Vinterföräldrar -17/18 del 2

Denna gången är mina besök hos bm sjukt effektiva och korta så det känns helt ok. Hon tar inte hb och blodsocker-prov varje gång som de gjorde sist osv. Jag funderar på om det är för att jag bad om en bm som inte var så mjäkig eller om det är för att jag är omföderska.
Nöjd med upplägget i alla fall!:D

Äter du niferex? Och du borde väl vara runt den veckan som järnvärdet börjar vända uppåt igen?

Låg för 2v sedan på 98, ska ligga över 120 enligt bm.
Äter 2 tabletter niferex varannan dag.

Jag har oxå ganska snabba och smidiga besök. Dock kollas hba1c var gång men det är pga diabetesen. Även att det är så många besök är pga det.
Jag har samma bm (är det en barnmorska på mvc, jag har aldrig lärt mig det där :angel:) som jag hade med Havanna. Gillar henne skarpt, hon är klämcheck, eller hur hon ska förklaras :p

Men jag springer ju där hela tiden. Jag har ändå 3mil enkel väg för att ta mig dit, dom håller på att bygga om halva stan så att trockla sig in på parkeringen vid sjukhuset med vår lastbåt till bil är nästan omöjligt. Det är parkeringar byggda på 70-80 talet när bilarna var små och smidiga...

33+5 idag och vi ska till Bm igen, hon ska kolla hur bebisen ligger för första gången. Tycker det ska bli lite spännande, eftersom det känns svårt att känna själv. Gissar ändå på att huvudet är nedåt för jag känner buffar upptill på högersidan och "krafsanden" djupare ner i magen :)

33+5 idag och vi ska till Bm igen, hon ska kolla hur bebisen ligger för första gången. Tycker det ska bli lite spännande, eftersom det känns svårt att känna själv. Gissar ändå på att huvudet är nedåt för jag känner buffar upptill på högersidan och "krafsanden" djupare ner i magen :)
Det är precis så det känns för mig och här har bebis legat med huvudet neråt sedan v. 26 kanske. Om du tycker att magen känns mer "utfylld" på ena sidan så är det säkert åt det hållet bebis ligger med ryggen.

Spännande! Våra bebisars rörelser låter väldigt lika så jag tror att du har rätt i din gissning :)

Det är precis så det känns för mig och här har bebis legat med huvudet neråt sedan v. 26 kanske. Om du tycker att magen känns mer "utfylld" på ena sidan så är det säkert åt det hållet bebis ligger med ryggen.
Låter rimligt då ju :) här hade ju bebis en vända med rumpan ner om ni minns, men annars tror jag det varit liknande här. Ryggen är nog på högersidan, för där är magen betydligt mer fylld :)

Låg för 2v sedan på 98, ska ligga över 120 enligt bm.
Äter 2 tabletter niferex varannan dag.

Jag har oxå ganska snabba och smidiga besök. Dock kollas hba1c var gång men det är pga diabetesen. Även att det är så många besök är pga det.
Jag har samma bm (är det en barnmorska på mvc, jag har aldrig lärt mig det där :angel:) som jag hade med Havanna. Gillar henne skarpt, hon är klämcheck, eller hur hon ska förklaras :p

Men jag springer ju där hela tiden. Jag har ändå 3mil enkel väg för att ta mig dit, dom håller på att bygga om halva stan så att trockla sig in på parkeringen vid sjukhuset med vår lastbåt till bil är nästan omöjligt. Det är parkeringar byggda på 70-80 talet när bilarna var små och smidiga...
Den där parkeringen är inte ens smidig med en småbil:down:

Ja 98 är ju lågt, så lågt har jag aldrig legat. Förra gången jag mätte så låg jag på 128 jämfört med 114 i samma vecka förra graviditeten. Denna gången började jag med niferex ett par gånger i veckan från v.12 ungefär och efter v. 20 har jag tagit dagligen fram tills för två veckor sen när jag fick nog och slutade ta dem helt pga magen. Det var för mycket med alla andra fysiska krämpor så någonting ville jag slippa :p

Låter rimligt då ju :) här hade ju bebis en vända med rumpan ner om ni minns, men annars tror jag det varit liknande här. Ryggen är nog på högersidan, för där är magen betydligt mer fylld :)
Jag vet inte om jag inbillat mig eller faktiskt läst det någonstans men jag har för mig att det är det vanligaste, att de ligger med ryggen mot högersidan. Så har båda mina legat i alla fall:)

Jag vet inte om jag inbillat mig eller faktiskt läst det någonstans men jag har för mig att det är det vanligaste, att de ligger med ryggen mot högersidan. Så har båda mina legat i alla fall:)

Så känns min också och hon ligger med huvudet nedåt och ryggen åt höger :D

Idag vaknade jag upp sjuk :down: Ont i halsen och snorig, förkylning med andra ord. Ska åka till apoteket nu tänkte jag och se vilka sorters halstabletter man får äta som gravid. Hoppas det går över snabbt, det brukar det göra för mig som icke-gravid men nu är ju ingenting som vanligt.

Så känns min också och hon ligger med huvudet nedåt och ryggen åt höger :D

Idag vaknade jag upp sjuk :down: Ont i halsen och snorig, förkylning med andra ord. Ska åka till apoteket nu tänkte jag och se vilka sorters halstabletter man får äta som gravid. Hoppas det går över snabbt, det brukar det göra för mig som icke-gravid men nu är ju ingenting som vanligt.
Strepsils ska vara ok om man är gravid men de är ju inte bedövande. Jag fick med mig mucoangin hem när jag hade så ont i halsen att jag inte kunde sova. Det står att de främst inte ska tas under de tre första månaderna under graviditeten. Det har varit så olika från apotek till apotek med vad de kan tycka att man får ta.
Kasst att vara förkyld i alla fall:down:

Jag ska till bm på fredag och då ska de känna efter hur han ligger. Jag tror att han antingen ligger med huvudet nedåt eller har iallafall legat nedåt. Igår ilade det i underlivet och han var o krafsade i de nedre regionerna. Kraftigt oskönt. Sen tror jag ryggen ligger åt höger, den känns mer utfylld.

Ska till BM idag. Ligger efter er andra, men nu är det 78-79 dagar kvar till beräknat.

Jag har börja må illa när jag äter, känns som magsäcken får mindre plats. Hoppas det inte blir så att man ska behöva må så igen. Återkom ert illamående mot slutet av graviditeten?

Ont i ryggen på höger sida så fort jag sitter en stund, så står och arbetar men igår fungerade det inte så jag fick faktiskt lägga mig raklång på golvet en stund och sträcka ut.

Fröken motvalls låg såklart med ryggen åt vänster när hon togs ut. Det lär bli ett antal jobbiga år framöver om hon alltid ska göra tvärt om :crazy: :cautious:

:D:D

Uppföljningen i vårt hem visar på att den som låg i säte är betydligt mindre... explosiv :p än den som hade huvudet ner, men jag minns/vet förstås inte vilken sida någon av dem hade ryggen åt om det är det och inte upp-ner-riktningen som är av betydelse :nailbiting:

Ska till BM idag. Ligger efter er andra, men nu är det 78-79 dagar kvar till beräknat.

Jag har börja må illa när jag äter, känns som magsäcken får mindre plats. Hoppas det inte blir så att man ska behöva må så igen. Återkom ert illamående mot slutet av graviditeten?

Ont i ryggen på höger sida så fort jag sitter en stund, så står och arbetar men igår fungerade det inte så jag fick faktiskt lägga mig raklång på golvet en stund och sträcka ut.

Du och jag har ju inte många dagar mellan våra BF

Jag mår inte illa nu, men är väldigt känslig för mat som ger eftersmak och hostar/klöks av att borsta tänderna :meh:

Du och jag har ju inte många dagar mellan våra BF

Jag mår inte illa nu, men är väldigt känslig för mat som ger eftersmak och hostar/klöks av att borsta tänderna :meh:

Borsta tänderna längst bak på morgonen är mindre behagligt numera. :yuck:

Nu är jag lat som inte orkar gå tillbaka i tråden (sitter på mobilen) men hur många dagar har du kvar till beräknat?

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 587
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 144
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 474
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar