Vinterföräldrar -17/18 del 2

När jag väntade Havanna sa dom att vanlig massage kunde starta förlossningen. Att man trycker på lite andra punkter vid en gravidmassage. Det var typ förklaringen jag fick då.

Jaha där ser man :D Får se om fl startar då :angel: Blir mest masserad på övre delen av ryggen (har ont i bröstryggen) så känner mig ganska lugn. Men blir ju nyfiken, skulle gå på gravidmassage och jämföra :)

Så många handdukar har vi nog inte.
Köpte ett gäng ( 40 st) små på Ikeas barnavdelning. De kanske funkar

Har aldrig ägt några engångsskydd :) Vi använder handduk som vi byter när det behövs, absolut inte efter varje blöjbyte.

Har bebis bajsat lägger jag en tvättlapp under när jag tar bort blöjan. Den används sen för att torka med också så blir ingen "extra" :)

@FeatherCloud min är exakt likadan! Vissa dagar är hon jätteaktiv, andra betydligt lugnare, och jag upplever inte att jag kan putta igång henne heller. Hon kör sitt eget race verkar det som. Jag är nöjd så länge jag känner henne några gånger om dagen. Brukar vara noga med att registrera att hon rört sig innan jag somnar på kvällen, och oftast hinner hon röra sig innan jag går upp på morgonen också, men något specifikt rörelsemönster eller tider upplever jag inte alls att hon har.

Tack till er som svarat om snitt. Jag kan förstå att man utgår från det vanligaste scenariot, men jag hade ändå gärna fått lite mer info om det mer medicinska samt vilka (om några) komplikationer som kan uppstå om det blir den sortens förlossning. De pratade mycket om stygn, klipp osv, då tycker jag nog att de kunnat prata lite mer om snitt också.

@FeatherCloud min är exakt likadan! Vissa dagar är hon jätteaktiv, andra betydligt lugnare, och jag upplever inte att jag kan putta igång henne heller. Hon kör sitt eget race verkar det som. Jag är nöjd så länge jag känner henne några gånger om dagen. Brukar vara noga med att registrera att hon rört sig innan jag somnar på kvällen, och oftast hinner hon röra sig innan jag går upp på morgonen också, men något specifikt rörelsemönster eller tider upplever jag inte alls att hon har.
Tack, känns lite skönt att din beter sig likadant :)

Jag önskar huvudet kunde vara lite logiskt, efter 35 veckor borde jag kanske lärt mig att vår kotte har en flerdygnsrytm...
Nu har det börjat böka lite mer igen och jag slappnar såklart genast av. Önskar jag kunde hålla huvudet kallt också när bebis är mer stillsam, men den där känslan av att magen är "tom" som jag har då är riktigt jobbig... :crazy:

Kuratorn har inte direkt gett något alls tyvärr. Hon är ny på neo, och har inte jobbat med så många familjer där än som jag förstod det. Ska träffa sjukhuspsykologen på måndag, får se om det blir mer givande.
Var på amningsmottagningen idag pga mina problem med mjölkstockning (varför skulle nåt funka bra liksom...), dom konstaterade att det mest troligt beror på för hög stressnivå. Och den är oerhört svår att göra något åt i dagsläget :(

Värst är nog ändå att samtliga i personalen säger att så små barn inte klarar av för mycket ljud utan att det påverkar andningen, och ändå är lokalen dåligt ljuddämpad så hon påverkas av att dom pratar i båset intill (det är alltså inte ens riktiga väggar emellan). Det är skitjobbigt när hon får andningsuppehåll pga andras prat och ljud (det piper mycket hos grannbarnet), när det är något som skulle kunna förebyggas. Idag höjdes trycket för andningen med just det som anledning, att det var för mycket prat utanför vårt bås.

Förstod att ni skulle ha flera möten idag, tänker på dig @cili . Ni verkar ju drabbas av nya eländen slag i slag, jag önskar så att det fanns något att göra som var till er hjälp :heart

Egentligen är det nog längre än så mellan de riktigt aktiva dagarna, och så är det ett par mer "normala" där emellan.

Just också att jag inte lyckas "putta igång" tycker jag är jobbigt, inbillar mig att andra har lättare att få "kontakt" med sina bebisar än jag har, men det är nog nojan som pratar.

Jag känner igen mig i dina funderingar - både om regelbundenhet (pah! säger min bebis om det), kraften det tar att känna efter efter rörelser (underlättas dock lite för mig av att jag mest ligger stilla på soffan om dagarna...) och oförmåga att få ”kontakt” med bebisen (har aldrig lyckats knuffa igång rörelser, hen är väl härdad av att bli klätttad på av storasyskon och trampad på av katter...).

Mvh
också nojig

Kan för övrigt avrapportera en riktig skitmorgon :mad:. Tror det är blodtrycket som skämtar med mig aprillo, när jag skulle gå och lämna barnen bara snurrade huvudet och jag fick sätta/lägga mig (i snön :meh:) två gånger bara på vägen till förskolan - som är vadå, 150 m? Pedagogen som tog emot blev helt förskräckt och undrade om hon skulle gå med den äldsta bort till skolan (:heart), men då hade det börjat släppa så jag kunde släpa mig vidare i ytterst maklig takt. Framöver får sambon lämna :arghh:

Jag känner igen mig i dina funderingar - både om regelbundenhet (pah! säger min bebis om det), kraften det tar att känna efter efter rörelser (underlättas dock lite för mig av att jag mest ligger stilla på soffan om dagarna...) och oförmåga att få ”kontakt” med bebisen (har aldrig lyckats knuffa igång rörelser, hen är väl härdad av att bli klätttad på av storasyskon och trampad på av katter...).

Mvh
också nojig
Inte för att gilla din noja såklart, men tack för din input! Som sagt, det känns lite bättre med en mer nyanserad bild och få höra om hur det yttrar sig för er andra. Saknar lite att inte ha någon annan gravid i min närhet att lufta saker med...

Lite buffar idag också iaf, och en knuff/spark på urinblåsan som nästan fick mig att hoppa högt på bussen imorse. Funderar på om det talar för att Kotten vänt sig igen... :cautious:

Inte för att gilla din noja såklart, men tack för din input! Som sagt, det känns lite bättre med en mer nyanserad bild och få höra om hur det yttrar sig för er andra. Saknar lite att inte ha någon annan gravid i min närhet att lufta saker med...

Lite buffar idag också iaf, och en knuff/spark på urinblåsan som nästan fick mig att hoppa högt på bussen imorse. Funderar på om det talar för att Kotten vänt sig igen... :cautious:

Ja, det är det som är så bra med sådana här trådar tycker jag! :) Speciellt eftersom jag aldrig lyckats vara gravid samtidigt som någon i bekantskapskretsen :meh: (förutom nu faktiskt, sambons bror ska få en månad innan oss :up:, vi bor dock en bit ifrån varandra och har inte så nära kontakt)

Det kanske är det din lilla buse ägnat sig åt! Du får väl se om hen måttar in fler sparkar åt det hållet :cautious:

@pollex skönt att läsa att det inte bara är min mage som blir klättrad på! Där har en av mina nojjor legat, att jag inte varit tillräckligt försiktig med magen:o

Bättre sent än aldrig! :D
Vad tar du upp i förlossningsbrevet? :) (Säg till om det är en för privat fråga :o jag hade ju lite funderingar över det igår och är lite i allmänhet nyfiken på vad andra tänkt ta med i sina brev...)

Har du kikat på mallen på 1177? Den gav ganska bra "grund" tycker jag. :) Sen hade tydligen BB Stockholm ett eget som dom vill att man skriver och tar med in så jag tänkte ta med dubbla. :p

När jag väntade Havanna sa dom att vanlig massage kunde starta förlossningen. Att man trycker på lite andra punkter vid en gravidmassage. Det var typ förklaringen jag fick då.

Ungefär så har jag också fått det förklarat för mig, att en del punkter och knutor som man vanligtvis bearbetar vid en massage "får" man inte trycka på vid gravidmassage för då kan det sätta igång. Jag tyckte inte riktigt att det hjälpte så mycket för mig med gravidmassage, det enda som var skönt var när hon masserade ryggslutet/början på rumpan. Där kunde man tydligen trycka ordentligt och det var himmelskt. :love:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 587
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 144
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 474
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar