Nu är jag hemma igen. Jag var öppen 3 cm med en hård och omogen tapp och en bebis som fortfarande gick att trycka tillbaks med fingrarna (antar att det innebär att han inte är fixerad?). Jag hade lite vita blodkroppar i urinen så ska äta antibiotika nu i en vecka och blev beordrad att vila lite mer. Hur det nu ska gå till. läkaren var mycket bättre och lyssnade bra så det var skönt!
naah.. lät ju inte som att du fick riktigt klart besked om hur läget är av det de vet kanske om de förklarade så lite så du undrar fortfarande? Jag fick veta att om jag skulle varit öppen så kunde man ha gått så jättelänge också och ändå föda vid normal tid så de kunde ändå aldrig veta säkert.
Jag vet inget om det med fixerad men på sista besöket sa barnmorskan att det är när hon ruckar på hela mig från sida till sida när hon tar på magen, eller vid bebisens huvud då, inte bara bebisen som rör sig och sitter löst där inne så den hade sjunkit ner lägre i bäckenet nu. Inget jag märker av dock som man säger att det ska bli lättare att andas då och så.. Fick du tabletter mot sammandragningarna? Kan inte pappan ta hand om dig nu och allt annat bara det är ju viktigt? Du borde ligga på soffan hela dagen och bli serverad mat och allt vad du behöver hjälp med. peppkram!
Vad är det förresten som gör att vissa blir inlagda på sjukhus resten av tiden om det visar sig att man är öppen lite och andra inte, om någon vet?
Senast ändrad: