Vinterföräldrar -17/18 del 2

Hur går det för er andra, blir det några bebisar? :)
Ingen bebis i sikte här... men det låter skönt att du har fått sova hela natten!

Jag vaknade vid fyratiden och sen var det omöjligt att somna om. Bebis har levt om i magen i snart två timmar dessutom, han kör envist på med sina flerdagsintervaller så det var väl dags för lite stök nu efter några lugnare dagar. :cool:

Har börjat vakna och vara helt galet hungrig senaste morgnarna, så nu funderar jag på att gå upp och äta frukost och sen gå och lägga mig igen...

Lyxig natt! Ammade när vi gick och lade oss, och somnade ca 23.45. Sen vaknade jag 5.30 av att jag behövde kissa, hon sov alltså hela natten :bow: Med nästan torr blöja. Hade jag inte väckt och matat henne då hade hon nog sovit ännu längre. Sen vaknade tyvärr storebror men bebis sover gott vidare :up:
Som jag längtar efter att det ska bli så! Men det känns som att det kan dröja:meh:

Vi vaknar minst varannan timme och dessutom har hon 1-2 tillfällen per natt när hon är vaken 60-90 minuter. Bäst sover hon 05-09 men den ekvationen går inte ihop med en storebror som går upp innan 06 varje dag:arghh:
Hon är ju bara två veckor så det hinner ju ändras många gånger om men jag förbereder mig på det värsta så att jag kan bli positivt överraskad;)

Idag börjar verkligheten. Pappan är på jobbet och jag har klarat av morgonen och lämning av storebror på förskolan helt på egen hand.
Nu hoppas jag att knorrfröken vill sova en stund för det vill i alla fall jag göra:p

Som jag längtar efter att det ska bli så! Men det känns som att det kan dröja:meh:

Vi vaknar minst varannan timme och dessutom har hon 1-2 tillfällen per natt när hon är vaken 60-90 minuter. Bäst sover hon 05-09 men den ekvationen går inte ihop med en storebror som går upp innan 06 varje dag:arghh:
Hon är ju bara två veckor så det hinner ju ändras många gånger om men jag förbereder mig på det värsta så att jag kan bli positivt överraskad;)

Hon brukar äta varannan-var tredje timme dygnet runt, så det här får gärna bli rutin!
Hon sover också väldigt bra runt 7 och framåt, men samma här att storebror vaknar då istället...

Idag börjar verkligheten. Pappan är på jobbet och jag har klarat av morgonen och lämning av storebror på förskolan helt på egen hand.
Nu hoppas jag att knorrfröken vill sova en stund för det vill i alla fall jag göra:p

Här stannade vi hemma idag istället. Orkade inte ta oss ut i snön :D Så nattsömnen behövdes, för kommer inte få vila något idag haha :p

@Evenstar skönt att höra ändå för alla runtomkring mig som får barn verkar få sova hela nätter från dag 1:confused: jag har funderat på vad de ger sina ungar;):p

Här kom snön och försvann igen, allt inom ett dygn. Jag hade hoppats på att det skulle komma tillräckligt för att kunna åks lite snowracer men jag bor i fel del av Sverige:cautious:

Då var förhoppningsvis sista bm besöket färdigt! :D BF nästa vecka och bebis är fixerad :banana:

Nu ska jag hem och sova för inatt blev det inte en enda liten blund, kunde bara inte somna och bebis levde rövare...

Något nervös över FL senaste dagarna, har hört att det är fullt på både förlossningen och bb avdelningen här och i närmsta grannstaden också. :nailbiting: Så hoppas det inte ser ut så när det väl drar igång! Även om det hade varit komiskt att bli skickad till min födelseort så är jag inte sugen på att gå från 10 min bilresa till 2h :banghead:

Något nervös över FL senaste dagarna, har hört att det är fullt på både förlossningen och bb avdelningen här och i närmsta grannstaden också. :nailbiting: Så hoppas det inte ser ut så när det väl drar igång! Även om det hade varit komiskt att bli skickad till min födelseort så är jag inte sugen på att gå från 10 min bilresa till 2h :banghead:
Isch då! Hoppas innerligt att det där ändrar sig, vi har väl samma sjukhus i närheten misstänker jag...
Men det borde väl vara litegrann "färskvara" hur fullt det är?

Har sovit kasst inatt, haft ont typ precis nedanför magen, men vet inte om de är då jag ligger i vissa ställningar eller inte så har jag svettats som tusan men samtidigt velat ha täcke på mig, blev däremot bättre efter att jag klivit upp och kissat så kan ju varit kissnödig men va ju nykissad då jag la mig och hade problemet redan då :banghead:

Aja är ju inte så långt kvar nu så är väl bara att bita ihop ;)

Isch då! Hoppas innerligt att det där ändrar sig, vi har väl samma sjukhus i närheten misstänker jag...

Ja, jag hoppas det. Fick höra förra veckan att det var fullt här och de skickade folk till Norrköping. Men denna veckan verkar ha varit värre, varit fullt i Norrköping med så dem har skickat till Jönköping... håller tummarna att det inte ser ut så när det är dags :nailbiting:

Sällar mig till skaran som sovit dåligt inatt :meh:. Och drömt en massa, bland annat vaknade jag upp efter förlossningen och fick träffa vår bebis, en mörkhårig liten krabat som de redan börjat kalla Mowgli på sjukhuset O_o

Ja, jag hoppas det. Fick höra förra veckan att det var fullt här och de skickade folk till Norrköping. Men denna veckan verkar ha varit värre, varit fullt i Norrköping med så dem har skickat till Jönköping... håller tummarna att det inte ser ut så när det är dags :nailbiting:

Lider med er som har sånt att tänka på, vet faktiskt inte om jag hört några direkta larm om att det skulle vara fullt här, men skulle det bli så är det kring 15 mil till nästa ställe, annars har vi nog ganska exakt en en mil

38+0 för mig idag och iiiingen bebis i sikte. Jag har börjat komma in i fasen "nää, det blir nog ingen förlossning, jag kommer vara gravid för evigt" (och har inte ens gått över tiden än :p).

Jag har inga sammandragningar eller förvärkar alls vilket säkert påverkar känslan av att ingenting kommer hända. Däremot trycker bebis himla hårt ibland, nästan så att jag tror att hon försöker boxa sig ut ur magen. Ska till BM på fredag så det ska bli intressant att höra om hon har fixerat sig.

Absolut färskvara! Tittar på "mitt" bb (följer dem på instagram) och de hade exempelvis 15 förlossningar den 1/1 (var väl många som knep :D ) och 6 den 2/1 och 3/1. Så det kan ju ändras jättemycket från dag till dag :)

Absolut färskvara! Tittar på "mitt" bb (följer dem på instagram) och de hade exempelvis 15 förlossningar den 1/1 (var väl många som knep :D ) och 6 den 2/1 och 3/1. Så det kan ju ändras jättemycket från dag till dag :)
Tack, det bekräftar vad jag tänkte själv också :) Lägger det till högen av "saker jag inte kan påverka och därför inte borde oroa mig för i förtid" :D Lättare sagt än gjort dock.

Idag är jag riktigt trött (trots att jag sov ikapp 2 timmar efter frukost) och orolig i magen med lite molvärk. Kanske ett tecken på att något är på gång, men kan lika gärna vara undermedveten stress bara för att jag närmar mig bf...

BB/Förlossningen i Linköping skrev på sin Instagram för tre dagar sen att det var gott om plats och undrade var alla gravida var :D så det kan uppenbarligen svänga ganska fort :)

Jag var på TUL idag. Det såg inte riktigt lika bra ut som det gjort. Bebis har gått från +0.8% till +19% på 3v

Så nytt ctg och TUL på förlossningen den 30/1 för att ev snittas samma dag och diskussion om det blir Varberg eller Halmstad. Beroende på om man misstänker att bebis behöver stöd av Neo efter FL. Då detta ej finns i Varberg.

Så nu ska jag gå i 13 dagar och vara orolig för att bebis växer för mycket. Beräknas väga 3500g idag. Blä!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 628
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 486
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Boxvila efter ledinjektion