Vinterföräldrar -17/18 del 2

Är jag knäpp som fortfarande inte riktigt förstår att vi ska bli föräldrar på Måndag?

I helgen ska det storstädas i huset. Vill ha nystädat när vi kommer hem med det lilla fröet
Är så nyfiken på hur hunden ska reagera.
Idag hade vi 2 snubbar här som skulle installera fiber. Hunden lämnade inte min sida under hela tiden de var här. Han har varit väldigt vaktig sedan jag blev gravid . Framförallt senaste tiden. Har full koll på mig hemma
Det är en Golden på 1.5 år. Helt underbar individ

Senast ändrad:
Är jag knäpp som fortfarande inte riktigt förstår att vi ska bli föräldrar på Måndag?

Idag hade vi 2 snubbar här som skulle installera fiber. Hunden lämnade inte min sida under hela tiden de var här. Han har varit väldigt vaktig sedan jag blev gravud5. Framförallt senaste tiden. Har full koll på mig hemma

Inte knäpp, det går inte att fatta innan! :D Såå lite kvar för er nu innan ni har knytet på utsidan!

Här är lillfian redan 11 dagar. Dagarna flyter på, hon sover mest. Äter, sover och bajsar. Fast hon vill bara sova på en, precis som storebror gjorde när han var nyfödd, så det blir mest att man sitter parkerad i soffan hela dagarna så får sambon sköta markservicen och underhålla storebror. Ska ta fram selen så småningom när snittet inte är så ömt längre tänkte jag.

Idag var Bvc på hembesök, vikten går åt rätt håll. 4240g när hon föddes, 3970g var utskrivningsvikten på BB tror jag. I fredags på Bvc vägde hon 3990g, så inte så stor skillnad från BB. Men idag hade hon gått upp till 4060g, så nu är det på rätt sida kilo-strecket iaf. Skönt att mjölken verkar ha kommit igång (märker det inte direkt, läcker inget, inga spända bröst eller så, men det verkar ju finnas).

En annan sak - det här med avslag. På BB rann det ju en del, och första dagarna efter födseln kom det ju ut lite. Men de senaste dagarna har det inte varit något alls? Kanske någon fläck på toapappret men skulle egentligen inte ens behövt något skydd (har inte vågat ta bort ifall det skulle börja rinna). Det har ju bara gått 11 dagar, senaste veckan har det varit extremt lite. Är det för att jag mest suttit still kanske :confused: Vet ju att det kan komma och gå, men nu har det varit så många dagar som det inte direkt varit något. Har för mig att det blödde mycket mer med storebror.

I helgen ska det storstädas i huset. Vill ha nystädat när vi kommer hem med det lilla fröet
Idag hade vi 2 snubbar här som skulle installera fiber. Hunden lämnade inte min sida under hela tiden de var här. Han har varit väldigt vaktig sedan jag blev gravid . Framförallt senaste tiden. Har full koll på mig hemma
Känns helt normalt att inte förstå :) men så kul att det är så snart! Spännande!

Apropå fiber så skulle vi idag ha hit hantverkare (2 olika) för att installera luftvärmepump och dra in fiber. Självklart blev den ene sjuk (värmepumpen) och de andra hade fel utrustning med sig :meh: Får se om vi får varmt i huset och slipper mobilt bredband innan jul... :p

Jag fattade inte heller innan :D Trots ett antal månaders försök att bli gravid, sen 9 månaders graviditet, och man fattar knappt ändå när de lägger upp barnet på ens bröst. Så overkligt!

Här är lillfian redan 11 dagar. Dagarna flyter på, hon sover mest. Äter, sover och bajsar. Fast hon vill bara sova på en, precis som storebror gjorde när han var nyfödd, så det blir mest att man sitter parkerad i soffan hela dagarna så får sambon sköta markservicen och underhålla storebror. Ska ta fram selen så småningom när snittet inte är så ömt längre tänkte jag.

Idag var Bvc på hembesök, vikten går åt rätt håll. 4240g när hon föddes, 3970g var utskrivningsvikten på BB tror jag. I fredags på Bvc vägde hon 3990g, så inte så stor skillnad från BB. Men idag hade hon gått upp till 4060g, så nu är det på rätt sida kilo-strecket iaf. Skönt att mjölken verkar ha kommit igång (märker det inte direkt, läcker inget, inga spända bröst eller så, men det verkar ju finnas).

En annan sak - det här med avslag. På BB rann det ju en del, och första dagarna efter födseln kom det ju ut lite. Men de senaste dagarna har det inte varit något alls? Kanske någon fläck på toapappret men skulle egentligen inte ens behövt något skydd (har inte vågat ta bort ifall det skulle börja rinna). Det har ju bara gått 11 dagar, senaste veckan har det varit extremt lite. Är det för att jag mest suttit still kanske :confused: Vet ju att det kan komma och gå, men nu har det varit så många dagar som det inte direkt varit något. Har för mig att det blödde mycket mer med storebror.
Jag skulle, tyvärr, gissa på att avslaget kommer igång mer när du rör mer på dig.
Men jag håller tummarna för att et inte blir så!

