Nojaren i mig är så himla less på att min bebis inte verkar ha hört det där med att rörelsemönstret ska vara regelbundet och kännas i princip lika varje dag!
I förrgår var bebis sjövild, sparkade och tänjde så att magen stod åt alla håll. Igår var det lugnare, men ändå några stunder under dagen med mer aktivitet. Idag - nästan helt "tyst". Har känt en del mindre rörelser när jag lagt mig ner på sidan men i övrigt är det ganska stilla. Och så här håller det på i cykler. Lugn - normal - vild... Om och om igen. Och precis som sist jag var in och kollade bebis så kan jag inte heller "provocera fram" speciellt mycket rörelser heller på dom här lugna dagarna.
Hur normalt är det egentligen? Jag orkar knappt skrämma upp mig själv med fler samtal till MVC om och om igen när allt ändå alltid varit bra hittills. Jag känner mig dum och fånig. Och eftersom jag ändå känner lite rörelser är jag inte särskilt orolig, men det tar ändå så himla mycket kraft att gå och "leta".
Har era bebisar samma rörelsemönster varje dag? Eller har de dagar när dom sover mer?
Min bebis har väl inte direkt något mönster, men han känns ungefär lika mycket varje dag. Mycket på morgonen och sen ungefär jämt över hela dagen. Men tidigare i graviditeten har han haft mer av ett "varannan dag" mönster.