Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har vi kommit hem.
Hunden tog emot den nya flockmedlemmen med glädje och nyfikenhet.
Esther som hon ska heta fick rena fina fötter av vovven
Skönt att vara hemma, och vilket fint namn! Fanns på vår lista ifall vi hade väntat en tjejNu har vi kommit hem.
Hunden tog emot den nya flockmedlemmen med glädje och nyfikenhet.
Esther som hon ska heta fick rena fina fötter av vovven
Jodå bättre än förväntat .Hur mår du nu efter snittet? Ser fram emot att läsa din berättelse sen
Läget ser stabilt ut. Jag får dessvärre inte åka dit sedan igår eftersom jag fått ont i halsen, och idag vaknade sambon med samma symptom . Man förstår ju att det är en onödig risk för smitta, men det känns ändå jobbigt att ingen av oss får komma in i dagsläget.@cili hur går det för er? Tänkt på er hela morgonen. (min morgon började ändå 5 i morse)
Jag hoppas verkligen att det lättar för er snart! Just nu känns det bara som kaka på kaka alltihopLäget ser stabilt ut. Jag får dessvärre inte åka dit sedan igår eftersom jag fått ont i halsen, och idag vaknade sambon med samma symptom . Man förstår ju att det är en onödig risk för smitta, men det känns ändå jobbigt att ingen av oss får komma in i dagsläget.
Läkaren tror att det eventuellt kan vara virus/bakterie utifrån som ligger bakom försämringen, så hon har fått antibiotika insatt i förebyggande syfte (jag har dock inte full koll, eftersom jag bara hört andrahandsinformation från sambon). Igår kväll fick hon fortfarande inte äta, så sockerdroppet var kvar.
Vi ska ringa om en stund igen och fråga vad dom kom fram till på dagens rond. Förhoppningsvis kan dom byta dropp mot mat snart igen (om det inte redan gjorts).
Läget ser stabilt ut. Jag får dessvärre inte åka dit sedan igår eftersom jag fått ont i halsen, och idag vaknade sambon med samma symptom . Man förstår ju att det är en onödig risk för smitta, men det känns ändå jobbigt att ingen av oss får komma in i dagsläget.
Läkaren tror att det eventuellt kan vara virus/bakterie utifrån som ligger bakom försämringen, så hon har fått antibiotika insatt i förebyggande syfte (jag har dock inte full koll, eftersom jag bara hört andrahandsinformation från sambon). Igår kväll fick hon fortfarande inte äta, så sockerdroppet var kvar.
Vi ska ringa om en stund igen och fråga vad dom kom fram till på dagens rond. Förhoppningsvis kan dom byta dropp mot mat snart igen (om det inte redan gjorts).
Besök hos bm nu på morgonen.
Hon hade inget bra svar på det här med rotationen. Hon hade inte ens tänkt på att de alltid roterar samma håll? (Är inte människor nyfikna liksom?)
Däremot berättade en kompis att man kan få bebisen att vända sig genom att lysa med en ficklampa på magen
I övrigt såg allt bra ut. Bebis har sjunkit ner men det har jag själv känt av för det gjorde aldrig sonen. Men fortfarande rörlig. Blodtrycket var lite knepigt men inom referensvärdet, det var det övre trycket som hade ökat en del.
Nu återstår det att se om det blir något mer besök, nästa inplanerade är dagen innan bf.
Vad är det för info du hade velat ha som du känner att du inte får?Spännande! Jag hade också besök hos bm på morgonen. Jag vet inte, jag tycker att dom är så intetsägande? Min bebis ligger också med huvudet ner men är inte fixerad än (men det vet jag ju sedan jag var på förlossningen i början av veckan). Magen har nu gått över den översta kurvan på SF-måttet, men det verkar bm inte vara orolig för. Inget TUL är inplanerat, hon tror inte att det är en särskilt stor bebis. Vi tror fortfarande att han är + 2 veckor, och hon med, men det är inget man korrigerar såhär sent. Vikten står still på mig. Ja, typ så. Hjärtljuden är bra.
Vad är det för info du hade velat ha som du känner att du inte får?
Det är nog vanligt att känna så Sen kan säkert dina förväntningar göra sitt också, att det skulle vara mer spännande.Nej, jag vet inte? Haha. Jag antar att det inte är mer dom kan berätta men jag trodde liksom att det skulle vara mer spännande på något sätt. Det var så jag hade föreställt mig det, nu känner jag mest bara att graviditeten är en enda lång transportsträcka. Jag mår bra, bebis mår bra, allt är bra, men jag känner mig inte så känslomässigt engagerad i graviditeten och det känns varken stort eller spännande. Det känns mest bara lite "jaha" över allting.
Nej, jag vet inte? Haha. Jag antar att det inte är mer dom kan berätta men jag trodde liksom att det skulle vara mer spännande på något sätt. Det var så jag hade föreställt mig det, nu känner jag mest bara att graviditeten är en enda lång transportsträcka. Jag mår bra, bebis mår bra, allt är bra, men jag känner mig inte så känslomässigt engagerad i graviditeten och det känns varken stort eller spännande. Det känns mest bara lite "jaha" över allting.
Det är nog vanligt att känna så Sen kan säkert dina förväntningar göra sitt också, att det skulle vara mer spännande.
Jag känner lite som dig också. BM besöken är liksom bara delstopp i graviditeten som mest bara talat om för mig vad jag redan gissat/vetat. Har också känt att det varit svårt att bli känslomässigt engagerad i gravidteten, och det trodde jag inte innan jag blev gravid. Längtar som tusan efter att den lilla ska komma ut nu så att jag får knyta an "på riktigt".
I natt har varit riktigt jobbigt.
Jag har valt att amma och kommer göra det i så stor utsträckning som möjligt.
Men igår kväll/i natt var katastrof. Hinner inte med att producera den mängden mjölk som tösen vill ha för att vara nöjd. Vilket resulterade i att hon i princip antingen låg och skrek av hunger eller låg vid mitt bröst utan större resultat.
Så himla hjälplöst och frustrerande det kändes.
Man kan hängde på låset till ICA och köpte ersättning. 15 minuter senare somnade tösen mätt och sov sen 4 timmar. Stackars liten.
Blir att stödmata tills mjölkfabriken är up and running