Vinterföräldrar -17/18 del 2

Jo men precis, man kan inte noja om exakt allting. Då hade man ju inte överlevt:crazy:
Nä, man är ju orolig för nästan allt precis hela tiden ändå så det känns onödigt att spä på nojan med ännu mer.
(Om jag minns rätt var det kanske iofs faktiskt sambon som märkte att jag var lite tystare och när han fick höra vad jag läst fick han prata ordning på mig och säga åt mig hur orimligt det vore... :o )

@Sofie_B jag hade nog ringt och rådfrågat iom du ändå upplever rätt stora kroppsliga förändringar. Lika bra att ha koll, tänker jag. Hoppas det bara är kroppen som tränar sig lite!

Nä, man är ju orolig för nästan allt precis hela tiden ändå så det känns onödigt att spä på nojan med ännu mer.
(Om jag minns rätt var det kanske iofs faktiskt sambon som märkte att jag var lite tystare och när han fick höra vad jag läst fick han prata ordning på mig och säga åt mig hur orimligt det vore... :o )
Vettig sambo!:up:

Ja det är ju värt att testa. Det är säkert inga konstigheter men kan ju vara bra att ringa BM så att det inte är UVI eller liknande.

Ja, precis.. har haft så otroligt många urinvägsinfektioner i mitt liv och har inte alls dom symptomen nu, men jag har förstått att man inte alltid får symptom som man märker av när man är gravid?

Ja, precis.. har haft så otroligt många urinvägsinfektioner i mitt liv och har inte alls dom symptomen nu, men jag har förstått att man inte alltid får symptom som man märker av när man är gravid?
Nej jag har förstått det som att symptomen kan vara helt annorlunda eller utebli när man är gravid så det kan vara värt att kolla upp.

Det kan gå upp till njurarna långt innan man märker av problemen när man är gravid. Inte kul alls.

Ja att barnet behöver rotera för att ta sig ut är jag helt med på. Huvudet behöver ju ligga på ett visst sätt för att kunna komma igenom den trånga bäckenkanalen. Frågorna handlar snarare om vad det är som skapar rotationen, varför den roterar åt ett visst håll och inte alltid tar "kortaste vägen" och hur bebis vet hur den ska lägga sig i magen för kortast rotationsväg.

Det där med höger/vänstervänt ställer nog till det lite för jag tror att vi menar samma men tänker på barnet ur olika perspektiv?
Hm, nä varför de flesta snurrar åt samma håll förstår jag inte heller i och för sig :p

Det kanske vi gör, blir lätt snurrigt. Högervänt är väl när de har ryggen mot mammans vänstra sida och ansiktet mot mammans högra sida, och vänstervänt tvärt om då. Dvs vända mot höger eller vänster.

Det är ganska häftigt när bebis i magen reagerar på ens humör och sinnesstämning. Jag har vart väldigt nere i eftermiddag och det har märkts ganska tydligt att bebis har känt av det och gjort sig extra hörd. Känns lite som ett stöd, på något konstigt sätt. Lite "mamma, ryck upp dig" :)

När får man reda på hur barnet ligger vänt? Jag har inte hört något om det från någon BM ännu.
Menar du med huvud upp eller ner eller åt vilket håll den ligger med ryggen?
Hos mig har bm känt efter huvudet första gången runt v.30-31 båda graviditeterna.

När får man reda på hur barnet ligger vänt? Jag har inte hört något om det från någon BM ännu.

Här känner BM vid vart besök då hon mäter magen. Så här ligger vi med huvudet nedåt men är ruckbar och har gjort några veckor :)
Började i samband med att hon mätte magen vid v28 eller om det var v29

Här känner BM vid vart besök då hon mäter magen. Så här ligger vi med huvudet nedåt men är ruckbar och har gjort några veckor :)
Började i samband med att hon mätte magen vid v28 eller om det var v29

Nog lite olika då! Jag är ju bara i vecka 29, men hon har mätt magen.

Jag springer ju där ganska ofta förvisso :p Så många av veckorna går ihop.
HAr även insett att jag inte längre har lika bra koll på i vilken vecka jag är i, som jag hade med dottern :p

Innan jag hade skaffat min app fick min kollega hålla koll åt mig på vilken vecka jag var i. :D

Innan jag hade skaffat min app fick min kollega hålla koll åt mig på vilken vecka jag var i. :D
App är helt nödvändigt för att hålla koll!
Innan jag blev gravid frågade jag dessutom ofta gravida vilken månad de var i. Har sen insett hur oviktig fråga det är :D och har personligen noll koll på månaden, men minns hyfsat (mha app som sagt) veckan :)

Jag blir oxå störd på att Mvc räknar fullgångna veckor medan appen räknar veckan du är i :p
Blir så förvirrad och sedan vill jag bara att bebis ska vara ute så jag kan återgå till mitt normala jag igen :p Menar att jag får in i v32 i morgon låter bättre än att BM säger v31 :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 587
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 144
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 474
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar