Vinterföräldrar 16/17 del 3

Igår var vi och fikade hos svärmor, för att lugna nerver och minska tjat och offerkofta. För det mesta skötte hon sig bra...men sen kom det... Vet ni, man ska natta sitt nyfödda barn i sängen, så att det lär sig att sova ensam, för då blir det mycket enklare i framtiden för barnvakten (läs farmor).
Knoddrick är 4 veckor gammal, har ett mycket stort behov av kroppskontakt och värme och dessutom extra svårt just nu att slappna av (utvecklingsfas + förkylning), så nog tusan får hon sova så mycket hon vill och behöver på sina föräldrar. Hon kan sova i sin säng, så varför ska jag tvinga henne att göra det när hon bara behöver lite extra kärlek?!?
Höll på att ringa svärmor inatt när Knoddrick var totalt otröstlig efter tre timmars nattning (amma, vagga, blöjan, o s v) och säga åt henne "Varsågod, upp till bevis, gör det bättre själv!".

Vi har fått in en råttjävel i huset som försöker gnaga sig in i mitt skafferi.. så jag kan inte sova, försökte gå upp och skrämma den så vi får väl se hur detta slutar. :mad::devil::devil::devil:

Du kanske har katt eller så?
Mina föräldrar har inte kvar några andra husdjur så dom skaffade ett sådant högfrekvent ljud som möss mm ska tycka illa om. Det har fungerat för dom. Dom bor i ett gammalt gårdshus och har "alltid" haft problem med gnagare

Men det tar väll en 6-8 veckor innan livmodern och allt mer eller mindre återgått till det normala?
Gör det ont efter du ammat?

Annars skulle jag ringa mvc bara för att lugna mig :)

Nu är vi hemma och allt går bra med oss. En utmaning att ta hand om storebrors alla känslor.. Men det visste vi ju och det är ju bara som det ska vara. Han är jättego mot lillasyster. Men andra saker svänger det runt, som om något blir fel i leken osv.
Och att mamma ska lägga och sova med honom :cry:
Försökte igår då han skulle sova mitt på dagen. Men då blev hon hungrig.
Men det går bra ändå :up: och det är ju övergående.
Nu är mamma här mest desperat då hon väldigt gulligt sov 12-4 :eek: brösten säger AJ! Fortfarande.
Annars har hon ätit ca varannan timme.
Alltså, jag är mest fascinerad över hur min kropp är. Lite långsam, som vanligt. (@Tora) :rofl:
Och ja, efter amning.
Alltså, jag har visserligen minskat på värktabletterna, men med tanke på hur mycket ont jag får så borde jag ha känt av det i a f lite under de här 4 veckor som gått... :D :cool: :rofl:

Skönt att ni är hemma. Allting är ju nytt för er alla, men hoppas ni ändå kan hitta återhämtning och nya rutiner som funkar.

Sova lite mer vore najs. Men det kommer väl, så småningom.

Och jag tror jag fått mild vaginism. :meh:
Misstänker att det är från stygnen i mellangården som stramade och gjorde ont och som jag lyckades slita i flera gånger genom att hoppa på rumpan ur sängen med bebis i famnen.
Kan ju också vara från när jag hade ont av kopparspiralen och det obehagliga och smärtsamma utplocket av den.
Kände att det stramade och var trångt nu första gången vi provade ha sex igen vilket aldrig hänt tidigare. Så vi tog det väldigt försiktigt och slutade när jag hittat en skön position.

Fick mens dagen efter och petade in menskoppen för första gången sen förlossningen och då kände jag igen känslan! Det var så jag hade det första mensen med menskopp!
Ömt i en ring runt slidöppningen och hårda sidomuskler alldeles vid slidkransen som gick att massera så de fick lite mer giv. Känns jävligt surt då vi äntligen har tid och ork att vara intima så har mina muskler krampat ihop.

Nåväl, det har ju släppt en gång tidigare. Jag tar tid på mig vid isättning och uttagning av menskoppen och försöker massera lite då. Ska också försöka knipa innan så musklerna lär sig både spänna och slappna av.
Får väl bli intim-massage tills sexet fungerar som vanligt igen.

Till alla som svarat: Rått:devil: jagade ut mig ur sängen fem gånger inatt så jag och sambon fick packa ihop hela skafferiet i en flyttlåda kl 4 i morse. Sen kröp den jäveln upp längs avloppsrören in i köket där vi inte tätat ordetligt runt röret ner i krypgrunden, för att komma åt hundmaten i skålarna på golvet :rage: Anticimex kunde inte skicka ut någon på ett par dagar så jag har varit iväg och köpt en hel hög fällor nu och placerat ut typ överallt. Så nu är det fan i mig krig!! Den faaan ska dö!! :mad:

Har ju ingen katt än, dem skulle vi Ju först skaffa när vi flyttat in på gården :meh:

@malumbub din svärmor verkar vara något utav en "pain in the ass".
Alla dessa råd... Stå på er (vilket det känns som ni gör) och gör det som känns rätt för er.
De ingifta vill väl (svärmor, svärfar + fru, brorsans fru), men det blir såna stora kulturkrockar ibland så jag blir helt dränerad på positiv energi. Fortfarande, efter 11 respektive 20 år.
Just svärmor har både offerkofta och vetbästhatt och, precis som de andra, ett stort behov av att känna sig viktig och i centrum.
Och ja, vi försöker undvika att de snor energin. Men det går inte alltid så lätt.

Vaknade vid 5 i morse av värkar och haft en var 20 min ungefär sen dess. Absolut inte värdens ondaste men det är ändå något där. Hoppas verkligen inte det avtar. Skickade iväg sambon till jobbet, tänkte om han är hemma så kommer det definitivt inte hända något. :p

Vaknade vid 5 i morse av värkar och haft en var 20 min ungefär sen dess. Absolut inte värdens ondaste men det är ändå något där. Hoppas verkligen inte det avtar. Skickade iväg sambon till jobbet, tänkte om han är hemma så kommer det definitivt inte hända något. :p
Jag försöker ställa in mig på att det blir en bebis i mars.
Hoppas att dina värkar håller i sig!

Och jag tror jag fått mild vaginism. :meh:
Misstänker att det är från stygnen i mellangården som stramade och gjorde ont och som jag lyckades slita i flera gånger genom att hoppa på rumpan ur sängen med bebis i famnen.
Kan ju också vara från när jag hade ont av kopparspiralen och det obehagliga och smärtsamma utplocket av den.
Kände att det stramade och var trångt nu första gången vi provade ha sex igen vilket aldrig hänt tidigare. Så vi tog det väldigt försiktigt och slutade när jag hittat en skön position.

Fick mens dagen efter och petade in menskoppen för första gången sen förlossningen och då kände jag igen känslan! Det var så jag hade det första mensen med menskopp!
Ömt i en ring runt slidöppningen och hårda sidomuskler alldeles vid slidkransen som gick att massera så de fick lite mer giv. Känns jävligt surt då vi äntligen har tid och ork att vara intima så har mina muskler krampat ihop.

Nåväl, det har ju släppt en gång tidigare. Jag tar tid på mig vid isättning och uttagning av menskoppen och försöker massera lite då. Ska också försöka knipa innan så musklerna lär sig både spänna och slappna av.
Får väl bli intim-massage tills sexet fungerar som vanligt igen.
Hoppas det blir bättre snabbt.

De ingifta vill väl (svärmor, svärfar + fru, brorsans fru), men det blir såna stora kulturkrockar ibland så jag blir helt dränerad på positiv energi. Fortfarande, efter 11 respektive 20 år.
Just svärmor har både offerkofta och vetbästhatt och, precis som de andra, ett stort behov av att känna sig viktig och i centrum.
Och ja, vi försöker undvika att de snor energin. Men det går inte alltid så lätt.
Jag känner med dig, låter nämligen väldigt likt min mor.
Det är svårt att värja sig då man vet att de inte menar något illa, men de slutar ju inte stjäla energi från en för det.

En till med godissug. De dagar jag faktist varit igång mycket ger jag efter för det. Funderar på att baka nått som skulle vara "nyttigt men sött" vet dock inte vad

När kan man börja märka effekten av amning gällande kg? Är nere på startvikt (gick bara upp "graviditeten" så de försvann rätt snabbt) men skulle inte bli ledsen om några extra kg rymde

När min tös blev större (6+ mån) så rasade jag mer i vikt och slutade på - 6 kg från startvikt. Slutade amma på dagarna när hon var 9 mån och helt när hon var 11 mån. Jag åt dessutom som en hel häst :D Jag såg ut som en vandrande benrangel... Det tog mig ett år att gå upp de sex kilona och då blev jag gravid igen :) Har sex kilo att gå ner till startvikt men för min del räcker det med fyra...

Men det tar väll en 6-8 veckor innan livmodern och allt mer eller mindre återgått till det normala?
Gör det ont efter du ammat?

Annars skulle jag ringa mvc bara för att lugna mig :)

Nu är vi hemma och allt går bra med oss. En utmaning att ta hand om storebrors alla känslor.. Men det visste vi ju och det är ju bara som det ska vara. Han är jättego mot lillasyster. Men andra saker svänger det runt, som om något blir fel i leken osv.
Och att mamma ska lägga och sova med honom :cry:
Försökte igår då han skulle sova mitt på dagen. Men då blev hon hungrig.
Men det går bra ändå :up: och det är ju övergående.
Nu är mamma här mest desperat då hon väldigt gulligt sov 12-4 :eek: brösten säger AJ! Fortfarande.
Annars har hon ätit ca varannan timme.

Vet hur det är, innan lillebror kom var dottern väldigt pappig. Det har svängt och hon ska jämt sitta i mitt knä, allra helst när jag ska amma :meh: Eller så ska jag titta på något, komma med henne till nån lek eller natta henne... Nåja det går över. Är så tacksam att lillebror är en sovare så vi får 3-4 timmar bara hon och jag innan det är dags för mat och blöjbyte. Och det bästa av allt - jag kan åka till stallet och lämna matning och allt av lillebror till sambon :D Det hade aldrig gått med dottern. Så fort hon lämnade min famn gallskrek hon till jag tog henne igen. Om det så var i tre minuter eller tre timmar.

Igår var vi och fikade hos svärmor, för att lugna nerver och minska tjat och offerkofta. För det mesta skötte hon sig bra...men sen kom det... Vet ni, man ska natta sitt nyfödda barn i sängen, så att det lär sig att sova ensam, för då blir det mycket enklare i framtiden för barnvakten (läs farmor).
Knoddrick är 4 veckor gammal, har ett mycket stort behov av kroppskontakt och värme och dessutom extra svårt just nu att slappna av (utvecklingsfas + förkylning), så nog tusan får hon sova så mycket hon vill och behöver på sina föräldrar. Hon kan sova i sin säng, så varför ska jag tvinga henne att göra det när hon bara behöver lite extra kärlek?!?
Höll på att ringa svärmor inatt när Knoddrick var totalt otröstlig efter tre timmars nattning (amma, vagga, blöjan, o s v) och säga åt henne "Varsågod, upp till bevis, gör det bättre själv!".

Blir så trött på sånt :banghead: Vad inbillar sig folk egentligen? Efter 9 månader (mer eller mindre) med konstant ljud från mamman och hennes organ, varmt och mjukt, vaggandes omkring - tror fan de inte vill ligga själva då!? Ibland undrar man alltså...

Håller tummarna! Heja heja! :banana::banana::banana:

Blir så trött på sånt :banghead: Vad inbillar sig folk egentligen? Efter 9 månader (mer eller mindre) med konstant ljud från mamman och hennes organ, varmt och mjukt, vaggandes omkring - tror fan de inte vill ligga själva då!? Ibland undrar man alltså...
Som min mamma sa idag:
Barnet har varierande behov av närhet och avstånd/att få vara för sig själv. Det gäller att följa barnets behov, så att den känner sig både trygg och självständig och får sina behov tillfredställda nu, för att minska risken för problem/brister sen.

Var på emng undersökning idag...resultatet lite oklart pga mumlande läkare men någon nervskada är de i benet. Får l vänta på att remitterarnde läkare ringer upp någon dag

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 467
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka