Borsta tänderna längst bak på morgonen är mindre behagligt numera.
Nu är jag lat som inte orkar gå tillbaka i tråden (sitter på mobilen) men hur många dagar har du kvar till beräknat?
Har 75 dagar kvar enligt FL:s räknare, BF är 19/2
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Borsta tänderna längst bak på morgonen är mindre behagligt numera.
Nu är jag lat som inte orkar gå tillbaka i tråden (sitter på mobilen) men hur många dagar har du kvar till beräknat?
Jag vet inte om jag inbillat mig eller faktiskt läst det någonstans men jag har för mig att det är det vanligaste, att de ligger med ryggen mot högersidan. Så har båda mina legat i alla fall
Det gav nästan ingenting. Främst för att sambon ägnade större delen åt att gnälla över försäkringskassans app. Så det blev inte många ord angående situationen, och ingenting om psykiskt mående.Härligt att höra! Hur gick det hos kuratorn?
Huvudet ner på den här damen, och onödigt bråttom ut. Är hon lika snabb när hon blir äldre så borde hon kunna kamma hem ett bragdguld framöver
Uppföljningen i vårt hem visar på att den som låg i säte är betydligt mindre... explosiv än den som hade huvudet ner, men jag minns/vet förstås inte vilken sida någon av dem hade ryggen åt om det är det och inte upp-ner-riktningen som är av betydelse
33+5 idag och vi ska till Bm igen, hon ska kolla hur bebisen ligger för första gången. Tycker det ska bli lite spännande, eftersom det känns svårt att känna själv. Gissar ändå på att huvudet är nedåt för jag känner buffar upptill på högersidan och "krafsanden" djupare ner i magen
Spännande! Jag är fortfarande osäker på om jag vet vad en sammandragning är Magen blir ju hård/nästan som orolig ibland, och så känner jag typ min egen puls väldigt tydligt på utsidan, gissar att det är det Har känt dom sen ganska långt tillbaka, men än har dom iaf inte gjort ont. Tycker till och med nästan jag har mindre sammandragningar nu än för några veckor sen.Inatt kände jag för första gången att kroppen verkligen började jobba med det här med graviditeten, då jag vaknade flera gånger av sammandragningar. Det var inget som gjorde ont men det kändes tydligt. Har varit lite konfunderad över att min kropp är så himla "icke gravid", jag skulle lika gärna bara kunna vara tjock med stora tuttar typ. Har inga andra graviditetstecken (förutom klåååååådan, den gör mig vansinnig!) så det är nästan lite skönt att känna att kroppen faktiskt har koll på vad den snart ska göra.
Spännande! Jag är fortfarande osäker på om jag vet vad en sammandragning är Magen blir ju hård/nästan som orolig ibland, och så känner jag typ min egen puls väldigt tydligt på utsidan, gissar att det är det Har känt dom sen ganska långt tillbaka, men än har dom iaf inte gjort ont. Tycker till och med nästan jag har mindre sammandragningar nu än för några veckor sen.
Idag fick jag jätteont i ryggslutet efter att ha satt dit spjälskydd på kottens säng, då fick sambon rycka in med ryggslutsmassage - väldigt skönt! Upplyste honom att det var bra övning inför förlossningen också, vilket han tyckte var jobbigt eftersom han blev trött i händerna efter 3 minuter
Det är vanligast! Det är också det "bästa" eftersom bebisen då bara behöver rotera 90 grader för att hamna rätt när de ska ut istället för 270 grader (tydligen kan de bara snurra åt ett håll ).
Det gav nästan ingenting. Främst för att sambon ägnade större delen åt att gnälla över försäkringskassans app. Så det blev inte många ord angående situationen, och ingenting om psykiskt mående.
Men min "gamla" bm (som hade hand om oss innan vattnet gick) ska fixa en tid hos den psykolog jag gått hos förut, så jag kan komma dit och prata igenom sånt som påverkar mig psykiskt. Det hjälper ju inte sjukhussituationen, men blir ändå ett ställe att ventilera angående maktlöshet, stress och ångest.
