Här är lillfian redan 11 dagar. Dagarna flyter på, hon sover mest. Äter, sover och bajsar. Fast hon vill bara sova på en, precis som storebror gjorde när han var nyfödd, så det blir mest att man sitter parkerad i soffan hela dagarna så får sambon sköta markservicen och underhålla storebror. Ska ta fram selen så småningom när snittet inte är så ömt längre tänkte jag.
Idag var Bvc på hembesök, vikten går åt rätt håll. 4240g när hon föddes, 3970g var utskrivningsvikten på BB tror jag. I fredags på Bvc vägde hon 3990g, så inte så stor skillnad från BB. Men idag hade hon gått upp till 4060g, så nu är det på rätt sida kilo-strecket iaf. Skönt att mjölken verkar ha kommit igång (märker det inte direkt, läcker inget, inga spända bröst eller så, men det verkar ju finnas).
En annan sak - det här med avslag. På BB rann det ju en del, och första dagarna efter födseln kom det ju ut lite. Men de senaste dagarna har det inte varit något alls? Kanske någon fläck på toapappret men skulle egentligen inte ens behövt något skydd (har inte vågat ta bort ifall det skulle börja rinna). Det har ju bara gått 11 dagar, senaste veckan har det varit extremt lite. Är det för att jag mest suttit still kanske
Vet ju att det kan komma och gå, men nu har det varit så många dagar som det inte direkt varit något. Har för mig att det blödde mycket mer med storebror.