... Hur kommer det sig att man väntar så länge med att kolla igen? För visst är du ganska långt gången redan?
Vad jobbigt! Tror dom att det beror på diabetesen? Hur långt gången är du?

Svarar båda i samma.

Är i v 36+5 Jag vet faktiskt inte riktigt. Hade ett TUL inbokat 31/1 från start. Men så ville hon in och göra ett tidigare och flyttade det endast 1 dag. Vilket för mig verken gör till eller från. Dock vet jag att snittdagen i Varberg är just tisdagar. Så jag antar att de tänker att jag åker in och gör först ctg 8.15 på morgonen för att efter det göra ett TUL och därefter planera efter Halmstad/Varberg snitt 6/2 eller samma dag.
Man vet inte riktigt vad det är som påverkar, jag har inte levt på något annat sätt än vad jag gjorde senast och ligger ungefär på samma sett denna gång. Men man funderar kring om Neovård kommer behövas eller ej, då bebis kan ha problem med blodsockret de första dagarna. Att det hela kan vara ett tecken på det.

Men jag ska in på ett ctg i morgon med, så får vi se vad som sägs där. Det är bara 4:e besöket denna vecka. Om jag räknar in besöket hos diabetesläkaren idag med.

Idag har varit en känslomässigt omtumlande dag. Inledde dagen med glukosbelastning, därefter direkt till bm där mitt blodsocker togs. Hade 2,5 h efter jag druckit glukosblandningen 6.8 i blodsocker så känns osannolikt att jag ska ha graviddiabetes men vi får väl se.

Däremot så fortsätter magen att växa lavinartat, + ytterligare 3 cm nu och jag är uppe i ett SF-mått på 40. Vi ska in till Danderyd och göra TUL imorgon och bm sa åt mig att packa med allt jag behöver och förbereda mig på att bli igångsatt och inlagd imorgon för nu tror hon att det är dags för bebis att komma ut. :o Hade känts väldigt bra om det inte var för den detaljen att hon idag inte alls var säker på att han längre låg med huvudet nedåt (han har gjort det i väldigt många veckor nu, dock ruckbar). Jag vill inte snittas men har han vänt sig så lär det ju sluta så om han dessutom är väldigt stor?

Sen renskrev vi allt om graviditeten och inför förlossningen. Min barnmorska var så rolig, "jag kan ju inte annat än att skriva att du är väldigt positiv till din graviditetsupplevelse.. men hur du kan vara det, det förstår jag INTE. Du som är SÅ tung och SÅ stor!!!". :p

oj spännande. Jag fick frågan av min svägerska idag om jag räknat på det. Ifall jag faktiskt ligger i veckan de tror. För hon tänker att annars kanske jag är 1-2v tidigare än de planerar för.

håller tummarna för at huvudet är ned. Man gör inte ett vändningsförsök annars, eller är det bar snitt som gäller? eller har du möjlighet/LUST ATT FÖRSÖKA FÖDA i säte.
Förlåt för stora versaler, jag orkade inte sudda och kom åt knappen.

Oj, tänk om du har en bebis imorgon? :nailbiting::love:

Uppfattar jag det rätt att du ska bli igångsatt för att bebis hinner bli för stor annars?

Vad jobbigt! Jättemärkligt att bebis växt så mycket.

Oj, det gick snabbt! Förstår att det är omtumlande, spännande dag imorgon!

Här känns det väldigt avlägset med förlossning, mycket för att det är svårt att ta in att något sådant ska hända och att vi snart har en bebis :confused:

Redo är vi dock! Nästan in på minsta detalj. Det är väldigt skönt att ha slutat jobba i alla fall! Känner att jag redan mår bättre mentalt än för en vecka sedan. Jag tar det lugnt på dagarna och har börjat laga lite mat att ladda frysen med.

oj spännande. Jag fick frågan av min svägerska idag om jag räknat på det. Ifall jag faktiskt ligger i veckan de tror. För hon tänker att annars kanske jag är 1-2v tidigare än de planerar för.

håller tummarna för at huvudet är ned. Man gör inte ett vändningsförsök annars, eller är det bar snitt som gäller? eller har du möjlighet/LUST ATT FÖRSÖKA FÖDA i säte.
Förlåt för stora versaler, jag orkade inte sudda och kom åt knappen.

Ja, verkar ju inte vara någon superexakt vetenskap det där med bf. O_o

Jo, jag gissar att man gör det men kanske inte om han är så stor? Vet faktiskt inte. Hoppas ju verkligen att han har huvudet ner. Föda i säte är jag sådär sugen på, man får det här, men speciellt om det sätts igång för att han är stor så känns det skitläskigt. :nailbiting:

Oj, tänk om du har en bebis imorgon? :nailbiting::love:

Uppfattar jag det rätt att du ska bli igångsatt för att bebis hinner bli för stor annars?

Jag veeet! Känner plötsligt att jag inte alls är redo för bebis och att sisådär 5-6 veckors graviditet till känns helt rimligt. :angel: Ja precis. Ska bli så spännande att se imorgon om stor mage = stor bebis eller vad dom gissar att den skenande magen beror på!

Här känns det väldigt avlägset med förlossning, mycket för att det är svårt att ta in att något sådant ska hända och att vi snart har en bebis :confused:

Redo är vi dock! Nästan in på minsta detalj. Det är väldigt skönt att ha slutat jobba i alla fall! Känner att jag redan mår bättre mentalt än för en vecka sedan. Jag tar det lugnt på dagarna och har börjat laga lite mat att ladda frysen med.

Det är ju så himla svårt att förstå att man snart ska ha en bebis, på heltid. Och ett barn för resten av livet liksom?! Går inte att få in. O_o

Skönt att känna sig redo! Jag har inte hunnit förbereda varken bakverk eller matlådor som jag hade tänkt. Eller hunnit och hunnit.. jag har ett helt lamm i frysen som tar upp för mycket plats så har inte riktigt utrymme. Tyvärr! Har förstått det som att det är väldigt skönt att ha. Får bli mycket enkel mat till en början. :p

Fasen laga matlådor kanske man borde göra. Å andra sidan har vi 5 min promenad till Ica+pizzeria så det kanske är tillåtet att äta lite skräp i början. :angel: Det är min man som lagar all mat så får se hur mycket ork han har för det.

Fasen laga matlådor kanske man borde göra. Å andra sidan har vi 5 min promenad till Ica+pizzeria så det kanske är tillåtet att äta lite skräp i början. :angel: Det är min man som lagar all mat så får se hur mycket ork han har för det.

Tänkte också lassa över det på mannen den första tiden.. alternativt svärmor. :p

Det är ju så himla svårt att förstå att man snart ska ha en bebis, på heltid. Och ett barn för resten av livet liksom?! Går inte att få in. O_o

Skönt att känna sig redo! Jag har inte hunnit förbereda varken bakverk eller matlådor som jag hade tänkt. Eller hunnit och hunnit.. jag har ett helt lamm i frysen som tar upp för mycket plats så har inte riktigt utrymme. Tyvärr! Har förstått det som att det är väldigt skönt att ha. Får bli mycket enkel mat till en början. :p
Jag hade mängder av storkok- och bakplaner efter nyår men det kom av sig ganska fort. :angel: Har iaf lyckats baka 2 mjuka kakor och göra typ 15 portioner köttfärssås. Kanske får bli några matpajer också om jag hinner.

Sambon och jag delar ganska lika på matlagningen egentligen och har matkasse varannan vecka, men tycker det är så svårt att sia om ork och tid framöver så det kändes bra att förbereda lite...

Just det där känns ju helt omöjligt att ta in. Jag har också börjat fundera på vad man gör hela dagarna med en bebis... :p Agerar matstation, gissade jag iofs att svaret är. :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 628
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 486
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V