Jag skulle, tyvärr, gissa på att avslaget kommer igång mer när du rör mer på dig.
Men jag håller tummarna för att et inte blir så!

Jag misstänker att det kan vara så också... Har haft ambitionen att komma ut på promenad med barnvagnen nästan varje dag den här veckan men har inte blivit av då det regnat, blåst osv eller så blir det mörkt så himla tidigt! Så har mest blivit stillasittande för min del än så länge...

Usch ser inte fram emot avslag

Känns helt normalt att inte förstå :) men så kul att det är så snart! Spännande!

Apropå fiber så skulle vi idag ha hit hantverkare (2 olika) för att installera luftvärmepump och dra in fiber. Självklart blev den ene sjuk (värmepumpen) och de andra hade fel utrustning med sig :meh: Får se om vi får varmt i huset och slipper mobilt bredband innan jul... :p

Haha klåpare.
Första gången fiberkillarna var här, så hade de med sig bilder på fel hus (adressen var rätt).
Jag tyckte det var lite konstigt när de fick flera varv runt huset samtidigt som de kliade sig frågande i huvudet. Var lite roande. Tog ett tag för dem att se att bilderna inte stämde överens med huset

Har ni andra skrivit förlossningsbrev? Vad skriver ni (ungefär, ni behöver ju inte dela med alla detaljer om ni inte vill) i det?

Jag har börjat fundera på innehåll men tycker det känns svårt.
Tänker lite i dessa banor:
- öppen för alla former av smärtlindring
- har ingen uppfattning om att jag vill/måste föda i någon viss position. (Mao tänker jag att det kan vara bra att förmedla att jag är flexibel på dessa punkter och litar på förlossningspersonalens kunskap)
- Jag är rädd för hur jag kommer reagera på smärtan + pga oron jag haft till och från under graviditeten tror jag det är viktigt att inte känna mig "bortviftad" i mina rädslor
- jag behöver pepp och stöd utan kroppskontakt :p (när jag är under press får möjligen sambon, och ibland inte ens han, ta på mig)
- ang amning och direkt efter födseln känner jag mig osäker och vill på något sätt förmedla mina "issues", och att jag vill ha stöd utan att känna mig pushad.

Känns mest som en massa "lite som men inte helt så, utan liksom mittemellan", tycker det är jättesvårt att hitta en bra nivå och få med det viktigaste..

Höjt tryck på andningsstödet idag. Och så har hon fått en påse blod. Hon väger nu ca 1200g.
Själv är jag rätt sönderstressad över hela situationen just nu. Vill bara få komma hem och leva ett normalt liv som "alla andra".

Haha klåpare.
Första gången fiberkillarna var här, så hade de med sig bilder på fel hus (adressen var rätt).
Jag tyckte det var lite konstigt när de fick flera varv runt huset samtidigt som de kliade sig frågande i huvudet. Var lite roande. Tog ett tag för dem att se att bilderna inte stämde överens med huset
Känns stabilt :D här kom tydligen 4 bilar med folk och skulle blåsa fiber, men eftersom det inte brukar vara dom som gör just den biten (utan bara kopplar in sen) hade de inte med rätt grejer... Känns bra att vårt hus blir testobjekt. Rent allmänt lite less på fiberhistorien. Grannskapet drog fiber för 1-2 år sedan men eftersom vi är eftersläntrare har vi fått fixa allt själva inkl samordna, proja, hämta slangar och material, gräva (vilket vi förstås räknat med) och ändå betala rätt mkt mer än de som hann få i stora vändan...

Nu är vi hemma igen. Kraftiga sammandragningar, men blödningen var inget att oroa sig för, troligtvis kommer den från tappen. Det hade inte heller börjat öppna sig och tappen var 3cm (ska vara över 2.5). Så det känns bra.

Men satanigatan vad gynundersökningen gjorde ont.
Skönt att det inte var värre.

Nu är vi hemma igen. Kraftiga sammandragningar, men blödningen var inget att oroa sig för, troligtvis kommer den från tappen. Det hade inte heller börjat öppna sig och tappen var 3cm (ska vara över 2.5). Så det känns bra.

Men satanigatan vad gynundersökningen gjorde ont.

Skönt!
Jag fick också en blödning, tror det var ca v 28-30 nånstans. De hittade inte var den kom ifrån, men inget farligt iaf. Troligtvis ett kärl som brustit. Sen är det ju sköra slemhinnor och allt möjligt som kan börja blöda. Skönt att ha det kollat iaf!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 587
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 144
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 474
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar