Vinterföräldrar 16/17 del 3

Blä. Här verkar det ha avtagit. Fick akuthunger vid lunch, köpte pizza, godis, bullar, muffins. Hade kunnat köpa halva butiken. :p Slocknade sen på soffan och nu har jag inte alls samma typ av värkar. :cool: hoppas kroppen har en liten paus bara för vad som komma skall. :idea:

Idag känner jag inte igen Knoddrick. Var lite annorlunda redan i förmiddags, men blivit jättetydligt efter stall (med amning) och mataffären (blöjbyte innan). Hon vill bara ligga vid bröstet, ibland inte ens nöjd med det, varmare än vanligt (37,4 istället för 36,9-37,1) och mycket mindre sömn än vanligt. Lite antydan till hosta, men inget slemmigt. Självklart kräktes hon så det kom ut ur näsan förut, för att sen bara vilja ha mer mat.

Maken har ont i halsen och känner sig halvpigg. Jag har haft ont i pannan vid beröring i några dagar. Så Knoddrick är säkert oxå krasslig. Så det vore bra om hon kunde sova lite mer än det hon sovit idag. :crazy:

Hoppas hon inte blir mer sjuk. Hoppas hon är "som vanligt" imorn igen.

Alltså, jag är mest fascinerad över hur min kropp är. Lite långsam, som vanligt. (@Tora) :rofl:
Och ja, efter amning.
Alltså, jag har visserligen minskat på värktabletterna, men med tanke på hur mycket ont jag får så borde jag ha känt av det i a f lite under de här 4 veckor som gått... :D :cool: :rofl:

Skönt att ni är hemma. Allting är ju nytt för er alla, men hoppas ni ändå kan hitta återhämtning och nya rutiner som funkar.

Sova lite mer vore najs. Men det kommer väl, så småningom.

Och pang efter amning så fick jag nu världens eftervärkar igen.

Tog mig ur sängen till köket för Alvedon, men därifrån sen fick jag gå dubbelvikt med mysteg till bäbis som jag visste var hungrig.
Benen bara skakade och jag fick ringa in till maken som fick komma för att byta blöja och ge mig en Ipren.

Upplevde aldrig det såhär med sonen.

Hoppas Knoddrick bättrar på sig :heart

@Pilo fy vad jobbigt med sådan värk + bebis att ta hand om, tur att maken din var tillgänglig. Har för mig att eftervärkarna är värre när man har barn sen tidigare och att de blir värre ju fler barn man får.

Och pang efter amning så fick jag nu världens eftervärkar igen.

Tog mig ur sängen till köket för Alvedon, men därifrån sen fick jag gå dubbelvikt med mysteg till bäbis som jag visste var hungrig.
Benen bara skakade och jag fick ringa in till maken som fick komma för att byta blöja och ge mig en Ipren.

Upplevde aldrig det såhär med sonen.

Hoppas Knoddrick bättrar på sig :heart

Inte är de snälla direkt. Jag är visserligen van vid kraftig mensvärk, och det är precis så det känns nu, men jag är inte van vid att försöka slappna av och njuta av mitt barn samtidigt...eller att det sticker i bristningarna i underlivet samtidigt. Riktigt ilar i det nära urinröret. :crazy:

@Pilo @malumbub Eftervärkarna är verkligen inte nådiga, hoppas de släpper snart för er. :heart

KL
I håller på att lära sig använda din röst och sina händer så joller och aktivt gripande känns inte långt borta nu. Dock blir bebisen något frustrerad när armarna går åt fel håll eller drar bort saken den ville tugga på från munnen. :rofl:
Grovmotoriken fungerar väldigt dåligt samtidigt som hon blivit väldigt stark, så under amning får jag försöka skydda brösten från hårda slag samtidigt som jag ska hindra henne från att slå sig själv. Det blir lite av en cirkus av det hela.

Hon sover också sämre och är orolig igen på kvällen och har varit så snart en vecka så vi är lite degiga i huvudet allihop, jag tror det tar på hjärncellerna att lära sig nya trick.

@Pilo @malumbub Eftervärkarna är verkligen inte nådiga, hoppas de släpper snart för er. :heart

KL
I håller på att lära sig använda din röst och sina händer så joller och aktivt gripande känns inte långt borta nu. Dock blir bebisen något frustrerad när armarna går åt fel håll eller drar bort saken den ville tugga på från munnen. :rofl:
Grovmotoriken fungerar väldigt dåligt samtidigt som hon blivit väldigt stark, så under amning får jag försöka skydda brösten från hårda slag samtidigt som jag ska hindra henne från att slå sig själv. Det blir lite av en cirkus av det hela.

Hon sover också sämre och är orolig igen på kvällen och har varit så snart en vecka så vi är lite degiga i huvudet allihop, jag tror det tar på hjärncellerna att lära sig nya trick.
Våra utvecklas verkligen lika!

Idag känner jag inte igen Knoddrick. Var lite annorlunda redan i förmiddags, men blivit jättetydligt efter stall (med amning) och mataffären (blöjbyte innan). Hon vill bara ligga vid bröstet, ibland inte ens nöjd med det, varmare än vanligt (37,4 istället för 36,9-37,1) och mycket mindre sömn än vanligt. Lite antydan till hosta, men inget slemmigt. Självklart kräktes hon så det kom ut ur näsan förut, för att sen bara vilja ha mer mat.

Maken har ont i halsen och känner sig halvpigg. Jag har haft ont i pannan vid beröring i några dagar. Så Knoddrick är säkert oxå krasslig. Så det vore bra om hon kunde sova lite mer än det hon sovit idag. :crazy:

Hoppas hon inte blir mer sjuk. Hoppas hon är "som vanligt" imorn igen.

Usch, hoppas hon klarar sig :( Lillen här hemma kan äntligen andas ordentligt igen efter två veckors slem i näshålan och mycket sköljning. Att köpa salt utan jod var visst en bra investering.

@Pilo fy vad jobbigt med sådan värk + bebis att ta hand om, tur att maken din var tillgänglig. Har för mig att eftervärkarna är värre när man har barn sen tidigare och att de blir värre ju fler barn man får.

Sant. Min mamma berättade att hon hade inga eftervärkar med mig så hon fnös lite åt sjukvårdspersonalen som erbjöd henne smärtstillande när min syrra fötts. Hon fick ringa på klockan lite senare för hon hade så ont av dem :D Jag hade inga eftervärkar med första men hade ett par dagar med rejäla eftervärkar den här gången :wtf:

KL

Utvecklingssprången kommer tätt i början :D Så häftigt att se när de kommer på vad de kan göra själva!

Känns som om jag spammar tråden varje gång jag loggar in :D Ska strax knalla iväg och hämta storasyster på fsk och sen ska vi vidare till bvc för läkarkontroll. Är han verkligen en månad redan!? :nailbiting: Stoppa tiden någon! :arghh:

Vi fick en Ok - stämpel från läkaren idag. Vi kan lägga på ytterligare 2 cm och 300 g till föregående vecka. Så från födsel för en månad sen till idag
51 cm -> 57 cm
3818 g -> 4900 g
Galet! Dottern gick inte alls upp så mycket eller växte så mycket första månaden. Å andra sidan finns långa män på både min och sambons sida (190+).

Jag har inte så mycket att uppdatera med. Ingen bebis än så jag kommer få ett marsbarn. Väldigt less på det här faktiskt.

Vi fick en Ok - stämpel från läkaren idag. Vi kan lägga på ytterligare 2 cm och 300 g till föregående vecka. Så från födsel för en månad sen till idag
51 cm -> 57 cm
3818 g -> 4900 g
Galet! Dottern gick inte alls upp så mycket eller växte så mycket första månaden. Å andra sidan finns långa män på både min och sambons sida (190+).
Vi har läkartid först om en vecka, men firade en månad igår.

Knoddis verkar må lite bättre idag. Hoppas hon kan sova lika bra inatt som nu på dagen.

Jag har ont i magen och underlivet. Tror fortfarande det är eftervärkar, men har svårare och svårare att stå emot tankarna om att det är nåt annat.

BVC besök idag, här är en till som växer som tusan. Han blev 6 veckor igår
3438g -> 5045g
49cm -> 57cm
Inte konstigt att han inte kan ha storlek 50 längre :D

Mindre roligt att de konstaterade att han har seborroiskt exem :down: Han har de senaste veckorna haft massa hormonprickar som blivit värre och värre fram till slutet av förra veckan då de övergick till att se mer exemfnasiga ut. I lördags morse hade han fått första skorvet i hårbotten och igår var hela hans ansikte helt fnasigt/flagande :( Har smort som tusan med Decobal och ska fortsätta med det samt Minison på huvudet och Propyless på resten av kroppen. Hoppas att det försvinner snabbt och inte kommer tillbaka!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 467
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka