Vinterföräldrar -17/18 del 2

Konstig natt och dag - somna först efter 5 och då bara en massa oroliga drömmar så vaknade kallsvettig hela tiden. Sov därför till kanske 12, vaknar och mår riktigt kasst. Får i mig lite mat iaf och sen får jag världens mensvärk. Okej kanske inte världens, haft värre förr men värre värk än tidigare under graviditeten. Blev värre av att sitta också så gick runt hemma... sen blev det ett bad för att se om det hjälpte - jodå, mår fortfarande kasst men de värsta värkarna verkar ha lugnat ner sig.

Känner mig lite lugnare nu att sambon kom hem tidigt ifall att också. Hann nog få lite panik att det var igång och samtidigt besviken nu att det ändå lugnade ner sig och inte verkade vara så :rofl: galet ju!

Konstig natt och dag - somna först efter 5 och då bara en massa oroliga drömmar så vaknade kallsvettig hela tiden. Sov därför till kanske 12, vaknar och mår riktigt kasst. Får i mig lite mat iaf och sen får jag världens mensvärk. Okej kanske inte världens, haft värre förr men värre värk än tidigare under graviditeten. Blev värre av att sitta också så gick runt hemma... sen blev det ett bad för att se om det hjälpte - jodå, mår fortfarande kasst men de värsta värkarna verkar ha lugnat ner sig.

Känner mig lite lugnare nu att sambon kom hem tidigt ifall att också. Hann nog få lite panik att det var igång och samtidigt besviken nu att det ändå lugnade ner sig och inte verkade vara så :rofl: galet ju!

Ja, det är konstigt hur mycket av ens värld det tar upp! Nu har jag varit ledig en vecka och haft alla dom här tecknen på att det kan vara på gång, men så idag jobbar jag 100 % igen. Känns nästan som att jag har varit i en bubbla och känns helt overkligt att fokusera på något annat än att leta varje litet tecken på att det kan ha kickat igång. :D

Hur "bundna" (kommer verkligen inte på något bättre ord) är/har ni andra varit hemma inför förlossningen?

Har bf på torsdag, mina förvärkar har dock avtagit och jag känner inga tecken på att något är på gång whatsoever, och imorgon kväll ville ett par vänner träffas en stund (hos en av dem) på kvällen. Jag vet ärligt talat inte om det är något att "noja" för, för jag känner egentligen inte att jag kan sitta isolerad hemma när det lika gärna kan dröja två veckor till... Samtidigt har jag fått en fix idé att det skulle vara jobbigt om det mot all förmodan drar igång när jag inte är hemma.

Hur hade ni andra tänkt och gjort? Jag är medveten om att jag nog övertänker, skyller på att jag är understimulerad som tusan. :angel:

Hur "bundna" (kommer verkligen inte på något bättre ord) är/har ni andra varit hemma inför förlossningen?

Har bf på torsdag, mina förvärkar har dock avtagit och jag känner inga tecken på att något är på gång whatsoever, och imorgon kväll ville ett par vänner träffas en stund (hos en av dem) på kvällen. Jag vet ärligt talat inte om det är något att "noja" för, för jag känner egentligen inte att jag kan sitta isolerad hemma när det lika gärna kan dröja två veckor till... Samtidigt har jag fått en fix idé att det skulle vara jobbigt om det mot all förmodan drar igång när jag inte är hemma.

Hur hade ni andra tänkt och gjort? Jag är medveten om att jag nog övertänker, skyller på att jag är understimulerad som tusan. :angel:
Är det att du inte vill att andra ska veta att det startat/märka att du har ont?
Sån är jag men jag var verkligen inte bunden hemma innan mer än att jag var trött och tyckte att det var jobbigt att vara iväg och vara social.

Oftast startar det ju inte sådär pang bom förutom om vattnet går vilket det gär i 10% av fallen. Och sannolikheten att det gör det just de timmarna du är där är ju liten.

Är det att du inte vill att andra ska veta att det startat/märka att du har ont?
Sån är jag men jag var verkligen inte bunden hemma innan mer än att jag var trött och tyckte att det var jobbigt att vara iväg och vara social.

Oftast startar det ju inte sådär pang bom förutom om vattnet går vilket det gär i 10% av fallen. Och sannolikheten att det gör det just de timmarna du är där är ju liten.
Tack, precis vad jag behöver höra!
Jag tror jag nojar mest över att behöva förlita mig på andra, utöver sambon då. Typ dels logistiska problem med att jag skulle behöva skjuts hem men det ligger säkert också en hel del i att inte vilja visa mig "sårbar" (dvs om det gör ont) för mina vänner. Har också extremt svårt för "daltande" exempelvis.

Sen tänker jag såklart också på hur opraktiskt det vore om vattnet gick hos någon annan :angel:, men som du säger är ju sannolikheten väldigt liten.

Om jag kände att jag ville och orkade skulle jag gå :).

Jag tror jag nojar mest över att behöva förlita mig på andra, utöver sambon då. Typ dels logistiska problem med att jag skulle behöva skjuts hem men det ligger säkert också en hel del i att inte vilja visa mig "sårbar" (dvs om det gör ont) för mina vänner. Har också extremt svårt för "daltande" exempelvis.

Sen tänker jag såklart också på hur opraktiskt det vore om vattnet gick hos någon annan :angel:, men som du säger är ju sannolikheten väldigt liten.

Jag skulle åka! Det brukar ju inte gå så rasande snabbt och smärtan kommer tillta successivt (och precis som @Positron säger är det ju bara 10 % sannolikhet att det börjar med vattenavgång) så skulle det dra igång kommer du kunna köra dig själv hem tror jag. Så skulle jag resonera i alla fall. :)

Var hos BM idag, vecka 35+0, SF-måttet landade i princip på den kurvan där vi började (förra gången hade det inte rört sig alls vilket ledde till ett TUL) och bebisen är fixerad. Vi skrev en sammanfattning om denna graviditet och de tidigare förlossningarna. Så nu är det bara resten kvar :D.

Tack att jag inte är ensam om att tänka det, hade funderingar på att fara på stan men "känns så jobbigt och får så läskiga hugg om jag går mycket/fort och tänk om...." så blev vi inbjudna på tacokväll hos nå vänner på fredag å direkt blev det sådär "Kul..... men tänk om..."

Nu kommer ju sambo vara med men känns lite jobbigt om det skulle dra igång där bland folk :nailbiting: Försöker intyga mig om att det knappast går från 0-100 på en sekund, dessutom gillar jag tacos :D

Ska du köra dit själv i så fall?
Nu vet jag ju inte hur du reagerar i olika situationer men för mig så var det inga problem att köra bil när värkarbetet startat med första barnet. Jag körde ut till stallet och mockade och fixade hö :angel:

@pollex @Sofie_B
Tack för pepp! Har svarat att jag kommer om jag fortfarande inte känt av några tecken på att det startat :)

@JeayL
Tycker också det är lite skönt att höra att jag inte är ensam om såna här funderingar! Om sambon är med hade jag åkt om det kändes roligt och inte var superlångt borta :)

Ska du köra dit själv i så fall?
Nu vet jag ju inte hur du reagerar i olika situationer men för mig så var det inga problem att köra bil när värkarbetet startat med första barnet. Jag körde ut till stallet och mockade och fixade hö :angel:
Ja, tanken är att köra dit. Kanske går bra att köra hem iofs, i början borde det kanske inte kännas mer än mensvärk? Tror mycket av mina tankar beror på att jag inte riktigt vet vad jag ska vänta mig :p men får se det som övning i att ta saker som de kommer!

Ja, tanken är att köra dit. Kanske går bra att köra hem iofs, i början borde det kanske inte kännas mer än mensvärk? Tror mycket av mina tankar beror på att jag inte riktigt vet vad jag ska vänta mig :p men får se det som övning i att ta saker som de kommer!
Alla upplever ju smärta på olika sätt så det är ju svårt att sia om hur du kommer att känna.

Om inte annat kan din sambo kanske skjutsa dig dit och hämta när du vill hem?:)

Jag hör till en av de 10% där det startade med vattenavgång. Jag kan oxå säga att vanligast är att går vattnet så går det sena kvällar. De flesta förlossningarna startar sent på dagen.

Jag hade vattenavgång vid 21 tiden på kvällen och vid 05-06 som först började värkarna bli svåra att kontrollera. Hade innan dess kunnat köra bil utan problem.

Alla upplever ju smärta på olika sätt så det är ju svårt att sia om hur du kommer att känna.

Om inte annat kan din sambo kanske skjutsa dig dit och hämta när du vill hem?:)
Jo, det hade såklart varit smidigast ur den synpunkten, men han hinner inte hem från jobbet för att köra mig, och eftersom jag helst inte krånglar mig in till stan i kollektivtrafiken med begränsad ork så kör jag själv.
Men det får lösa sig som sagt, antingen går det bra att köra själv eller så får jag be någon köra hem mig :)

Jag var på fest dagen innan jag födde mina tvillingar och jag dansade och hade skoj.

Dagen innan jag födde enlingen så hade jag fullt värkarbete när jag vr och fikade hos en kompis.

@FeatherCloud Jag skulle åkt. Tänker själv tacka ja till alla roliga saker (utefter ork) innan förlossningen då man ju sedan kommer vara ganska busy ett bra tag. :D
Bra poäng!
Har alltid tänkt på mig själv som en person med ganska litet socialt behov, men inser nu efter nästan en månad hemma att jobbet nog fyllt upp de sociala depåerna ganska bra innan. (Och dessförinnan plugg, stall etc. Det här är nog första gången på väldigt många år som jag bara går hemma..) Så det är nog klokt att tanka lite umgänge imorgon. :)

Lyxig natt! Ammade när vi gick och lade oss, och somnade ca 23.45. Sen vaknade jag 5.30 av att jag behövde kissa, hon sov alltså hela natten :bow: Med nästan torr blöja. Hade jag inte väckt och matat henne då hade hon nog sovit ännu längre. Sen vaknade tyvärr storebror men bebis sover gott vidare :up:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 628
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 486
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter