Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så skönt att komma ut med vagnen och få lite frisk luft och röra på sig lite. Blir annars fast i soffan större delen av dagen och ammar... Lillan verkar gilla vagnen såhär långt. Brorsan var ingen vagnälskare men hon har somnat gott så fort vi har gått ut nu 4 gånger av 5. Skönt när det skumpar på frusna grusvägar
Testade att sätta henne i bärselen igår, hon slocknade på en gång. Gissar att den kommer användas flitigt även denna gång!
Åh... ”frisk luft” och ”röra på sig lite”... vad underbart det låter..!
Idag kände jag mig smidig för första gången på månader! Så skönt Kan ta mig upp och ner från sittande på golvet utan att stånka/behöva dra mig upp, kunde öka på steget när jag gick osv. Äntligen börjar man känna sig lite mer normal
Precis vad jag tänkteJag vet inte om jag ska be dig berätta mer för att det låter så himla härligt, eller om jag ska uppmana dig att hålla tyst och sluta suktas!
Det har jag börjat längta efter! Att orka gå upp på övervåningen utan att bli andfådd, kunna klä på mig utan att magen tar emot, och att kunna vända mig i sängen utan att vakna! Eller hålla jämna steg med andra, för den delen. Vilken dröm!Idag kände jag mig smidig för första gången på månader! Så skönt Kan ta mig upp och ner från sittande på golvet utan att stånka/behöva dra mig upp, kunde öka på steget när jag gick osv. Äntligen börjar man känna sig lite mer normal
Jag vet inte om jag ska be dig berätta mer för att det låter så himla härligt, eller om jag ska uppmana dig att hålla tyst och sluta suktas!
Precis vad jag tänkte
Jag blir anfådd av minsta lilla, idag svor jag över folks om parkerat på familjeparkeringen när jag fet som en ko på grönbete ska försöka släpa ut min 2åring ur bilen där jag knappt tar mig mellan själv....
Nu sitter jag i soffan och har ont i varenda del efter att ha fått promenera över hela parkeringen. Blä! Ska aldrig mer handla!!!
Kontra med "Detsamma!"Alltså vad är det med att alla, precis alla ska kommentera hur stor magen har blivit? Jag har en hyfsat liten mage i förhållande till hur långt gången jag är men klart den är ganska rund nu när det bara är 2 månader kvar. Jag vet inte hur många gånger jag fått höra förnöjda kommentarer om hur stooor magen blivit.
Kontra med "Detsamma!"
Skämt åsido, håller med om att det är jobbigt att bli allmän egendom sådär...
Jag retar mig istället på att alla ska fråga om jag ser fram emot att gå hem, om det ska bli spännande etc. Och om jag uttalar mig positivt och tex säger att det ska bli mysigt eller skönt att få vara hemma så ska alla ska redan har barn (som såklart också är de som frågar) skrocka och antyda att jag inte vet vad som väntar... Ännu en sån där kuggfråga en inte kan svara rätt på som gravid...
Jag funderar på om jag läcker lite fostervatten. Inget som hänt som gör att mina misstankar ökat utan snarare att jag börjat fundera på om mängden flytningar jag har och dess utseende verkligen bara är flytningar. De är genomskinliga alternativt svagt vita. Typ som i morse när jag skulle resa mig ur sängen så blev det en liten pöl (typ 1 dm i diameter) i sängen med vätska efter att jag klämt ihop magen. Många gånger rinner det även längs med benen när jag går på toa på morgonen och ibland droppar det till golvet.
Under dagarna rinner det oftast så det blir blött genom byxorna (men bara i själva grenen) när jag rör mig. Inte tänkt på om det sipprar när jag får sammandragningar och herren i magen rör sig som vanligt. Men hur mycket flytningar är normalt liksom?
Jag funderar på om jag läcker lite fostervatten. Inget som hänt som gör att mina misstankar ökat utan snarare att jag börjat fundera på om mängden flytningar jag har och dess utseende verkligen bara är flytningar. De är genomskinliga alternativt svagt vita. Typ som i morse när jag skulle resa mig ur sängen så blev det en liten pöl (typ 1 dm i diameter) i sängen med vätska efter att jag klämt ihop magen. Många gånger rinner det även längs med benen när jag går på toa på morgonen och ibland droppar det till golvet.
Under dagarna rinner det oftast så det blir blött genom byxorna (men bara i själva grenen) när jag rör mig. Inte tänkt på om det sipprar när jag får sammandragningar och herren i magen rör sig som vanligt. Men hur mycket flytningar är normalt liksom?
Sedan kan man även få lite koll på mängden om man tar på sig en binda och ja, går vattnet hemma så är det just vad dom gör när man kommer in. Luktar för att se så det verkligen var vattnet som gickBM sa iaf i samband med något annat jag undrade (var väl att det var rosa) om man var orolig att det kom för mycket skulle man ta på sig en binda som man tog med som de fick lukta på . Så antar att det luktar annorlunda också..