Huvudet ner på den här damen, och onödigt bråttom ut. Är hon lika snabb när hon blir äldre så borde hon kunna kamma hem ett bragdguld framöver
Klart att han inte var gravid än, det var ju först till årsskiftet det började gälla! Mycket klokt beslut av bebisarna tycker jagJag drömde i natt, tror det är första gången jag drömmer den här gången. Eller ja, har konstiga gravid-drömmar
Jag drömde att vattnet gick på kvällen, precis som sist. Det bara forsade, men denna gången kändes det inte på samma sätt och plötsligt slutade det. Då hade bebismage och vattenavgång flyttat över till sambons kropp. Jag var plötsligt tillbaka på start, ogravid, smal och ja precis som jag var innan jag blev gravid.
Vi åker in till förlossningen och där visade det sig att vid årsskiftet 2017/2018 har alla bebisar bestämt att efter att mamma burit i 9 månader är det pappas tur att genomgå förlossningen.
Så det var bara för stackars oförberedda pappa att föda medan mamma puschar på för glatta livet
Jag var fortfarande gravid när jag vaknade och mannen var inte det minsta gravid
Tråkigt med olika Bm! Om det är någon "tröst" så har jag och min inte speciellt personlig kontakt trots att jag haft samma varje gång. Funderar lite elakt om det är åldern eller hennes personlighet, men vi går i stort sett igenom samma repliker vid samma besök..Idag var vi hos BM och jag blev besviken då vi ännu en gång fick en annan än vår ordinarie (som vabbade och som vi bara träffat en gång hittills). Känns lite jobbigt att inte ha någon kontinuitet och mer "personlig relation" till sin BM.
På den positiva sidan är allt fortsatt bra, hjärtat slår för fullt och hon krumbuktar runt, sockret och blodtryck ligger bra.
Tråkigt med olika Bm! Om det är någon "tröst" så har jag och min inte speciellt personlig kontakt trots att jag haft samma varje gång. Funderar lite elakt om det är åldern eller hennes personlighet, men vi går i stort sett igenom samma repliker vid samma besök..
Ja, vi vet vad det blir. Det blir en pojke. Ja, hon har lite kalla händer, men det är okej för jag är varm av mig. Nej, det räcker inte med den smala blodtrycksmanschetten utan du kommer behöva byta till den stora... Nej, jag är inte brydd över stick i fingret. Osv osv i all oändlighet
Alltså detta väcker så många frågor!Det är vanligast! Det är också det "bästa" eftersom bebisen då bara behöver rotera 90 grader för att hamna rätt när de ska ut istället för 270 grader (tydligen kan de bara snurra åt ett håll ).
Min spontana, men inte särskilt intelligenta fundering, var ifall barnen roterar åt olika håll på norra respektive södra halvklotetAlltså detta väcker så många frågor!
Varför snurrar bebisen bara åt ett håll?
Vad är det som skapar rotationen? Sammandragningarna? Är dessa då inte jämna på båda sidor?
Vad är det som bestämmer åt vilket håll bebis ligger på? Osvosv
Vem kan ge mig svar?!?
(Känner att jag gärna hade haft en kunnig person i min närhet att bombardera med frågor. Bm kanske inte riktigt tycker att det är relevant)
Vad jag förstått så måste barnet rotera för att komma ut igenom bäckenet. Längre upp är bäckenets öppning riktad så att huvudet är vänt åt sidan, oftast med ansiktet åt höger. Längre ner är öppningen vänd åt ett annat håll, så barnet roterar (oftast) medsols så att det föds med ansiktet riktat bakåt. Har för mig att det oftast är såhär eftersom det är den vägen barnet får mest plats i kanalen ut.Alltså detta väcker så många frågor!
Varför snurrar bebisen bara åt ett håll?
Vad är det som skapar rotationen? Sammandragningarna? Är dessa då inte jämna på båda sidor?
Vad är det som bestämmer åt vilket håll bebis ligger på? Osvosv
Vem kan ge mig svar?!?
(Känner att jag gärna hade haft en kunnig person i min närhet att bombardera med frågor. Bm kanske inte riktigt tycker att det är relevant)