Är nyss hemkommen från mina vänner, så skönt att tanka lite energi och umgås! Och ingen bebis gjorde entré under kvällen, så jag "oroade" mig bevisligen i onödan
Så bra att du kom iväg då, det låter jättemysigt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är nyss hemkommen från mina vänner, så skönt att tanka lite energi och umgås! Och ingen bebis gjorde entré under kvällen, så jag "oroade" mig bevisligen i onödan
Just det där känns ju helt omöjligt att ta in. Jag har också börjat fundera på vad man gör hela dagarna med en bebis... Agerar matstation, gissade jag iofs att svaret är.
Jag hade mängder av storkok- och bakplaner efter nyår men det kom av sig ganska fort. Har iaf lyckats baka 2 mjuka kakor och göra typ 15 portioner köttfärssås. Kanske får bli några matpajer också om jag hinner.
Sambon och jag delar ganska lika på matlagningen egentligen och har matkasse varannan vecka, men tycker det är så svårt att sia om ork och tid framöver så det kändes bra att förbereda lite...
Var inne på 1177 för att kolla mitt senaste HB. Sjunkit ännu mer och ligger nu på 102. Så jag antar att bm ska skicka iväg ang feritinet idag.
Jag är lite förvånad över att man inte beviljar mig järndropp eller liknande. Jag äter 2 järntabletter/dag och värdet fortsätter att sjunka. Man ska enligt bm helst ligga på 120 vid FL. Jag har mellan 2 och 3v kvar till mitt planerade snitt.
Tack snälla!
Ja det låter väldigt lågt! Vad säger bm om det? Min bm har liksom nojat lite över att jag legat på 116 och blev jätteglad när jag igår låg på 120, så hade jag legat så lågt som du hade hon väl dött tanten. Men kanske inte lika viktigt att ha högt blodvärde vid snitt eller? Tänker att man inte förlorar så mycket blod då utan att det är mer en "kontrollerad" process?
Fast det är lika många som har en stor blodförlust efter snitt som vid vaginal fl. Det som känns så konstigt. Livmodern ska ju fortfarande dra ihop sig osv.
Avslag och allt är ju precis desamma som vid en vaginal fl. Enda skillnaden är stället bebis kommer ut ifrån, det är ungefär den förklaringen jag fick sistAh, okej! Det hade jag ingen aning om. Har inte alls läst på om hur det går till med snitt osv, trodde det var mer som en "vanlig" operation.
Avslag och allt är ju precis desamma som vid en vaginal fl. Enda skillnaden är stället bebis kommer ut ifrån, det är ungefär den förklaringen jag fick sist
När skulle du in och kolla hur bebis ligger?
Ah, man krystar ut moderkaka och så som vanligt också alltså? Eller tar dom det samma väg som bebis? Hoppas verkligen inte att min bebis lagt sig åt fel håll och dom vill snitta, jag är inte alls förberedd på det känner jag så det kommer bli en miljon frågor isf!
15.30 har vi tid för ultraljudet och så får vi se hur dom vill gå vidare efter det. Känns som att jag kommer få åka hem, eventuellt med hinnsvepning innan, men man vet inte. Hade mycket förvärkar igår och vi försökte oss också på "färdknäppen", men det var inte så skönt för någon av oss. Mannen upplevde att han inte kom in ordentligt och jag upplevde att han "skavde" på något. Känns som att det kan ha varit bebis/tappen som ligger långt ner, inte så sexig tanke direkt.
Ah, man krystar ut moderkaka och så som vanligt också alltså? Eller tar dom det samma väg som bebis? Hoppas verkligen inte att min bebis lagt sig åt fel håll och dom vill snitta, jag är inte alls förberedd på det känner jag så det kommer bli en miljon frågor isf!
15.30 har vi tid för ultraljudet och så får vi se hur dom vill gå vidare efter det. Känns som att jag kommer få åka hem, eventuellt med hinnsvepning innan, men man vet inte. Hade mycket förvärkar igår och vi försökte oss också på "färdknäppen", men det var inte så skönt för någon av oss. Mannen upplevde att han inte kom in ordentligt och jag upplevde att han "skavde" på något. Känns som att det kan ha varit bebis/tappen som ligger långt ner, inte så sexig tanke direkt.
De tar det samma väg som bebis. Men man har ju fortfarande ett sår i livmodern där moderkakan suttit, oavsett vaginalt eller snitt.
Lycka till!
Moderkakan plockas ut tillsammans med bebis. Jag var sövd senast så har inte stor koll på ingreppet i sig
Jag var inne på sex häromdagen. Men jag ändrade mig ganska fort. Inte alls lika pepp på det när det väl kom till kritan. Dock är leksaker till väldigt mycket hjälp just nu och då min sexlust är noll har sambon tagit tag i det själv i duschen istället. Han gör aldrig det annars, utan det har bara vart nu under grav. Han hade nog gått under annars, stackarn. Men han kom fram till att det är inge idé då han får nobben av mig hela tiden.
Det undrar jag fortfarande och bebis är över 8 veckor nu! Men dagarna försvinner i rasande takt trots att vi inte gör något speciellt Det byts lite (mycket) blöjor, tittar på bebis, ammar lite (eller i perioder supermycket), tittar på bebis, pratar med bebis, går en promenad, försöker komma ihåg att äta själv, försöker sova lite, tittar på bebis, undrar hur sjutton detta gick till!? Är det MIN bebis och var kom den ifrån!?Just det där känns ju helt omöjligt att ta in. Jag har också börjat fundera på vad man gör hela dagarna med en bebis... Agerar matstation, gissade jag iofs att svaret är.
Det är som andra skrivit samma väg dom bebis. Men blod kan man tydligen förlora ändå. Jag förlorade (mycket) mer blod under mitt kejsarsnitt än under min vaginala förlossning.Ah, man krystar ut moderkaka och så som vanligt också alltså? Eller tar dom det samma väg som bebis? Hoppas verkligen inte att min bebis lagt sig åt fel håll och dom vill snitta, jag är inte alls förberedd på det känner jag så det kommer bli en miljon frågor isf!
Igenkänningen är hög på det du skrivit! Här är bebis lite över två veckor nu och hon kräks inte jättemycket, men vi har henne faktiskt mest i bara blöjan för att slippa alla ombyten. Jag har sällan tröja på mig heller, utan det blir mest byxor och amningsbhDet undrar jag fortfarande och bebis är över 8 veckor nu! Men dagarna försvinner i rasande takt trots att vi inte gör något speciellt Det byts lite (mycket) blöjor, tittar på bebis, ammar lite (eller i perioder supermycket), tittar på bebis, pratar med bebis, går en promenad, försöker komma ihåg att äta själv, försöker sova lite, tittar på bebis, undrar hur sjutton detta gick till!? Är det MIN bebis och var kom den ifrån!?
Åh jag glömde! Torkar kräks och byter kläder på sig själv och bebis för att ni har blivit kräkta/kissade/bajsade på Superglamouröst! Tror bebis hann med fyra ombyte igår och jag själv två eller tre. På grund av detta så läggs också mycket tid på att fylla och tömma tvättmaskinen