Vinterföräldrar -17/18 del 2

BM sa iaf i samband med något annat jag undrade (var väl att det var rosa) om man var orolig att det kom för mycket skulle man ta på sig en binda som man tog med som de fick lukta på :o:yuck:. Så antar att det luktar annorlunda också..
Sedan kan man även få lite koll på mängden om man tar på sig en binda och ja, går vattnet hemma så är det just vad dom gör när man kommer in. Luktar för att se så det verkligen var vattnet som gick :)

Så länge du inte fyller bindor med vatten på någon timme. Samt att det luktar typ sperma, svårt att förklara doften dock.

Jag tror ju inte att mitt vatten har gått ;) Däremot har jag förstått att det kan bli "pyspunka" så man läcker lite men att det är helt ofarligt.

Jag tror ju inte att mitt vatten har gått ;) Däremot har jag förstått att det kan bli "pyspunka" så man läcker lite men att det är helt ofarligt.

Man märker ändå skillnad på det vattnet och flytningar. Eller ja, alla kanske inte gör iof, men det är skillnad på det.
Som sagt, väldigt vattniga flytningar är normalt

Mitt vatten började sippra, förvisso samtidigt som förlossningen startade men det var skillnad på vattnet och flytningarna. Jag trodde jag hade urinläckage första gångerna det hände för det kom så lite, men det var verkligen vatten vatten. :)

Jag funderar på om jag läcker lite fostervatten. Inget som hänt som gör att mina misstankar ökat utan snarare att jag börjat fundera på om mängden flytningar jag har och dess utseende verkligen bara är flytningar. De är genomskinliga alternativt svagt vita. Typ som i morse när jag skulle resa mig ur sängen så blev det en liten pöl (typ 1 dm i diameter) i sängen med vätska efter att jag klämt ihop magen. Många gånger rinner det även längs med benen när jag går på toa på morgonen och ibland droppar det till golvet.

Under dagarna rinner det oftast så det blir blött genom byxorna (men bara i själva grenen) :o när jag rör mig. Inte tänkt på om det sipprar när jag får sammandragningar och herren i magen rör sig som vanligt. Men hur mycket flytningar är normalt liksom?

Jag har exakt samma!

Jag funderar på om jag läcker lite fostervatten. Inget som hänt som gör att mina misstankar ökat utan snarare att jag börjat fundera på om mängden flytningar jag har och dess utseende verkligen bara är flytningar. De är genomskinliga alternativt svagt vita. Typ som i morse när jag skulle resa mig ur sängen så blev det en liten pöl (typ 1 dm i diameter) i sängen med vätska efter att jag klämt ihop magen. Många gånger rinner det även längs med benen när jag går på toa på morgonen och ibland droppar det till golvet.

Under dagarna rinner det oftast så det blir blött genom byxorna (men bara i själva grenen) :o när jag rör mig. Inte tänkt på om det sipprar när jag får sammandragningar och herren i magen rör sig som vanligt. Men hur mycket flytningar är normalt liksom?

Jag har exakt samma!

Jag ramlade i trappen när jag skulle ut till bilen imorse. Gjorde mig rätt illa, landade med en dums rakt på rumpan och dunsade sen ner några trappsteg. Bebis är helt som vanligt i magen. Det borde inte vara någon fara va, mer än att jag kommer få ett redigt blåmärke och bli öm?

BM sa iaf i samband med något annat jag undrade (var väl att det var rosa) om man var orolig att det kom för mycket skulle man ta på sig en binda som man tog med som de fick lukta på :o:yuck:. Så antar att det luktar annorlunda också..
Det finns även test dom kan göra för att se om det är vattnet, så det är inte nödvändigt att lukta egentligen (så länge dom har tillgång till testen då). "Det är som ett gravtest, fast det visar istället om det är fostervatten" förklarade läkaren för mig när hon gjorde det. Minns inte exakt, men har för mig att dom förde in en liten testpinne som sen fick stå i en kopp i tio minuter innan avläsning.

Min verkar ha en sån där lugn dag idag, jobbigt! Hon har buffat lite grann så helt stilla är det inte, men vi verkar ju vara flera med samma upplevelse och oro så jag ville mest skriva av mig.

Min verkar ha en sån där lugn dag idag, jobbigt! Hon har buffat lite grann så helt stilla är det inte, men vi verkar ju vara flera med samma upplevelse och oro så jag ville mest skriva av mig.
Förstår precis! :heart Jag försöker under de lugnare dagarna tänka att även en liten buff är en buff, och att det hittills alltid kommit igång igen. Sen får man nog sätta en gräns för sig själv, hur länge kan bebis vara lugn innan man vill ha lite koll på att allt är ok. Och det vet ju bara en själv... :)

Förstår precis! :heart Jag försöker under de lugnare dagarna tänka att även en liten buff är en buff, och att det hittills alltid kommit igång igen. Sen får man nog sätta en gräns för sig själv, hur länge kan bebis vara lugn innan man vill ha lite koll på att allt är ok. Och det vet ju bara en själv... :)

Tack :heart Jag tror att hon ligger vänd så att rörelserna känns lite mindre starkt bara, men man blir verkligen fixerad stundtals!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 603
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 144
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 479
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar