Vinterföräldrar -17/18 del 2

Här växte vi 14mm på 3 månader nu precis innan vinterskorna skulle köpas. Så jag hopas att hon haft sin spurt nu och klarar sig med dessa hela vintern. Att skor till barn ska vara så nedrans dyrt :eek:
Köpte gympaskor i somras på Arnes annars finns det ganska dåligt utbud här i Varberg, på just barnskor tycker jag.

Jag tänker även att lillasyster kommer få ärva i vart fall vinterskorna. Barn ska inte ärva skor säger man. Man de används så kor tid.
Jag har också tänkt att skorna ska ärvas men har fått börja tänka om. Han sliter ju skorna nåt ofantligt trots den korta tiden de används. Mönstret under sulan är ofta nedslitet även ifall vi fått byta skor ofta:eek:
Vi har en butik här som bara säljer barnskor men det är ju dyyyyrt!

Jag har också tänkt att skorna ska ärvas men har fått börja tänka om. Han sliter ju skorna nåt ofantligt trots den korta tiden de används. Mönstret under sulan är ofta nedslitet även ifall vi fått byta skor ofta:eek:

Jag tänker ärva vinterskorna men inte gympaskorna som används under sommaren. De till vintern används sällan på samma sätt som sommarskorna. Är min upplevelse i vart fall.

Hjärtljud 140, SF 32 (är i v. 31+5 så stämmer la ganska bra. Ligger lite över kurvan) och en viktuppgång på 13 kg hittills :D Allt såg bra ut men hon ville jag skulle lämna urin för odling efter att jag hade berättat om mensvärken så det var skönt att få gehör där. Huvudet nedåt men inte fixerad, ryggen till höger.

Jag förstår dig men tänker ändå att det kan vara skönt att ringa iom helg och sånt?

Nu somnade dottern, så ska få tummen ur att ringa nu. Var lite mer färskt blod nyss, har börjat få likt mensvärk och känner mig kallsvettig, samt att jag inte behövt lika mycket insulin idag som vanligt. Så jag måste få tummen ur.

Nu somnade dottern, så ska få tummen ur att ringa nu. Var lite mer färskt blod nyss, har börjat få likt mensvärk och känner mig kallsvettig, samt att jag inte behövt lika mycket insulin idag som vanligt. Så jag måste få tummen ur.
Låter som en god idé!

Låter som en god idé!
De tyckte att jag skulle in och kolla upp det, men det lät inte alarmerande. Men ville ändå kolla upp det. Så ska ringa och stressa svärmor lite om en stund (hon slutar 14:00) Sedan tänker jag fortsätta att vara sur och inte kontakta sambon. :angel:
Dock har min svägerska erbjudit att följa med, men tackade nej då hon har en egen på 6v att ta hand om :)

Hjärtljud 140, SF 32 (är i v. 31+5 så stämmer la ganska bra. Ligger lite över kurvan) och en viktuppgång på 13 kg hittills :D Allt såg bra ut men hon ville jag skulle lämna urin för odling efter att jag hade berättat om mensvärken så det var skönt att få gehör där. Huvudet nedåt men inte fixerad, ryggen till höger.
Ska sf-måttet följa veckoantalet ungefär? Intressant att det ändå skiljer sig en del, jag hade tex 31 cm nu i v 33+5 (ligger precis mitt på kurvan). :)

V35 idag! :eek: och 41 dagar kvar.

Vår högsta chef tittade för övrigt bekymrat på mig idag och frågade hur länge till jag jobbar. Sa "två veckor' iom går hem vid jul, och hon svarade "...för det ser ut som om du skulle ha väldigt snart." :grin: :cautious:
Intressant kommentar med tanke på att folk brukar säga precis tvärtom...

Ska sf-måttet följa veckoantalet ungefär? Intressant att det ändå skiljer sig en del, jag hade tex 31 cm nu i v 33+5 (ligger precis mitt på kurvan). :)

Haha när du säger det så vet jag faktiskt inte, har bara tagit det förgivet om när jag läst om hur andra resonerar kring sina SFmått :rofl:

V35 idag! :eek: och 41 dagar kvar.

Vår högsta chef tittade för övrigt bekymrat på mig idag och frågade hur länge till jag jobbar. Sa "två veckor' iom går hem vid jul, och hon svarade "...för det ser ut som om du skulle ha väldigt snart." :grin: :cautious:
Intressant kommentar med tanke på att folk brukar säga precis tvärtom...

Och mig frågade de varför jag redan skulle hem för 3 veckor sedan.
- Va? Men du ska väl inte ha förrän i februari?
Ehh Nej, 11 december liten mage dock

Jag jag håller med om att barnskor är dyrt! Men lite får man nog vad man betalar för. Både sonens vinterkängor och sommarskor från Kavat ser efter tvätt och puts och ny sula nästan oanvända ut efter en säsong på förskolan. Detta när han varit mellan 1,5-2,5 år. Kan dock tänka mig att de kommer slitas mer ju äldre han blir :)

Jag jag håller med om att barnskor är dyrt! Men lite får man nog vad man betalar för. Både sonens vinterkängor och sommarskor från Kavat ser efter tvätt och puts och ny sula nästan oanvända ut efter en säsong på förskolan. Detta när han varit mellan 1,5-2,5 år. Kan dock tänka mig att de kommer slitas mer ju äldre han blir :)
Absolut får man vad man betalar för! Skor är någonting vi alltid köpt nytt av och det har hittills bara varit kavat eller superfit, så vi har inte snålat. Han har hittills inte kunnat ha samma skor mer än 2-3 månader pga kraftiga växtspurtar (3 cm motsvarar väl typ 5 storlekar..) men inga av paren ser i närheten av oanvända ut trots tvätt och puts. Jag antar att vi fått en skomarodör:grin:;) eller så är det allt spring på grusvägar som tar så hårt på skorna.

Absolut får man vad man betalar för! Skor är någonting vi alltid köpt nytt av och det har hittills bara varit kavat eller superfit, så vi har inte snålat. Han har hittills inte kunnat ha samma skor mer än 2-3 månader pga kraftiga växtspurtar (3 cm motsvarar väl typ 5 storlekar..) men inga av paren ser i närheten av oanvända ut trots tvätt och puts. Jag antar att vi fått en skomarodör:grin:;) eller så är det allt spring på grusvägar som tar så hårt på skorna.

Jag säger bara springcykel! En fantastisk uppfinning men bye bye skor... :meh:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 587
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 144
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 474
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar