Vinterföräldrar -17/18 del 2

@FeatherCloud
Precis. Man vill ju inte ge dem en novell.
Vill försöka hålla det kört men tydligt.

Nu blir det ju planerat snitt för oss, så jag behöver inte ta upp saker kring själva förlossningen på samma sätt.

Angående. Förlossningsbrev. Jag kommer inte skriva något, gjorde inte förra och kommer inte göra denna. Bm skriver ned det jag vill ha sagt, annars får sambon prata. Det enda som egentligen kommer frångå det normala är att jag inte kommer amma alls. Annars är planen snitt, blir det inte det så får vi väl se. Men jag är ga ska säker på att de blir ert snitt.

Jag var ju inne och kollade så allt var bra igår, vilket det var. Idag har jag haft en hel del sjuka sammandragningar och endel blödningar igen. Men det känns absolut inte som jag ska ringa in igen. Kommer ju få samma besked, att det inte är något.
Haft en annan typ av smärta/värk idag. Men inget likt vad en värk är på riktigt. Så det är inget att oroa sig för.
Hade på ctg igår ganska mycket kraftiga sammandragningar. Jag har även en känsla av att bebis kommer vilja komma ut tidigt, ska bli spännande att se om min magkänsla stämmer. Sist kände jag på mig att det var på g dagen innan.

Jag var ju inne och kollade så allt var bra igår, vilket det var. Idag har jag haft en hel del sjuka sammandragningar och endel blödningar igen. Men det känns absolut inte som jag ska ringa in igen. Kommer ju få samma besked, att det inte är något.
Haft en annan typ av smärta/värk idag. Men inget likt vad en värk är på riktigt. Så det är inget att oroa sig för.
Hade på ctg igår ganska mycket kraftiga sammandragningar. Jag har även en känsla av att bebis kommer vilja komma ut tidigt, ska bli spännande att se om min magkänsla stämmer. Sist kände jag på mig att det var på g dagen innan.

Fick du inte brikanyl igår när du var inne? som gör att livmodern slappnar av och sammandragningarna minskade.
Det fick jag när jag hade prematura sammandragningar i vecka 26.

Älskar min nya massagekudde jag beställt hem! :love:

Börjar bli lite orolig för hur länge jag kan fortsätta jobba dock. Jag har ett stillasittande jobb och jag får sjukt ont i ryggen efter att ha suttit i någon timme, försöker stå upp så mycket som möjligt men det tar på hela kroppen. Rida och göra tunga grejer i stallet är däremot inga problem.

Jag ska boka tid hos en sjukgymnast först och främst i alla fall. Och nästa vecka kommer ett stöd till kontorsstolen, hjälper förhoppningsvis. Nu i veckan lade jag mig på ett skitigt golv bara för att jag inte fixade smärtan längre.

Någon som vet vad som händer med slemproppen vid snitt? Snart två veckor sen snittet. Har ju haft nästan noll avslag senaste dagarna, lite mer idag och ikväll var det som segt blodigt slem, fick dra ut det för gick inte torka bort O_o:wtf::eek:
Ursäkta infon, aldrig blir man väl så öppen med sin kropp som vid graviditet och efteråt :rofl:

Någon som vet vad som händer med slemproppen vid snitt? Snart två veckor sen snittet. Har ju haft nästan noll avslag senaste dagarna, lite mer idag och ikväll var det som segt blodigt slem, fick dra ut det för gick inte torka bort O_o:wtf::eek:
Ursäkta infon, aldrig blir man väl så öppen med sin kropp som vid graviditet och efteråt :rofl:
Jag vet inte vad som händer med slemproppen när man gör KS men jag kan inte tänka mig att den suttit kvar:p
Skulle gissa på att det var koagel du fick hjälpa på traven och då har du nog anledningen till att avslaget verkar vara så sparsamt, det flyter/rinner ju inte på samma sätt. Och jag hade det likadant någon gång efter sonen i duschen, gick knappt att spola bort:yuck:

Det verkar vara den nya morgonvanan att stå och hulka i en tio minuter:yuck:

Jag stirrar frenetiskt på procenten som anges i appen och tänker "snart är det över"

Älskar min nya massagekudde jag beställt hem! :love:

Börjar bli lite orolig för hur länge jag kan fortsätta jobba dock. Jag har ett stillasittande jobb och jag får sjukt ont i ryggen efter att ha suttit i någon timme, försöker stå upp så mycket som möjligt men det tar på hela kroppen. Rida och göra tunga grejer i stallet är däremot inga problem.

Jag ska boka tid hos en sjukgymnast först och främst i alla fall. Och nästa vecka kommer ett stöd till kontorsstolen, hjälper förhoppningsvis. Nu i veckan lade jag mig på ett skitigt golv bara för att jag inte fixade smärtan längre.

Tipsar om gravidmassage. Jag hade också ett stillasittande arbete som gravid och fick fruktansvärt ont i ryggen, om jag minns rätt så var det ungefär vid bh-bandet. Jag gick på gtavidmassage och massören menade att det var rätt vanligt pga att man sträcker sig mycket mer för att ”komma förbi magen” ett av hennes tips var att flytta närmare tangentbordet. Sen fick jag tips på en del övningar som hjälpte också, minns tyvärr inte dem. Men det kan säkert sjukgymnasten också hjälpa till med.
Massagen var dock helt fantastisk!!!

Vi har varit på föräldrautbildning nu. Mycket har handlat om förlossningen, och då främst en "vanlig" vaginal förlossning. Jag vet att några i den här tråden har fött med snitt och jag tycker att det verkar vara ganska vanligt? Ändå nämndes det så lite? Ni som gjort eller ska göra planerat snitt, vill ni berätta varför ni vill eller måste göra det?

Jag vill väldigt gärna föda vaginalt, men just därför hade jag uppskattat med info om snitt för jag känner mig mer orolig för att det skulle bli ett akut sådant än för en vaginal förlossning.

Vi har varit på föräldrautbildning nu. Mycket har handlat om förlossningen, och då främst en "vanlig" vaginal förlossning. Jag vet att några i den här tråden har fött med snitt och jag tycker att det verkar vara ganska vanligt? Ändå nämndes det så lite? Ni som gjort eller ska göra planerat snitt, vill ni berätta varför ni vill eller måste göra det?

Jag vill väldigt gärna föda vaginalt, men just därför hade jag uppskattat med info om snitt för jag känner mig mer orolig för att det skulle bli ett akut sådant än för en vaginal förlossning.
Så var det på vår också. Hade tyckt det var bra om de ändå hade haft en stund med info om kejsarsnitt också. Är ju inte alltid så att man får välja, och risken kanske att det kommer som en chock om det är så att man aldrig tänkt tanken innnan.

Jag hade planerat snitt denna gång. Förra gången slutade det med akutsnitt efter igångsättning, inget jag vill vara med om igen även om själva operationen kändes väldigt lugn och trygg.
Att vänner och bekanta varit med om upplevelser som stora bristningar som fortfarande är besvärliga två år efter födseln, barn som fastnar och får syrebrist (barnet dog till och med, men återupplivades, dock med men för livet) osv gör inte saken bättre. Även om jag vet att det är ovanligt.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 587
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 144
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 474
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar