Förra graviditeten frågade de flesta om det var planerat för tydligen var det en skev tanke att jag och min man faktiskt hade bestämt oss för att försöka få barn?!
Denna gången har många kommenterat det med "kunde ni inte planerat det bättre"
med hänvisning till att sonen föddes lite innan BF vilket skulle ge innan årsskiftet denna gången. Nej man kan inte planera någonting alls utan man får som du skriver vara glad om man blir gravid. Jag hade två täta missfall förra vintern och sedan dröjde det några månader innan jag blev gravid igen. Jag hade ju fullständigt gått sönder om jag dessutom skulle lagt vikt vid vilken tid på året barnet skulle födas
Det är ju nu när folk frågar vad jag helst vill som jag får lov att tänka och önska.
Men jag tänker att vi som är medvetna om det här med skolgången kanske stöttar upp extra på hemmaplan så att det inte blir den stora skillnaden? Jag hoppas att det är så i alla fall!
Jag inser att det kommer bli så mycket tuffare denna gången, vår grabb är ju också morgonpigg och det finns inte på kartan att det skulle vara något mys på morgonen utan det är full rulle från första minut.
Får hoppas att det är magen som bara håller på att mogna för henne så att det är en tillfällig grej så du kommer i säng lite tidigare i alla fall