Vinterföräldrar 16/17 del 3

Igår blev min lille grabb fyra veckor! Jisses var tar tiden vägen?

Fick sova riktigt bra inatt 12-05 och 0530-09 och sen kollade jag på hoppning på tv :D
Är så sjukt godissugen dagarna i ända, har vi inget hemma kollar jag runt i skafferiet ändå. Jag hoppas det har med amningen att göra, sist rasade jag i vikt så kroppen vill väl bygga på redan från början :laugh: Skämt åsido, jag hoppas suget försvinner. Har ju varit beroende förr så jag vill inte bli det igen.

F ö försöker vi få stora att gå lite på pottan emellanåt, eller toan. Frågar man henne om hon behöver gå får man snabbt ett nä tillbaka. Likadant om hon har bajsat i blöjan och man frågar henne om hon har bajsat. Nä säger hon snabbt :banghead: Nåja det kommer kanske.

Godissuget våldgästar mig oxå!!! Extremt sugen hela tiden! Och idag moffar jag kex och chokladbollar. Alltså, vem är jag?!? Så här brukar inte jag vara!!!

Skrev i början om min (och min flickväns) resa för att få en liten bebis, sen har jag varit väldigt tyst, så jag tänkte jag skulle skriva en liten uppdatering!
I måndags 20/2 (beräknad 24/2) klockan 06:40 kom vår lilla prins, 3372 gram och 51 cm ren kärlek :heart
Allt gick bra och går bra och han är finast i hela världen!

Skrev i början om min (och min flickväns) resa för att få en liten bebis, sen har jag varit väldigt tyst, så jag tänkte jag skulle skriva en liten uppdatering!
I måndags 20/2 (beräknad 24/2) klockan 06:40 kom vår lilla prins, 3372 gram och 51 cm ren kärlek :heart

Grattis! 20/2 är en himla bra dag att fylla år på också ;)

Stort grattis!!!

Grattis! :)

Stort grattis! :)

Grattis! ❤

Grattis ❤️ :bump:

En till med godissug. De dagar jag faktist varit igång mycket ger jag efter för det. Funderar på att baka nått som skulle vara "nyttigt men sött" vet dock inte vad

När kan man börja märka effekten av amning gällande kg? Är nere på startvikt (gick bara upp "graviditeten" så de försvann rätt snabbt) men skulle inte bli ledsen om några extra kg rymde

Grattis till pojken! :bump:

En till med godissug. De dagar jag faktist varit igång mycket ger jag efter för det. Funderar på att baka nått som skulle vara "nyttigt men sött" vet dock inte vad

När kan man börja märka effekten av amning gällande kg? Är nere på startvikt (gick bara upp "graviditeten" så de försvann rätt snabbt) men skulle inte bli ledsen om några extra kg rymde

Jag gick inte ner mer än mina gravidkilon när jag ammade förra gången, när jag slutade amma ramlade det bort sex kilo till.

Just baka kan man göra både paleo och rawfood, innehåller inte socker utan oftast dadlar eller banan för att söta! Jag tycker inte om att äta dadlar bara som dom är men mixade i bakverk smakar det bara sötma :) så googla paleo eller rawfood bakning :) jag gillar tex rawfood chokladbollar :) har recept på en paleo chokladkaka som jag tänkte prova, kan skicka PM med recept men är tyvärr på en blogg så då får man väl inte länka!

Grattis!!

Kan man få eftervärkar först 4 veckor efter förlossningen...ellee har jag helt enkelt gjort för mycket idag och samtidigt slarvat för mycket med värktabletterna?
Har ont i äggstockarna, livmodern och slidan. Som fan.

Hade lite känningar igår, men inget i närheten av som nu.

Vi har fått in en råttjävel i huset som försöker gnaga sig in i mitt skafferi.. så jag kan inte sova, försökte gå upp och skrämma den så vi får väl se hur detta slutar. :mad::devil::devil::devil:

Vi har fått in en råttjävel i huset som försöker gnaga sig in i mitt skafferi.. så jag kan inte sova, försökte gå upp och skrämma den så vi får väl se hur detta slutar. :mad::devil::devil::devil:
Hatar såna nätter.
Mycket tacksam för att jag sluppit möss och råttor under graviditeten och tiden efter...men så har jag ju fått jaga bajsnödiga och ständigt kissande katter istället...

Kan man få eftervärkar först 4 veckor efter förlossningen...ellee har jag helt enkelt gjort för mycket idag och samtidigt slarvat för mycket med värktabletterna?
Har ont i äggstockarna, livmodern och slidan. Som fan.

Hade lite känningar igår, men inget i närheten av som nu.

Men det tar väll en 6-8 veckor innan livmodern och allt mer eller mindre återgått till det normala?
Gör det ont efter du ammat?

Annars skulle jag ringa mvc bara för att lugna mig :)

Nu är vi hemma och allt går bra med oss. En utmaning att ta hand om storebrors alla känslor.. Men det visste vi ju och det är ju bara som det ska vara. Han är jättego mot lillasyster. Men andra saker svänger det runt, som om något blir fel i leken osv.
Och att mamma ska lägga och sova med honom :cry:
Försökte igår då han skulle sova mitt på dagen. Men då blev hon hungrig.
Men det går bra ändå :up: och det är ju övergående.
Nu är mamma här mest desperat då hon väldigt gulligt sov 12-4 :eek: brösten säger AJ! Fortfarande.
Annars har hon ätit ca varannan timme.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 468
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • Blod i urinen
  • Vad ska vi göra med skräck-toaletten?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat